Vajon melyik a veszélyesebb? Kistestű kutya szájkosár nélkül, vagy az alagútban szaladgáló, villamost megtoló utasok? Nem minden kutyás hord magánál szájkosarat, főleg akkor nem, amikor a városban autóval közlekedik, és a kocsiban viszi az egyébként kistestű kutyáját. Olvasónknak elromlott az autója, ezért útját BKV-val szerette volna folytatni, persze ez nem volt egyszerű:
Tisztelt BKV!2008. október 1-én, 20 óra 30 perckor a 41/19-es villamost pótló buszra nem szállhattam fel szájkosár nélkül 23 cm marmagasságú igen fegyelmezett kutyámmal. (Történetesen autóm elromlott és éppen nem volt nálam szájkosár (nem is tudom honna szereztem volna este fél kilneckor a Batthyány téren), viszont szerettem volna ennek ellenére hazajutni valahogyan.)Biztos vagyok benne, hogy a buszvezető már látta maga előtt, amint olyan tömött lesz a villamospótló az uszkve 2 megállóra, hogy egy gombostűt sem lehet leejteni, és ilyen állapotok között fogja kutyám végigharapni valamennyi utas bokáját.Ilyen vasfegyelem mellett, ugyanakkor egyik villamosvezető kollégájuk éppen a héten kérte meg az utasokat, hogy legyenek szívesem megtolni a villamost (!!!), mert az benn rekedt ki tudja milyen okból a Lánc-híd alatti alagútban.Ha a két esemény utasbiztonsági szempontjait vesszük figyelembe, az üres buszon nem utazhat kistestű kutya szájkosár nélkül, de az alagútban téblábolhatnak az utasok a 270,-ft-os viteldíjért!?Úgy tűnik az említett villamosvezetőnek kevesebb felelősségérzete volt mint a vasszigorú buszvezetőnek, ugyanis ha valamelyik utas elesik és a villamos alá kerül, vagy netán a több száz kilós villamoskocsi megmozdítása közben esetleg sérvet kap, annak következményét fogja-e viselni?A kérdés már csak az, hogy ezentúl a viteldíjért kötelező lesz részt venni a jármű mozgatásában is, cserébe a BKV is részt vesz az utasok megfelelő testedzésében? Kutyával is gyalogolni kell és kutya nélkül is kutyagolni kell...Tisztelettel: dr. Seres Márta
(Aki a villamosbetolást nem hiszi el, utazzon néha a 41-es vonalon, ahol olyan ICS t. villamosok közlekednek, amiknek régebben nem adtak engedélyt erre a vonalra. Nem egy eset volt az UV-k lecserélése óta, hogy a villamos nem tudott kijönni az alagútból.)
Utolsó kommentek