Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Direkt szívatják a turistákat az ellenőrök?

Mint azt megtudtuk, a BKV ellenőrök rontják legjobban az országimázst. Kihasználják a turisták tájékozatlanságát, figyelmeztetés helyett egyből büntetnek. A pályaudvarok környékén előszeretettel tömítődnek el a lyukasztók. A legutóbb a Keletinél lévő hibás lyukasztó miatt büntettek meg két amerikait, most a Nyugatinál történt kísértetiesen hasonló eset. Ha nagyon szemét lennék, azt mondanám, hogy direkt tömítik el az ellenőrök, hogy több legyen a pótdíjazott utas. (A levél végén ismét idézetet olvashattok a BKV ellenőrök belső utasításából. (FSZU))

Tisztelt BKV Panasziroda, Tisztelt BKV Figyelő!

2008.08.05 napján a Pótdíjelismervény szelvény szerint 11.37 perckor 579-es számú jegyellenőrük a Ferenciek tere metró megállónál 6000 forintos büntetés megfizetésére kötelezte 2 fin vendégem, akik csodálkozva, de a helyszínen ki is fizették a büntetést. A büntetési nyugta sorszáma 038292, és megjegyzi, hogy 2 fő részére állították ki.

Külföldi vendégeim kicsivel korábban érvényes jegyeket váltottak,  és a Nyugati metró megállóban szálltak fel a metróra. Ezeket a jegyeket nem tudták érvényesíteni, mert a jegy- lyukasztó automaták nem működtek akkor a Nyugatiban. Mint kimutatásaikból azonban kiderül a Nyugatiban abban az időben több ellenőr vigyázta a beléptetést. Vendégeimnek azt javasolták, hogy mivel nem tudják lepecsételni a jegyüket, ezért  kezelés képen betépik a szélét., ezzel jelezve a kezelésüket. Ezt a kezelési formát nem fogadták el 3 megálló múlva a Ferenciek terén a kilépést ellenőrző ellenőrök.

Kérem, legyenek szívesek tanácsot adni, ha legközelebb velem ilyen eset történne, akkor hogyan igazolhatom, hogy:


1.) a lyukasztó- automaták hibájából jegyemet nem tudtam érvényesíteni? 2.) a jegyemet érvényesítették a beléptetést ellenőrző BKV ellenőrök? 3.) előfordulhat-e, hogy a beléptető ellenőrök előírás ellenesen jártak el a jegyek szélének beszakításával? 4.) kiket perelhetek külföldi ismerőseim nevében, hogy a jogtalanul kivetett büntetés árát visszakapjam, és nekik továbbítani tudjam.

Üdvözlettel: Dr. Szenthe Csilla


 

69 Tovább

Buszvezető lelkivilága

Vajon milyen lelkivilága lehet annak a buszvezetőnek, aki minden nap abban éli ki magát, hogy munkába siető embereket szívat meg azzal, mert nem áll meg a megállóban? Olvasónk minden praktikát bevetett, de a sofőr még ekkor sem vette észre magát.

Kedves BKV figyelő!
 
Sokszor megesett már ez a sztori, kb. most lett elegünk a kollégáimmal. Kökiről a 98-as busszal közlekedünk és a Gyömrői úton a Csaba utcai megálló közelében van a munkahelyünk.

Ez ugye nem a leggyalogosbarátabb környék, tekintve hogy a Gyömrői út főleg XVIII. kerületi felén főleg cégtelephelyek

vannak. Azt csak mellékesen jegyzem meg hogy ha az ember NETÁN hazafelé menne a város irányába, 2 buszmegállónyit kell sétálni a következő gyalogosfelüljáróig, ahol átjut a Gyömrői út másik oldalára, lényegtelen hogy a cégünk telephelyével pont átellenben van a buszmegálló, csak nem lehet átjutni, maximum életünk kockáztatásával, mert ugye senkinek nem érdeke hogy a Gyömrői út forgalmát ESETLEG zebrákkal lelassítsa.

Ezt az elvet bőszen követi viszonylagos rendszerességgel nem kevés BKV buszsofőr, akik a 98-as buszt vezetik. Ugyanis több ízben nem állnak meg a Csaba utcai megállónál, hiába jelez az ember. Nem pofára megy a dolog, ezt onnan tudom, hogy többünkkel is megtörtént már, a gond az, hogy ha nem áll meg a busz, a következő megálló a Csévéző utcánál van, mintegy negyedórányi (!) visszafelé gyaloglásra. Ez mondjuk reggel, amikor munkába siet az ember, nem annyira kellemes élmény. A jelenség kiküszöbölése céljából különböző trükkökhöz vagyunk kénytelenek folyamodni.

