Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Re: Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

"Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?" címmel megjelent bejegyzésünkre az alábbi levéllel reagált a BKV. A társaság szerint nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése, ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. Részletek alább:

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV-figyelőn „Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?” címmel megjelent bejegyzésre az alábbiakat szeretnénk reagálni.

Valamennyi, hozzánk érkezett utaspanaszt - a szolgáltatás javítása érdekében - azonnal kivizsgálunk, ehhez azonban minden esetben szükségünk van az érintett jármű rendszámára is azért, hogy az autóbuszt beazonosíthassuk.

Egyébként nincs szó takarékossági szempontokról, hiszen a BKV célja az utazási színvonal növelése. Ugyanakkor tény, hogy még a leggondosabb karbantartás ellenére is óhatatlanul előfordulhatnak meghibásodások. A klímaberendezések működőképességét folyamatosan ellenőrizzük. Napközben a forgalomban ezt a gépkocsivezetők végzik, éjjel pedig a garázsokban a műszaki személyzet. A meghibásodott légkondicionáló berendezéseket az erre szakosodott szerződéses partnerünkkel javíttatjuk. Saját napi ellenőrzésünk tapasztalatai alapján elmondhatjuk, hogy a klímák 88-92 %-a üzemképes, működik. Annak azonban, hogy a berendezések nem, vagy nem megfelelő hatásfokkal üzemelnek, többféle oka lehet. Leggyakrabban a ventilátor, vagy a kompresszor válik működésképtelenné, de előfordul, hogy a hűtőgáz szökik el a rendszerből. Egy-egy komolyabb meghibásodás elhárítása viszont nem egyszerű feladat, a javítások átfutási ideje hosszú, még a szerződött szakcégünk munkatársai számára is általában több órát, nem ritkán napokat vesz igénybe.

Minden helyzetben igyekszünk az esetlegesen felmerülő műszaki hibákat a lehető leghamarabb orvosolni annak érdekében, hogy az utazóközönség igényeit minél magasabb szinten kielégíthessük, ezért kérjük, hogy tapasztalataikat Társaságunk ügyfélszolgálatán jelezzék a szolgáltatás/meghibásodás jellegének, valamint az időpont, a helyszín, és a jármű rendszámának, viszonylatának megadásával.

Üdvözlettel,

BKV Zrt.

5 Tovább

Minden hajnalban otthagyja a megállóban a HÉV átszálló utasait a 2-es villamos

Olvasónk, Szergej, amiatt fordult hozzánk, mert tapasztalatai szerint a Közvágóhídon a HÉV-ről érkező utasokat a 2-es villamosok rendszeresen szinte mérnöki pontossággal hagyják ott. Mint írja, a szent járatokat csak az érheti el, aki a zebrán minden jelzés ellenére vadul sprintel a villamosokhoz. Az üggyel kapcsolatban eddig csak olyan válaszokat kapott BKV-tól, amelyben elmagyarázzák, hogy van idő és amúgy csatlakozik is, ami nem szokott. Mivel úgy gondolja, hogy a probléma tényleg valós, a BKV-figyelőn keresztül most a nyilvánossághoz fordul:

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Sokadik alkalommal volt alkalmam élvezni az Önök által megszervezett épphogy nem csatlakozó járatokat, valamint az utaslehagyó hozzáállást, amely továbbra is nagyszerűen virágzik Közvágóhídon.

A munkarendem változása miatt a Szigethalom alsóról 4:08-kor induló HÉV-vel indulok el reggelente, amely a későbbi HÉV-ekkel ellentétben pontosan közlekedik le. Közvágóhídon 4:55-kor szoktunk leszállni, és ehhez a 4:57-kor induló villamos csatlakozna úgy, hogy csak a zebránál több, mint 1 perc az átkelés a hangolatlan lámpák miatt. Természetesen kollégái továbbra is előszeretettel és irtózatos összehangoltsággal a zebrákon sokszor a piros jelzés ellenére is átkelő, futó utasokat meglátva 4:57-kor kiadják a zöld jelzést, majd szinte pillanatok alatt a villamos bezárja az ajtóit és otthagyja még a legsportosabb futókat is. Mivel nem egyszeri alkalomról, hanem újból bevett szokásról, mindennapi eseményről van szó, bízom benne, hogy valamilyen kivizsgálás-intézkedés történni fog ezügyben.

Természetesen a menetrend szerkesztője hibázott itt a legkomolyabban, hiszen a 2 perces átszállás nem reális csatlakozás, ha 5 perces csatlakozással 5:00-kor indulna a villamos, akkor kényelmesen el lehetne érni szabálytalankodás és komolyabb sprintelés nélkül is, bár ahogy látom az nem cél.

Nagyon sajnálom, hogy a BKV még mindig ott tart, hogy a saját járatait nem képes elérni, nem tudnak normális, csatlakozó menetrendet biztosítani, valamint, hogy kollégáik még mindig az utaslehagyásban látják a reggeli szórakozásukat.

Nagyon várom a BKV szétosztását és privatizálását, mert akkor talán megtanulnák, hogy az utasért kell lenni, nem megtiszteltetés, hogy igénybe veheti a szolgáltatásukat.

7 Tovább

Takarékoskodás miatt kapcsolják ki a klímát a BKV buszain?

Olvasónk a 20E busz vonalán egy napon belül kétszer is ugyan azon a buszon utazott. Az odaúton a járművön tökéletesen működött a klíma, de alig egy órával később, hazafelé már fülledt meleg volt a Volvo utasterében. Amikor ezt az utas szóvá tette, és megkérte a buszvezetőt, hogy kapcsolja be a klímát, azt a választ kapta, hogy "húzzál vissza a f@szba a helyedre."

Véleményem szerint nem lehetetlen, hogy valóban elromlott a klíma, olvasónk azonban arra gyanakszik, hogy csak a takarékosság miatt kapcsolta ki a buszvezető a berendezést. Egy azonban biztos: sok Volvo buszon tényleg rossz a légkondi, sajnos napokig, de olyan is volt már, hogy több, mint egy hétig képtelenek voltak megjavítani.

Kedves BKV-figyelő!

Próbálok nagyon rövid lenni, de remélem ez nem fogja vissza levelem tartalmi értékét:

Egy külön megfigyelt busszal utaztam be a városba egy peremkerületből 20E vonalon, amelyen a sofőr bekapcsolta a klímaberendezést az odaúton, amely tökéletesen üzemelt. Kifelé is ugyanazzal a busszal utaztam, amelyet az busz jellegzetes hibái, belső sérülései, szemét és firkák alapján felismerni véltem. A fülledt időben rendesen fullasztó volt a forró párás levegő, ezért visszafogottan megkértem a sofőrt, hogy kapcsolja be a klímaberendezést (ő a kis ablakból a pofájába vágó huzattól remekül érezte magát) mire az volt a válasz, hogy nincs klíma a buszon, mert tönkrement.

Ekkor felhoztam neki, hogy ugyanezzel a busszal utaztam be, és akkor még működött, ne mondja már, hogy 1 kör alatt tönkrement. Erre persze kiütöttem a békávés agyát és csak annyit válaszolt, hogy "húzzál vissza a f@szba a helyedre." Melyre egyébként nem tudtam mit mondani.

Nem is ez a lényeg, a kérdésem az, hogy mivel a legtöbb sofőr azt válaszolja, amikor az utasok kérik, hogy kapcsolja be a klímát, hogy az tönkrement, holott csak üzemanyag-takarékossági szempontból szokták kikapcsolva hagyni, az utasok FÉLREVEZETÉSE MIATT nem lehet őket, és az egész rohadék társaságot valahogy jogilag felelősségre vonni?

22 Tovább

BKK: Az éjszakai buszra is érvényes a kiegészítő bérlet

Tegnap este „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel megjelent bejegyzésünkre az alább olvasható levélben reagált a BKK. Mint az a közlekedési központ válaszából kiderült, a jegyellenőrzést végző biztonsági őr hibázott, amikor a havibérlettel és kiegészítő bérlettel rendelkező utast nem engedte felszállni az éjszakai buszra, ugyanis éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta érvényesek a kiegészítő bérletek a HÉV vonalán közlekedő éjszakai buszokra. Részletek alább:

Tisztelt BKV-figyelő!

A „Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal” címmel, 2012. július 24-én megjelent bejegyzés kapcsán az alábbiakról szeretnénk tájékoztatni.

A 943-as és 992-es HÉV-vonalak agglomerációs szakaszain éjszakai szolgáltatást nyújtó buszjáratokon éppen a BKK kezdeményezése nyomán 2012. január 1. óta lehet a HÉV-vonalakon érvényes bérletekkel utazni, mely könnyítést épp a bejegyzésében felvetett probléma miatt vezetett be a BKK. Az Üzletszabályzatunkban szereplő díjszabás egyértelműen rögzíti (IV. fejezet 10.1. d) pont), hogy a HÉV-bérletek érvényesek a HÉV járatokkal párhuzamosan közlekedő 943-as és 992-es éjszakai autóbuszokra is.  A fentiek nyomán tehát az éjszakai hálózaton jegyellenőrzést is végző személy- és vagyonőrök nem megfelelően látták el a feladatukat, amennyiben jegyvásárlás ellenében engedték felszállni a 943-as buszra az egyébként HÉV-bérlettel rendelkező utasunkat.

Az eset miatt elnézést kérünk, amennyiben az érintett utas megadja elérhetőségeit a BKK Ügyfélszolgálatának bkk@bkk.hu, természetesen kárpótoljuk az őt ért kellemetlenségekért, egyben még ma nyomatékosítjuk a jegyellenőrzést és beléptetést végző biztonsági cég számára, hogy fokozott figyelmet fordítson az Üzletszabályzatban foglaltak pontos betartására.

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

Havibérlet és kiegészítő bérlet mellé jegyet vetettek az utassal

Olvasónk, András felháborítónak tartja, hogy a Budapest-bérlet és a hozzá tartozó HÉV kiegészítő bérlet mellé 400 forintos jegyet kellett vennie, hogy az egyébként a HÉV vonalán éjszaka közlekedő buszon utazhasson. Az utas nem érti, hogy ha a kiegészítő nappal jó a HÉV-re, akkor a HÉV helyett éjszaka közlekedő buszra miért nem jó a bérlet:

Tisztelt BKV-figyelő!

Szeretnék egy kérdéssel fordulni önhöz. A történet a következő: Tegnapi nap lekéstem az utolsó Szentendrei hévet, így éjszakai busszal elmentem Békásmegyerig. A buszon felmutattam a pesti bérletem, semmi probléma nem volt ezen a szakaszon. Békásmegyeren azonkívül, hogy vártam fél órát -és ez még a jobbik eset- mikor szálltam fel a buszra és mutattam a bérletemet a két vagyonőrnek, tájékoztattak, hogy a bérletem nem jó erre a szakaszra. Hozzáteszem, hogy nem kevés pénzért megveszem a Békásmegyer-Szentendre szakaszra a HÉV-bérletet és nem juthatok vele éjszaka haza ha szeretnék?

Összefoglalva az lenne a kérdésem, hogy jogosan kellett-e 400 Ft-ért vonaljegyet vennem, ha van Békásmegyer-Szentedre HÉV-bérletem? Tudtommal este ez a busz (943) a HÉV-et helyettesíti és felháborító számomra, hogy fizetnem kell azon kívül, hogy havonta tisztességesen megveszem a bérleteket. Példának okáért, amikor felújítás volt a szakaszon, akkor is megvettem a bérletet és elfogadták a buszon -itt is hozzáteszem, hogy a buszok zsúfoltabbak voltak és más menetrend szerint jártak teljesen, így a pénzemért nem az előfizetett szolgáltatást kaptam- akkor az éjszakain ez miért nem lehetséges ezen szakaszon?

Előre is köszönöm szépen megtisztelő válaszát!

Tisztelettel: F. András

3 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek