A 2009-es év híreinek egyik főszereplője kétségtelenül a BKV volt. A közlekedési cég legérdekesebb idei történeteiből válogattunk, volt miből.
1. Az év legnagyobb port kavaró BKV-s botránya mindenképpen Szalainé Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató végkielégítésének ügye. Szalainé úgy vett fel 2008 tavaszán közel százmillió forintot végkielégítésként, hogy aztán nyártól mégis tovább dolgozott a BKV-nál havi 2,5 fél millióért. A pénzt természetesen nem adta vissza.
BKV: blamázs-TOP10 2009-ben
Vízilabdaiskolában hirdetett milliókért a BKV
Többszörösen is törvénysértő egy 7-i BKV-s jelentés szerint az a 13 szerződés, amelyek miatt a BKV vezetője már feljentést tett. A szerződések között van olyan, ami szerint a BKV egy vízilabdaiskolában hirdet, de a legcifrább az, amely alapján 8 millió forintot vettek fel arra, hogy 2007-ben megtalálják a százmilliós végkielégítéséről elhíresült Szalainé Szilágyi Eleonóra humánigazgató utódját úgy, hogy a vezető végül a helyén maradt. A jelentés javasolja a kifizetések visszakövetelését.
Mint arról beszámoltunk, a BKV Zrt. Belső Kontroll Igazgatósága vizsgálatot folytatott az elmúlt hetekben, amelynek alapján 13 cég szerződésével kapcsolatban merült fel gyanú, hogy törvényellenesek. A cégeket Kocsis István vezérigazgató feljelentette a BRFK-n, és átküldte a vizsgálati anyagot is a rendőrségre. A problémás szerződések többségét kommunikációs és tanácsadó cégekkel kötötték. Most sorba vesszük az érintett cégeket a jelentés alapján.
Lehet nagyobb a botrány: a BKV bekeményít
Tucatnyi tanácsadói szerződés ügyében még ezen a héten büntetőfeljelentést tesz a BKV a rendőrségen - írta pontosan meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a Népszava hétfői számában.
Hazaküldi a BKV az Alstom metrókat?
Meg nem erősített információk szerint a BKV heteken belül delegációt küld Oroszországba, akik új metrók beszerzéséről tárgyalnak majd. Erre azért van szükség, mert az Alstom metrók egyre sűrűbben hibásodnak meg. Az új vonat most is átalakítás alatt áll, és december 6-ig biztosan nem tudja futni a próbaköröket. Úgy tudjuk, hogy ha az új metrók idén nem tudnak forgalomba állni, akkor a BKV szerződést bont a gyártó Alstommal és visszaküldik az új vonatokat, majd az oroszoktól új kocsikat rendelnek.
Februárban lesz egy éve, hogy megérkeztek Budapestre az új metrók. Akkor a BKV és az Alstom szakemberei azt ígérték, hogy már júniusban utazhatunk az új szerelvényeken. Ez a dátum augusztusra majd decemberre módosult, most úgy néz ki, 2010 márciusa előtt még nem szállíthatnak utasokat a vonatok.
Villamos Független Szakszervezet reakciója, közleménye
Tisztelt Gál Mihály Úr!
Mivel az Ön által szerkesztett BKV-figyelő nevű blogon megjelentünk, illetve egyik, a tagságunk tájékoztatására szánt plakátunk - szándékunk ellenére, de a megjelenést nem kifogásolva - nyilvánosságra került, így kötelességünknek érezzük, hogy a megjelent cikkel kapcsolatban véleményünket közöljük Önnel, illetve a széles nyilvánossággal.
A most is folyó Kollektív Szerződés tárgyalások menetét, az ott elhangzó javaslatokat, ellenjavaslatokat, a konfliktusokat és konfrontációt kiváltó konkrét munkáltatói tervezetet nem kívánjuk itt és most ezen a fórumon tárgyalni, inkább a közvéleményhez szólunk, kiemelve néhány fontos (a cikk kommentjeiben leginkább megjelenő) gondolatot.
Utolsó kommentek