Kedves BKV-figyelő olvasó!
Bizonyára te is tudod, hogy a BKV tegnap bevezette a Paraméterkönyv első részét. Számos járat számozása megváltozott, több járat megszűnt, meghosszabbodott. A követési idők sűrítése és ritkítása mellett azonban több értelmes megoldást is tartalmazott a könyv. Arra lennék kíváncsi, hogy te hogyan élted meg a változások első napját? Sokat kellett várakozni? Könnyebb lett az átszállás? Milyen volt a tájékoztatás? Írd le néhány mondatban, mit tapasztaltál, és szavazz!
Paraméterkönyv: Helló!
Tiszta járművekkel is lehetne arculatot váltani
Többen felháborodva kerestetek meg, hogy az RTL híradóban láttátok, hogy a BKV arculatot vált 50-100 millió forintért. A BKV-nál a marketing-tanácsadástól a szatyrokon át az asztali kiszászlók készítéséig mindenre lehet pályázni. Szavazz a cikk végén, hogyan változtatnál a BKV arculatán.
Arculatváltásra szükség is lesz, ha a cég be akarja mesélni az utasoknak, hogy minden a legnagyobb rendben van, ugyanis a 11 milliárd forint, melyet Antal Attila megspórolt, úgy taccsra vágta a céget, hogy a rendbetétele 20 milliárd forintjába is kerülhet az adófizetőknek. Az, hogy a cég miért nem az utasaival foglalkozik végre, még rejtély.
Arra, hogy a cég miért nem tiszta járművekkel, megállókkal normális utazási körülményekkel vált arculatot, nem kaptunk választ. Jelenleg azt sem tudjuk, melyik korosztályt célozta meg a BKV a szatyrokkal, és az ajándéktárgyakkal.
Szavazás:
A Menedzsment megbukott
Lezárult a BKV Figyelő szavazása, melyet 2007. december 27-én indítottunk azért, hogy felmérjük, az utasok látnak-e már eredményeket a vezetőség leváltása óta. A szavazás egy hónapig volt elérhető, és közel 10,5 Combinónyi ember (3744-en) fejezték ki ilyen formában a véleményüket.Eredmény:Ha átlagot vonunk, körülbelül 1,5-ös osztályzat jön ki, amire sajnos nem lehet megadni a kettest.
-Már a szavazás legelején igen kimagasló volt az elégtelenre szavazók tábora, a szavazás végére is ők maradtak többségben 2606-en, ez a szavazók 69%-a.
-683 ember már pozitívabban látta a helyzetet, gondolom ők azért adtak kettest –elégségest- a menedzsmentnek. (18%)
-278-an érzik úgy, hogy valami elindult. Olyas valami melyet jobban csinálnak, mint az előző vezetés. Ez volt a hármas –közepes-. (7%)
-179-en voltak azok is, akik négyest vagy ötöst adtak a vezetőségnek. Ők azok, akik úgy gondolják, hogy a BKV jelenleg jó irányba halad, csak így tovább! (4-es: 79 szavazat, 2%);(5-ös: 100 szavazat, 2%)
A szavazás természetesen nem reprezentatív, a BKV Figyelő belső felhasználásra készítette. A poll-r rendszere lefelé kerekít, így a maximális elérhető százalék nem 100 hanem 98.
Természetesen a BKV elmondhatja véleményét a végeredményről, melyet ugyan úgy közzéteszünk, mint a többi beérkezett levelet. 2008. decemberében ugyan ezzel a címmel új szavazás indul, meglátjuk, 1 év alatt mi változik.
Osztályozd a vezetőket
A szavazás átkerült a blog jobb szélső részére, a bemutatkozó szöveg alá!
Hülyeséget csinál a BKV!
Minden idők egyik legrosszabb döntését hozta meg a BKV. A közlekedési vállalat weboldalán lezárult a szavazás a Combino villamosok hűtéséről. A szavazáson a nagyobb nyitható ablak és a középső kocsi részben elhelyezett légkondicionáló nyert. A BKV tájékoztatása szerint augusztus 15-re készül el az első villamos amin bemutatják az utazóközönségnek az új hűtési eljárást. Felhívnánk a BKV zRt. figyelmét, hogy:
- A Combino villamosokban nem csak középen hanem elől és hátul is utaznak.
- Az utasok egy része akkor is kinyitja az ablakot, ha megy a klíma hiába a figyelmeztetés. Így csak a körutat fogják hűteni.
- A nagyobb nyitható ablakok és a klíma variáció elfogadhatatlan, elég hideg levegő fog kimenni az utcára az ajtók nyitogatásával.
- A szavazáson nem lehetett elfogadható megoldásokra szavazni, az összes megoldás csak FÉL megoldás.
- Az emberek többsége az egész villamosba légkondit szeretne, azonban ezt Önök senkitől nem kérdezték meg.
Amennyiben tényleg ezt a 2 megoldást ötvözik a villamoson utazók hőség érzete nem nagyon fog változni. Megkérnénk a BKV munkatársait, hogy gondolják át döntésüket és ne hozzanak ismét elhamarkodott döntést!
Reagálnánk még a BKV által kiadott közlemény egy részére is: „A speciális megoldás kifejlesztése nem okozott többletköltséget. A megvalósítás költsége pedig 1/3-a annak, amennyiért az eredeti szerződésben a gyártó cég vállalta volna a beszerelést, vagyis körülbelül 600-700 millió forint.”
Az utólagos beszerelés, bontás, átépítés többlet költséget eredményez ezzel mindenki tisztában van. Hogy ez a megoldás miért lesz olcsóbb? Elmondjuk! A Siemens a gyártáskor a villamos teljes utasterébe légkondit szerelt volna körülbelül 2 milliárd forintért. Mivel a BKV és az önkormányzat ismét az utasok kényelmén próbál spórolni, csak a középső kocsi részbe szereltet klímát ami így utólag olcsóbb megoldás. (természetesen rosszabb is) Akinek van ideje keresse meg a BKV-t és mondja el nekik a véleményét a hűtési eljárásról.
Ne hagyjuk szó nélkül!
Utolsó kommentek