Pl.: Bármelyik ajtón is szálltunk fel, 2-3 buszmegállóval a Csaba u. előtt az első ajtóhoz megyünk, hogy szem előtt legyünk a sofőr számára. Széles, jól látható karlendítéssel nyomjuk meg a leszállásjelző gombot azonnal ahogy a Vajk u.-i megállóból kikanyarodott a busz. Ám van, hogy ez sem segít, mert a bambula sofőrök egyszerűen nem veszik észre A: hogy valaki jelzett, B: hogy ott van egy megálló, meg kéne állni.

Nálam egy fokkal hevesebb vérmérsékletű kolléganőm már rendszeresen ugrásra készen (mint egy kiéhezett kutya) tapad rá a vezetőfülke ablakára azután hogy megnyomja a gomot, árgus szemekkel figyelve hogy a sofőr lassít-e az ominózus megállóhoz közeledve, mert ha nem, akkor Micike Öl. Kitép. Lezúz.

Az utóbbi pár hétben nem történt hasonló eset, nem tudom, minek köszönhető a dolog, talán már tettek panaszt ezügyben, vagy én mindig olyan sofőrrel utazom, aki az utat is tudja(micsoda szerencse), de azért nem lehetünk elég óvatosak, első ajtó, időben jelez, szúrós tekintet kombinációt nem szabad elhagyni, különben a BKV önként gondoskodna a reggeli egészségügyi sétáinkról többször, mint szeretnénk.

48 Tovább

Paraszt autósok hete

A budapesti tömegközlekedés törékeny. Elég ha az autós néhány percre a villamospályára vagy a troli útvonalba parkol, és máris megbénult a vonal közlekedése. Sajnos az utóbbi időben megszaporodott a „csak 5 percre ugrok be” felfogású autósok száma, és egyre többször lesz az 5 percből 35.

Egyre több autós hiszi azt, hogy büntetés nélkül szívathat meg több száz buszon ülő és megállóban várakozó embert, és sajnos egyre több hülye kap jogosítványt (jogtalanul).

A következő héten megpróbálunk több „paraszt autós” képet, videót és cikket összeszedni, megmutatni, hogy egy ember hogyan szívat meg másik százat azzal, hogy a buszöbölben, villamossínen parkol, vagy elsőbbségadás nélkül nekihajt a villamosnak.

Tudjuk, hogy a cikk hatására csodák nem történnek, de reméljük, hogy a nyilvánosság segít visszaszorítani ezeket a sokakat bosszantó eseteket.


Ha van a témába vágó cikked, képed,

vagy videód, küldd el, és közzétesszük.

 

72 Tovább

Kurtítják a jegypénztárak nyitva tartását

Sokat gyalogolhat az, aki HÉV-vel, vagy a 3-as metróval akar közlekedni, de a zsebében nem lapul bérlet, vagy jóval előbb megvásárolt jegy. Az Infórádió szerint ugyanis egy hónapban mindössze tíz napig szolgáltat a BKV tizenöt jegypénztára. A legtöbb harmadolt nyitva tartású elárusító hely pedig az említett két vonalon található. A közlekedési társaság takarékossági szempontokkal indokol.

Tizenöt gyér forgalmú pénztárának nyitva tartását korlátozza a BKV, tudta meg az Infórádió. (Legtöbbjük a HÉV, illetve a 3-as metró vonalain szolgáltat.) Takarékossági szempontokból ezek a pénztárak csak a csúcsforgalmi időszakban árulnak jegyet és bérletet, azaz csak minden hónap 2. napjától 10. napjáig üzemelnek. Így akinek nincs bérlete, vagy jó előre megvásárolt jegye, az kénytelen a legközelebbi pénztárig, vagy viszonteladó helyig gyalogolni.

A BKV szerint ugyanis hiába vezette be az új, bármikor kiváltható havibérletet a cég, a legtöbben még mindig a hónap elején állnak sorba a pénztáraknál, a fennmaradó időszakban pedig pang az üzletmenet. a kieső pénztárakat viszont kompenzálná szükség esetén a BKV, ahol igény van rá, ott viszonteladókat állítanak majd munkába, akiktől bármikor lehet jegyet szerezni.

Sőt a közlekedési társaság azt is ígéri, hogyha valaki a zárva tartó pénztárak miatt maradna jegy nélkül, akkor a HÉV-kalauzok akceptálják ezt az érvet, s nem büntetnek. Az Infórádió szerint BKV elismerte, hogy az intézkedés hátrányosan érinthet kisebb csoportokat, de mindenki vigasztalódhat azzal, hogy az így megspórolt pénzt a szolgáltatás fejlesztésére fordítják.

Forrás: Index
17 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek