Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

80 ember maradt le az éjszakai buszról

Nem szeretnék nyalni a Vekének, de mióta felvetették, hogy át kellene szervezni az éjszakai közlekedést, csak pozitív irányba fejlődött a hálózat. Két olvasói észrevételt osztok most meg veletek, melyek már régebben érkeztek, de sajnos annyi levelet kapok, hogy nem tudok az összesnek külön postod adni.

Az üres szolgálati járatokat felváltották a tömött, utasokkal teli járatok, melyek kb. háromszor több utasforgalmat bonyolítanak le, mint régen. A kihasznált járatok egyik hátulütője, hogy a buszok néha annyira tömöttek, hogy többen lemaradnak. Erre panaszkodik egyik olvasónk:

Szia Figyelő!

Mivel a napokban azt hallottam a TV-ben, hogy a BKV-nak az is célja a mostani Paraméterkönyvvel, hogy egyik járaton, se útvonalon ne legyen magasabb a kihasználtság, mint 90%, -tehát ne legyen utaslemaradás- azért ennek ellensúlyozására, gondoltam megosztom mit éltem át szombat éjjel.

A 923-as Dél-pest és Békásmegyer között közlekedik érintve végig a Nagykörutat, hatvanhat megállóval. Követési ideje minden éjjel 30 (!) perc. 2008.08.09.-én éjjel 0:19 percre volt kiírva a busz érkezése a Jászai Mari térhez (Vígszínháznál). A busz időben meg is érkezett,-addig elment három 906-os-csak az volt a bibi, hogy a busz annyira tömött volt, hogy a 2. ajtótól úgy kellett elrohannom az utolsóhoz, hogy felpréseljem magam a lépcsőre...néhány utas ezt már nem tudta megtenni, mert nem jutott hely ahova fel/bepréselődjenek. Zárójelben jegyezném meg, hogy a Jászaitól a békásmegyeri végállomás még nagyon-nagyon messze van.

Margitszigeti megállóban szintén, olyan 3-5 maradtak le, ez az előző megállóval együtt már olyan 10 utas lehetett. A busz 30 (!) percenként közlekedik...tehát, ha nem férsz fel, az nagyon durva. A Margit-híd, budai hídfőjénél, nem kevesebb, mint 50-en(!) akartak felszállni. Ötvenen! Iszonyú tömeg volt. Mint nappal a 7-es megállójában a Blahánál.... Mondanom se kellett, hogy megkezdődött a közelharc, a k...va anyázás, a busz rugdosása, embertelen volt. Sokan meg se kísérelték a felszállást, reménytelen volt. Ha 50 utas nem maradt ott, akkor egy sem!

Császár-Komjádi uszodánál 3-an vártak, de ők sem fértek fel. Én a Zsigmond térnél leverekedtem magam, de az a 6 fiatalember még a lábát sem tudta föltenni a busz lépcsőjére, annyian voltak. Üvöltöztek, k....va anyáztak, busz rugdosása, köpködése, k...va békávézás, teljesen megértem őket, hiszen ez a busz nagyon hosszú útvonalat jár be és Budapest legnagyobb lakótelepét (Békásmegyer) köti össze a várossal. A busz orra és hátulja szinte súrolta a kerekeket, elinduláskor láttam, ahogy koromfekete füstöt okád ki magából. Megbecsülni se merem mennyien nyomorogtunk a buszon.

Miért nem lehet legalább péntek és szombati éjjeleken sűríteni a járatot 15 perces követésre vagy betétjáratot indítani a Boráros tér és Békásmegyer között minden óra 15-kor és 45-kor? Ezalatt az 5 megálló alatt, ha 70-80 ember nem maradt le, akkor egy sem. 30 perces követés, az élet bizonyítja, nagyon sok!


Második publikált levelünk egy pozitív észrevétel. Gyors, átszállási lehetőséget biztosít, és még gyalogolni sem kell:

98 Tovább

Veréssel fenyegetett a bunkó BKV-s

RQ olvasónk akciófilmbe illő jelenetnek volt részese tegnap a Soroksári úton. Nyugodtan indult el a lámpánál, mely pirosról zöldre váltott. Pislantott egyet, majd megjelent mellette egy csuklós Ikarus, mely előbb még 4 sávval odább állt a megállóban. BKV-s barátunk megpróbálta megelőzni az álló kocsisort, és az útjában álló autót beszorította a tengely és a csukló közé. Anyázás, köcsögözés és feljelentés alant.

Kedves BKV-figyelő!

Nagyon felcsavarta az agyam egy buszvezető állat. Verekedés csak azért nem lett belőle, mert míg a kocsimon ott a céges matrica, addig a cég renoméjának megfelelően kell viselkedni, szóval semmi anyázás, semmi verekedés. Persze a BKV-nál ez se számít!

Alant csatolom a jegyzőkönyv másolatát, amit a BKV-nál kaptam (nevem, címem kivettem, bár már nem ott lakom, de a postát megkapom) persze ha igényt tartasz arra, akkor átküldöm azt is! Mivel nem mindenki fogja tudni kibogarászni a gyöngybetűim, így a dolog dióhéjban:

Soroksár út, Boráros felől Pesterzsébet irányában, van egy lámpasor közvetlen a Lágymányosi híd után, a villamos végállomásnál, a buszmegállónál. Itt csak gyalogos forgalom van. Na én pont nem itt álltam, hanem a következő lámpasornál a legbelső sávban (mert 50 méterre onnan lehet balra kanyarodni a Koppány utcába) 2. autóként. Bambulok ezerrel, látom, vált a lámpa elindulok. Fél másodperc múlva azt veszem észre, hogy egy "fal" jön jobbról és szorít le minket az előttem levővel!

Neki volt még akkor mázlija, hogy padlógáz és tovább, viszont én odaszorultam a busz B-tengelye és a csukló közé. Hiába dudáltam semmi. Csak tolt át a szembejövő sávba minden lassítás nélkül ezerrel. Seggfej barátunk elindult a buszmegállóból ezerrel, hogy majd 4 sávon keresztül megelőzi a várakozók sorát, csak hát persze a BKV-busz nem Ferrari! Persze egy ilyen agresszív seggfejjel mégcsakaz... megelőzöm szépen megállítom (nem-nemsatu, mert bármekkora kretén is a sofőr a 12 tonnának megvan a tehetetlensége... szal mégiscsak meg kell állni vele), aztán megkérdeztem tőle, hogy mégis hogy an gondolta ez? "Mennyé má te köcsög :o)" közben kollegája bőszen telefonál mellőle és közben már 2-en csinálják a feszkót. Megkérdezem még egyszer, hogy ez "mégis mi a fasz volt!?" "mennyé má köcsög, mert megverlek" és már száll is ki a buszból. Sajnos nem álltam le vele brusztolni, mivel céges a kocsi, így valaki csak azt látja, hogy osztom a BKV-st, még nekem lehet belőle gondom a cégnél.

45 Tovább

Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV

A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.

Kedves BKV-figyelő!

A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:

 

Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja

A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.

Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.

2008. augusztus 17.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?

Üdv, KriszBi

 

50 Tovább

Használt jegyet adott el az utasnak

Mit csinál a törvénytisztelő állampolgár, ha a nyaralásból hazatér, és nincs jegye, bérlete? Venni próbál egyet. Igen ám, de pénztár nincs, az automata pedig rossz. Megpróbál segítséget kérni egy BKV Orktól aki ad neki egy jegyet, 270 Ft-ért. Igen ám, de használt.

Kedves BKV-figyelő!

Remélem 2007-08-17-én, vasárnap este szerzett tapasztalataim segítenek árnyalni az olvasók BKV-alkalmazottakról kialakított képét. Mivel a történet ízét, a lenyúlás pitiánerségét a részletek adják, ezért tömörítés helyett a teljes, BKV panaszirodának elküldött levélnek az eseményt leíró részét adom közre. Az ékezetekért bocsánat!

Helyszín: Moszkva tér, a metrónál a mozgólépcsôk tetejénél
Idô: 2008-08-17 kb. 20:15

A történet megértéséhez elôre kell bocsátanom, hogy évek óta bérlettel közlekedem a BKV járatain, így nincs semmiféle rutinom a vasárnap esti jegyvásárlás viszontagságaiban. Mint ahogy abban sem vagyok járatos, hogy ellenôröknek szabad-e, hol, vagy a nap milyen szakában jegyet árusítaniuk.

A megadott idôpontban nyaralás elôtt-után hazatérvén nem volt érvényes bérletem és 1 db jegyre volt szükségem a 6-os villamossal történô hazajutáshoz. A Moszkva téren a pénztárakat már zárva találtam, a metróépületben a ‘Forgalmi Ügyelet’ üvegablaka elôtt nem állt sorba senki és semmi jel nem mutatott arra hogy ott jegyet is árusítanának (pedig mint késôbb kiderült, igen…). Ezért apróm nem lévén a pár méterre lévô jegykiadó-automatánál próbálkoztam papírpénzzel. Nem fogadta el, de hamar egy napbarnított, kopaszodó, testes, középkorú férfi BKV-ellenôr termett a mozgólépcsônél ellenôrzô csapatból mellettem, hogy tud-e segíteni? Mondtam, hogy egy jegyre lenne szükségem, de az automatával nincs sikerem. Az nem mûködik – mondta -, de tôle viszont tudok venni jegyet. 500 forintomért rendben megkaptam a 230 visszajárót és 1 db, maroknyi BKV-jegy közepérôl kihúzott jegyet. Megköszöntem, elégedett voltam az ellenôr segítôkészségével, az emberarcú szolgáltatással és a 6-os villamos felé vettem az irányt.

Már a villamoson vettem észre, hogy az ellenôrtôl vásárolt jegy egy használt példány, mégpedig a pecsét tanulsága szerint egy 2008. 8. 13-án 20:53 perckor érvényesített darab! Azonnal leszálltam a Széna téren és visszatértem a vásárlás helyszínére – nem szeretek érvényes jegy nélkül utazni és bosszús is lettem a lehúzás-átverés miatt, amit ráadásul egyenruhás alkalmazott, ha úgy tetszik a rend és fegyelem, a szabályok betartásáról elvileg gondoskodó ELLENÔR követett el.

A jegyet nekem eladó ellenôrt már nem láttam a metró mozgólépcsôjénél dolgozó ellenôrök között. Ekkor a ‘Forgalmi ügyelet’ nevû ablak mögött ülô munkatársukhoz fordultam panaszommal, aki nem tudott segíteni az ellenôr hollétét illetôen, viszont kiderült, hogy az ablaka egyben jegypénztár is! Vettem is jegyet azonnal, ezúttal nem használtat, szabályosan, nyugtával. Egy hölgy munkatársuk még ki is jött a fülkébôl hitetlenkedni és megnyugtatni a panaszom után, de segíteni ô sem tudott. Amikor ô visszatért és én újra a villamos felé indultam volna, hirtelen felismertem az ellenôrök között az engem becsapó férfit. Odamentem hozzá, közöltem vele, hogy használt jegyet adott el nekem, ami helyett most egy másikat, jót kérek. Meg sem nézte, el sem kérte a rossz jegyet, hanem azonnal az egyik kollegájának intve, tôle kért egy másik jegyet, amit odaadott. (Tehát nem is volt nála érvényes jegy…) Ezután kérdôre vontam, hogy ha nem az átverés volt az eredeti szándéka, akkor miért nem a tôlünk kb. 5  méterre lévô ‘Forgalmi Ügyelet’ ablakhoz irányított, ahol árultak jegyet és nem is állt sorba senki? Erre nem válaszolt. Ekkor én az azonosító számát kértem.

- 400. – válaszolta. Ez elég hihetetlenül hangzott, ezért megkértem, hogy mutassa is meg azt az igazolványt. Erre elô is kotorta az inge alá rejtett mûanyagkártyát és felém mutatta. Nyilvánvaló volt, hogy ravasz módon úgy tartja az igazolványt felém, hogy az azonosító számból pont csak a ‘400’ legyen látható, a szám folytatását pedig bal kezének mutatóujja kitakarja! Sikerült azonban azt félretolnom, így tudtam leolvasni a teljes, hatjegyû 400 xxx azonosító számot.

- Kijönne velem beszélgetni? – ez volt a reakciója. – Nem. – válaszoltam, és sietôsen gyakorlatilag menekülôre vettem a dolgot, hiszen vele és kb. 5 kollegájával szemben egyedül voltam. Vissza sem mertem nézni még kint a téren sem, de azt hallottam, hogy utánam ered és kiáltozással próbál megállítani. Szerencsére sikertelenül."

Üdvözlettel: Kohlhaas Mihály

34 Tovább

Nagyvárad közlekedése

Rékuc Stockholmi bemutatója után, olvasónk meséli el tapasztalatait, melyeket Nagyváradon szervett. Nyári tapasztalataidat te is megoszthatod az olvasókkal, csak írd meg nekünk e-mailben. A levél végén képeket is találsz.

Nemrég volt szerencsém Nagyváradon tömegközlekedni. A villamosokat próbáltam ki, pozitívak a tapasztalataim. Úgy gondoltam, írok pár mondatot az ottani rendszerről, nagyrészt saját tapasztalataimra támaszkodva.

 

A várost az OTL (Oradea Transport Local) öt villamosvonallal és kb 20 buszjárattal szolgálja ki. A villamosvonalak: 1N, 1R, 2, 3N, 3R.

 

Az 1N fekete (1Negru-t), az 1R piros 1-est (1Roşu-t) jelöl. Lehetne akár 1Normal, illetve 1Reverse a jelentésük, ugyanis annyiban különböznek egymástól, hogy az óriáshurkot ellentétes irányban járják be. A villamoshálózat érdekes: a városközpontban egy óriáshurok helyezkedik el, abból nyugati (1), délnyugati (2), valamint délkeleti (3 - régebb 4-es) irányban egy-egy vonal ágazik ki. Mindegyik vonal hurokvágányban végződik, az 1-esen a városhatár közelében is található egy visszafordító-hurok (a vonal kivezet a városból). A kocsiszínhez vezető vágányok dupla-vágánydeltával kapcsolódnak a 2-es és 3-as önálló szakaszához. A váltók kézi állításúak, a hálózat normál nyomtávú.

 

 

 

A járműpark elég egységes, kétféle járművük van: T4+B4 Tátra szerelvények és pár darab KT4-es rövidcsuklós Tátra. A kocsik állapota változó, a KT4-esek kívülről megviseltebbek. A belső terük is igen változatos, de a BKV járműveinél jóval tisztább. A pótkocsik között gyakori az elfékezett kerekű. A vágányzat állapota jónak mondható: a hurok nagy részét és a 3-as önálló szakaszát teljesen felújították, a 2-es önálló szakasza is jó állapotú, az 1-es városon kívüli részét nem próbáltam. A keleti híd és a közelében lévő váltó-rengeteg viszont még várja a beavatkozást. Lassújel ott sincs, "kicsit" jobban csörömpölnek a járgányok :-) .

 

Az ULF villamos április 23-a óta szállít utasokat. A város (az országban elsőként) tíz darabot vásárol a típusból első körben. A belső tér nem túl tágas, de ésszerű az elrendezése, a piros műanyag ülések kényelmesek (jó a formájuk), könnyen tisztíthatók és valószínűleg hosszú életűek lesznek. A villamost hangos és vizuális utastájékoztatással is felszerelték. Egy női hang mondja be a következő megálló nevét román nyelven, (általam is) jól érthetően. Az egyedi ajtónyitás (főleg az automatikus visszacsukás) itt-ott még okoz némi gondot, de elég egyértelműen megjelölték az ajtónyitó gombokat, szerintem hamar meg fogják szokni az emberek.

 

Minden megállóban kint van a megállót érintő járatok menetrendje, próba jelleggel több helyre is került LED-es kijelző, de (egyelőre) új információt nem mond a menetrendi táblához képest. Térkép a vonalhálózatról minden járművön és a honlapon ( http://www.otlra.ro ) található, de a megállókban nem. A vonaljegy (ami két utazásra érvényes) 3 lejbe kerül, ez 210 forintnak felel meg. A jegykezelő készülékek elektronikusak, az ajtókkal szembeni falrészre vannak felszerelve. A nyílásba helyezett jegyet behúzzák, rányomtatják a dátumot, időt, a kocsi-, valamint a járatszámot, majd visszaadják. Az ULF jegykezelő készüléke megegyezik a TW6000-es villamosok eredetijével, a csuklókban helyezték el őket (a képen látható jegyet az ULF kezelte).

 

A buszhálózatról (még) keveset tudok. A kocsipark vegyes: szép számban szerepelnek harmonika-ajtós 200-as Ikarusok, régi román gyártmányú ROCAR, DAC, ROMAN DIESEL kocsik. Nemrég beszereztek több darab újonnan gyártott ROCAR buszt, orosz alacsonypadlós szólóbuszokat, valamint Mercedes CONECTO szólóbuszokat.

 

Üdv: CB

További képek:

17 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek