Olvasónk levele nem egy mai darab, de ezt a történetet szerettem volna a BKV válaszával együtt közzétenni. Több, mint két hónapot vártunk a cég levelére, amit olvasónk észrevétele után találtok:

Tisztelt cím!

Ezúton szeretnék bejelentést tenni a 83TP (troli-pótló) járattal kapcsolatban. A 2008.10.08-án kb. (reggel) 7:43-kor az Orczy-térről induló járat  nem megfelelő műszaki állapotban van: mind az utasokat, mind pedig a környezetet veszélyezteti.

A szokásosnál nagyobb mennyiségű kipufogó-füst, amely a járműből távozik valamilyen módon visszavezetődik az utastérbe, ez azutastér elején, közepén, és hátulján egyaránt megterhelő, és nem az ajtónyitásokkal magyarázható.

A jármű műszaki felülvizsgálataát kérem tehát mind környezetvédelmi (ZÖLDKÁRTYA), mind pedig járulékos műszaki szempontból; a kipufogórendszer épségére vonatkozóan!

Valószínüleg szerződéses járatról van szó, de ez sem indokolja az elhanyagoltságot, mivel az már olyan fokú, hogy veszélyeztetésről van szó. Nyilvánvaló, hogy a BKV Zrt. delegálhatja a közfeladatot vállalkozások számára, de a felelősséget nem.

A jelölt útvonalon többször észleltük a leírtakat, pontos járművet nem jelölünk meg, de valószínüleg több kocsiról is szó lehet.

Köszönettel és tisztelettel várom válaszukat és intézkedésüket.

X.Y, utas.

Budapest, 2008.10.08.

Tisztelt Cím! 

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.  Elöljáróban elnézését kérjük a válaszadás hosszú átfutási idejéért, a Paraméterkönyv közfigyelmet keltő változása miatt a megszokottnál lényegesen több megkeresés érkezik hozzánk, aminek feldolgozása, különösen a sok esetben megalapozatlan panaszok kivizsgálása és megválaszolása miatt a szokásosnál lényegesen hosszabb időt vesz igénybe.

Járműveink esztétikai megjelenését nagyban rontja, hogy járműparkunk több évtizedes múltra tekint vissza. Járműveink elhasználódtak úgy külső, mint belső állapotban, s kopottságuk is a tisztátalanság benyomását kelti. Ennek felszámolására jelenleg forrásaink nincsenek, azonban az új beszerzésekkel arra törekszünk, hogy egyre inkább a kor elvárásainak megfelelő kényelmes, komfortos szolgáltatást nyújtsunk utasaink részére. A Társaságunk által közlekedetett autóbuszokat folyamatosan vizsgáljuk, és szükség esetén javítjuk, illetve javíttatjuk az előforduló meghibásodásokat.

Levélének kézhezvételét követően észrevételét Társaságunk illetékes terülte felé továbbítottuk annak érdekében, hogy az érintett járműveket soron kívül átvizsgálják. Bízunk benne, hogy utazásai során Ön is tapasztalni fogja a változást.

Amennyiben a jövőben hasonló esettel találkozik, kérjük pontos adatok megadásával segítse munkánkat (időpont, rendszám stb.) annak érdekében, hogy a megfelelő intézkedést megtegyük.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, kívánunk Önnek Boldog, Békés Ünnepeket és Társaságunk járművein kellemes utazást.

Budapest, 2008. december 18.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető