Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"A f@szomat, ez pihenőhely!”

Olvasónk szomorúan tapasztalta, hogy a busz amivel jár, már egy ideje este nem menetrend szerint közlekedik. Volt ideje a következő buszig, így bekopogott a BKV-sofőrök tartózkodójába, ahol tájékoztatást szeretett volna kérni. A címben szereplő mondat fogadta:

Tisztelt BKV!

Szomorúan tapasztalom majdnem minden este, mikor munkából hazafele a 151-es busz Kőbánya Városközponti végállomásánál, hogy a 21:17-es menetrendszerinti járat, rendszeresen 21:15-kor már nincs a megállóban. A következő járatuk közel 20 perc múlva indul újra. Azt is szomorúan tapasztaltam, hogy megpróbáltam az ott lévő pihenőjükben megérdeklődni, miért is van ez így, választ  nem igazán kaptam első nekifutásra, újabb próbálkozás után, az egyik BKV sofőr felállt TV-nézéséből, aztán közölte velem, hogy: "A faszomat, ez pihenőhely, nem reklamáció", miközben én csak érdeklődtem, nem reklamáltam! Ezek után, azt kérdeztem, hogy akkor hol lehet erre a kérdésre választ kapni. A válasz ugyanaz volt, mint az első megnyilvánulása. Sajnos elkerülhetetlen számomra a BKV használata, de javasolni tudnám a buszvezetők kommunikációs készségfejlesztő tréningjét. Szeretném, ha ezzel a jövőbe nem így kéne szembesülnöm.

Köszönettel: Katalin

118 Tovább

Éjszaka láncfűrésszel szórakoztat a BKV

Nem csak azt tudják megszívatni a BKV-nál aki velük utazik, hanem azt is, aki az egyik járat közelében lakik. Olvasónk éjszaka arra ébredt, hogy a felsővezetékre lógó ágakat vágják láncfűrésszel a BKV dolgozók. Ki is ment hozzájuk, akik megnyugtatták, hogy még egész héten jönnek, és zörgetik a láncfűrészt majd éjfél és fél négy között. Persze logikus, hogy máskor nem lehet (hisz jár a troli), de a vágásnak egy csendesebb formája nincs?

Kedves BKV-figyelő!

 

Hála a BKV-nak, hajnali fél kettőkor sikerül ezt a levelet írnom, ahelyett, hogy mint általában minden nap, aludnék. Hogy miért? Az utcánkban (XIV. ker, Egressy út) ma 11 óra után (lehet, hogy fél 12 volt, nem néztem az órát, mivel nem gondoltam, hogy kéne) egyszercsak elkezdtek fát vágni.

 

Egy ideig gondoltam, biztos valami nagyon fontos dolog miatt levágnak pár ágat, rálóg a trolibusz vezetékére vagy ilyesmi. Így fél kettő tájban - minthogy hálószobánk ablaka az utcára néz - gondoltam, rákérdezek, hogy mégis mi folyik odakint, és legfőképp meddig tart.

 

2 darus kocsiról vágják a vezetékre lógó, faágakat. Megkérdeztem hát az épp faágakat összegyűjteni készülő úriembert, hogy mégis meddig terveznek még dolgozni, meg hogy egyáltalán ki küldte őket - nem mintha velük bármi problémám lenne, hisz csak a munkájukat végzik - megnyugtatott, hogy a héten még 3x jönnek, éjféltől fél 4-ig vágják a vezetékek fölött húzódodó ágakat. Miért épp ebben az időben? A válasz abszolút logikus. Máskor nem lehet lekapcsolni a troli vezetékéből az áramot, csak ebben az időszakban.

 

Nem értek hozzá, biztos bonyolult feladat, de ember, nem egyszer áramszünet volt a troli vonalán - amikor még volt szerencsém trolival járni -, vagy éppen baleset miatt nem tudott járni a troli, ekkor nagyon ügyesen buszokkal tudták pótolni a járatokat. Miért nem lehet ezt akár hétvégén fényes nappal is megoldani? Így - bár akkor sem kellemes a favágással járó zaj - talán kevésbé zavarnák az embereket. Nem hiszem, hogy olyan lehetetlen feladat lenne. Viszont egy utca lakói - és azok, akik felé még embereink tovább utaznak - éjszakákon át nem tudnak aludni. Nem tudom, ki hoz ilyen döntéseket, de ezúttal is kívánok neki hasonló éjszakákat!

 

Üdv: bendy

68 Tovább

Lakott területen száguldozik

Felelősségteljes buszvezetőnk lakott területen belül 100 Km/h sebességgel száguldozik az öreg Ikarussal, amit videóra is vett. A lakott területen való száguldozás még nem elég, egyik kezében még a telefonját is fogta, hogy tudjon videózni:


Kedves BKV-figyelő!


Tegnap bóklásztam a YouTube-on és véletlenül ráakadtam egy videóra, amit egy buszvezető töltött fel. Egy öreg Ikarus buszt vezet, időnként 100 Km/h sebességgel többnyire lakott területen belül, úgy, hogy vélhetően az egyik kezében a kormány, másikban a kamera van! (A kamera állását nézve, csak ő foghatta a kamerát, amit néha az arca fele fordít.) A videón egyébként többször fékez hirtelen, mert az autósok megállnak előtte. Gondolom utasok nem voltak a buszon (hacsak nem gyors járat) mert több megálló mellett elhúz, de lakott területen belül így akkor sem száguldozhatna…

100 Tovább

Odacsukta, elrántotta, majd beesett alá

Új típusú BKV sofőr jelent meg a 25-ös busz vonalán. Nem lég, hogy türelmetlen (rácsukja az utasra az ajtót) még magával is rántja a kapálózó utast. Amikor az idős hölgy a busz alá keveredett, még a buszvezető panaszkodott, hogy neki erre nincs ideje. Vajon ilyen emberek hogyan mentek át az alkalmassági vizsgán? Egy ilyen barom miért tarthat a kezében naponta több ezer emberi életet?

Kedves BKV figyelő!

 

Ritkán járok BKV-val, de a tegnap (2008.11.04. kb. 17:09) kora esti ijedség és vita óta nincs is sok kedvem buszozni. Történt pedig a következő:

 

A busz (BPO-374) begurul a XV. ker. Hubay Jenő tér megállóba (Újpest Központ irányába), kinyílnak az ajtók, az utasok leszállnak. Középső ajtónál hölgy és ötévesforma gyereke próbálnak leszállni, gyerek már majdnem lent is van a járdán, de a buszvezető már rájuk zárja az ajtót.

 

A hölgy is kipréseli még magát, de a busz kíméletlenül elindul közben. A nő lába beakad a busz ajtajába, ami addigra teljesen becsukódott. A gyerek áll a járdán, a nő bezuhan a busz alá, cipője még az ajtó fogságában. Kapaszkodik a gyerekébe, próbál felállni, gyerek is elesik, közben egy járókelő is odaugrik, megpróbál segíteni, de a busz már gurul kíméletlenül, a gyerekébe kapaszkodó hölgyet húzza is pár centit. Én a busz elé ugrom, hevesen integetek a buszvezetőnek, próbálok artikulálni, hogy lássa rajtam, nem csak lekéstem a buszát. Végül kinyitja az első ajtót, én felpattanok és mondom a vezetőnek, hogy "álljon meg, beesett az utas a busz alá". Mire a vezető: "Beesett? És nekem mi közöm ehhez?" Mondom megint, hogy "az utas az ön busza alatt fekszik. Mire ő: "Nem érdekel. Én nem szállok le, nekem mennem kell tovább." Még egyszer elmondom neki, hogy "beesett egy utasa a busz alá, kérem, szálljon le és nézze meg mielőtt halálra gázolja". De a buszvezető hajthatatlan, neki ugyanis dolga van, mennie kell tovább, így nem ér rá leszállni megnézni, hogy mi van az utassal, nem az ő problémája ugyebár és ezt el is mondja nekünk.

 

Többször, nyomatékosan, Kategorikusan. Addigra további utasok és járókelők is összegyűlnek, és végül közös erővel rábeszéljük a sofőrt, jobban teszi, ha mégiscsak leszáll. Eközben a hölgyet és gyerekét a járókelők már kisegítették a busz alól: zokogó gyerekével már a várófülke padján ülnek. A gyerek ijedtségében anyukája kabátjába fúrja arcát, a hölgy közben sajgó bokáját fogja. Kérdezem a hölgyet, jól van-e, hívjak-e mentőt, de ingatja a fejét, szerinte nincs rá szükség. Addigra már többen is köré gyűlnek. Buszvezetőnk kegyet gyakorolva eközben leszáll, a középső ajtó felé néz, konstatálja, hogy nincs is utas a busz alatt, így tesz még felém valami megjegyzést, hogy jobban tenném, ha nem kiabálnék vele.

 

Aztán eljut a tudatáig, hogy az utas már a padon ül, odamegy, beszél vele és felhívja a diszpécserét. Én is ezt teszem, hívom a 061BKVINFO-t, és elmesélem a történteket a hüledező operátornak, aki megígéri, kivizsgálják az esetet. Még a BKV-vel beszélek, miközben látom, hogy a hölgy egy idő után feláll és erősen bicegve elindul csomagjával és gyerekével. Nemsokára buszvezetőnk is visszaszáll buszára.

 

Dühödten becsukja az addigra üres járműve ajtajait és kilő a megállóból. Már nem akadályozzuk a munkájában. Végre tényleg mehet.

 

Üdvözöl: Zebu

162 Tovább

Egyórás szívás éjszaka

Utálok Budapesten ismeretlen környéken utazni, főleg éjszaka. Az utastájékoztatás borzalmas, az utas csak akkor tudja éppen merre jár, ha a törzs utasoktól érdeklődik. Olvasónk az éjszakai busz megállóját kereste az Árpád hídnál, amit szerencsére megtalált, csak nem ért vele semmit, mert a busz az eggyel előbbi megállóban állt meg. Eredmény: Egy órás szívás éjszaka.

Helló, nem nagy sztori de azért leírom.

 

Kis túlóra után szerettem volna hazajutni Újpestre, éjszaka. Árpád hídnál van ugye a csatlakozás, a 950-es busz nekem tökéletes (lett volna. Nem olyan egyszerű ott megtalálni a megállót, van ugye az 1-es villamos megállójával szemben kettő, illetve a Váci út felől kettő.

 

Megnéztem mindegyiket, biztos ami biztos, bár úgy emlékeztem az 1-es megállójával szemben van a megálló. És valóban, a táblán egyértelműen ott állt, 950-es busz. Leültem a megállóban, rajzolgattam a következő projektem terveit, jött is a busz... és el is ment. Megállt a Váci úton, attól a megállótól kb. 200 méterre. Esélyem nem lett volna elérni, még futva se, táskában laptop etc. Megkérdeztem a leszálló utasokat, igen, 950-es volt.

 

Megnéztem még egyszer a táblát ahol megállt, de oda semmi ilyesmi nem volt kiírva, teljesen más buszok, csak, jól tudtam. Jobb híján elindultam gyalog haza, túl hideg volt még egy fél órát (ennyi a köv. busz) várni. Gyöngyösinél felszálltam. Azt hiszem miközben gyalogoltam (beugrottam a benzinkútra valami kajáért) elment még egy busz, így ez a kis kaland +1 óra volt nekem hajnalban. Ja és mi a versenyszférában nem kapunk 13. havit. Köszi, BKV!

 

Ez van, megszoktuk. Sajnos.

40 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek