Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

90 Tovább

Megint a fizető utasokkal csesznek ki

Vajon mi az értelme az idén bevezetett, előre megváltható bérletnek, ha a BKV csak jövő év elejétől árulja azokat? Már most is hosszú sorok kígyóznak a pénztárak előtt, pedig még nem is kapni a 2009-es bérletet. Egyik olvasónk úgy tudja, hogy a BKV megtiltotta a tájékoztatást a pénztárosoknak, ezért feleslegesen állnak sorba az emberek. Két olvasó észrevétele alant:

Kedves BKV-figyelő!

Az a tény már önmagában mulatságos, de nem meglepő, hogy dec 28-án nem lehet januári bérletet kapni. Batthyány-n pénztáros korrekten tájékoztat, hogy másnaptól, és segítőkészen felajánlja, hogy dec. 31-től tud adni (ezt kellett volna).

Dec 29-én több pénztárnál nagy sor, többen ingerülten távoznak (ez még - sajnos - nem gyanús). Sorra kerülve 'csak 31-én tudok adni.' 'és miért nincs ez kiírva?' 'megtiltották'. - Vagyis valamely épelméjű 'menedzser' kitalálta, kisebb presztízsveszteséget okoz a cégnek kitolni a fizető törzsutassal, mintha mittudomén a hitelező az igazgató úr audija után meglátja, hogy egy veszteséges állami cég visszautasítja az utasok pénzét.

Epilógus: következő pénztárnál már ki van írva, meglepődve kérdezzük, 'önnek nem tiltották meg?' 'de, csak látja milyen sokan várnak' - tehát tényleg igaz a tiltás, de van akinek fontosabb az utas.

Üdvözlettel, Spag

117 Tovább

Visszaáramlik a kipufogógáz az utastérbe

Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

19 Tovább

Fiktív büntetés miatt nem fizethetett

Elfogyott a halászlé, a bejgliből is csak néhány szelet maradt, ez azt jelenti, véget ért a karácsony. Ilyenkor „szokásos” 3 napos szünetünknek is vége, így ma szombati menetrend szerint indulunk is tovább! :)

Olvasónkat nemrég megbüntették, mert 1 napja lejárt a bérlete. Becsületes, ezért bement rendezni a tartozását a BKV székházába, ahol nem fizethette be büntetését, mert a BKV munkatársa szerint van még tartozása. Az utas ezen meglepődött, mert erről eddig nem tudott semmit, valószínű, hogy meg sem büntették:

Sziasztok!

Az alábbi kis tanulságos történetet szeretném veletek megosztani:

2008.11.03-án  kora reggel, munkába jövet megbüntettek... Az ok: előző nap, 2-án,  vasárnap  lejárt  a bérletem, (bár én úgy emlékeztem , hogy nov 3-ig érvényes) és abban a  hiszemben utaztam, hogy még érvényes. Ezzel semmi gond, elismerem, hibáztam. Node hogy ezen hibámért 3000Ftot fizessek? Ott volt nálam a bérlet, sőt a korábbiak is , mindegyik ugye a 8250Ft-os felnőtt bérlet... Egyike vagyok azoknak, akik legalább megveszik. De felháborítónak tartom, hogy egy ilyen apró hibámért az ellenőrök még csak fel sem ajánlják, hogy esetleg vegyek jegyet vagy valami, nem, ugyanúgy kezelnek, mint a többi közönséges  "bűnözőt" aki egyáltalán nem vesz jegyet.  Nem tartom korrektnek ezt a BKV részéről, hiszen triviális volt, nem direkt csaltam. Amióta nincs meg a régi rendszer, miszerint mindn hó 5-éig érvényes a  bérlet, szerintem nem csak én kerültem ilyen helyzetbe.

Node a  poén csak ezután következett. Gondoltam bemegyek az Akácfa utcába, bemutatom a  bérletem , a döbbenet azonban ekkor ért: van egy 2003. augusztusi (tehát már több mint 5 éves, azaz elévült!) tartozásom. Mondom ez hogy lehet, semmit nem kaptam  róla, a nő mutatja a  monitort felém, hogy pedig bizony van egy ilyen tartozásom 2003. aug. 22-i (a  bizonylatom most otthon van, de a 2003. aug. az biztos), kétszer is küldtek ki róla levelet. No mondom hova?

Hát kiderült, hogy a  BKV ellenőr a  lakcímkártyámról a 2001-ben lejárt ideiglenes címemet, az egyik egyetem kolijának a címét írta ki ( a koleszban már 1999 ór anem lakom.)  midnen esetre addig nem engedték a  bérletbemutatásomat rendezni, amíg azt a  tartozást, tehát egy elévült tartozást nem rendeztem. Még szerencse , hogy volt nálam annyi pénz (~10 000 Ft volt a régi tartozás), de mi lett volna ha több? Kértem egy aláírt papírt is arról, hogy oké akkor ezennel kijelentik, hogy a  BKV felé nincsen tartozásom, ezt azonban nem voltak hajlandóak adni.

A többi -bérletotthonhagyásos- tartozásom miden rendszeresen be volt fizetve. 1.5 éve is voltam benn náluk, rákérdeztem most, hogy akkor miért nem szóltak: azt mondták, most került be a rendszerbe, hogy látják az  összes korábbi tartozást

Most azon gondolkodom kikérem a jegyzőkönyvet , egyrészt mert a  BKV több helyen is hibázott (rossz címet vett fel, nem  tájékoztatott korábbi befizetéseimnél , hogy elmaradásom van, illetve hogy elévült tartozást hajtott be rajtam ) ,  bár arra a ~10000 Ft-ra szvsz már keresztet vethetek.

Üdvözlettel: tildy

116 Tovább

Miskolcon az utas a legfontosabb

Kedves Figyelő,

A minap Miskolcon járva kaptam el az alábbi pillanatot egy 35-ös buszon. Az alábbi képhez nem szükségeltetik túl sok kommentár, inkább egyfajta szimbolikus BKV szatíra egy képbe sűrítve. Van mit tanulnunk tőlük.


Üdvözlettel: Sabo

28 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek