Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tűzveszélyes metrók

Próbálja megakadályozni a BKV, hogy további metrókocsik égjenek porrá úgy, mint néhány hete a Forgács utca és az Árpád híd közti alagútban. Kiderült ugyanis, hogy mitől csaptak fel akkor a mindent elemésztő lángok: a jármű URH készülékében melegedett túl egy ellenállás. Ez még nem nem is lett volna baj, ha a készülék közelében nincs gyúlékony anyag. Ám a teljes utasteret pozdorjával burkolták be annak idején a gyártók. Elég egy banális hiba, hogy ismét felcsapjanak a pusztító lángok - tudta meg a Blikk.

Információink szerint a BKV-nál munkacsoportot hoztak létre, hogy az összes kocsiban elhárítsák valahogyan a veszélyhelyzetet. Nem ez az első ilyen eset, évekkel ezelőtt az áramütés-veszélyes trolikat kellett átalakítani, majd a kigyulladó buszokat szabták át.

28 Tovább

Videón a kiégett metrókocsi

Olvasónk, Zoltán tegnap délután az Árpád hídnál videózott. A fent látható felvételen a tűzoltól vonulása és az alagút, a végén pedig a kiégett metrókocsi látható kívülről és belülről.

A hozzászólások könnyebb átláthatóságának érdekében ez a bejegyzésünk a metrótűzről szóló posztban kommentálható. Ha hozzászólnál, vagy elolvasnád az eddigi kommenteket akkor kattints ide!

0 Tovább

Teljesen kiégett egy metrókocsi a délutáni tűzben

Egy metrókocsi teljesen, egy pedig részben kiégett a ma délutáni metrótűzben, értesült a BKV-figyelő BKV-s forrásokból. Úgy tudjuk, hogy a tűz a rossz műszaki állapotokra, és a hiányos karbantartásra vezethető vissza, de a pontos okokat még a szakemberek vizsgálják. A helyszínen lévő szakemberek elmondása szerint csakis a szerencsének köszönhető, hogy nem történt komolyabb baleset, hiszen ha utasok is tartózkodtak volna a vonaton, mindenkit nem tudtak volna időben kimenekíteni.

A hozzászólások könnyebb átláthatóságának érdekében ez a bejegyzésünk a metrótűzről szóló posztban kommentálható. Ha hozzászólnál, vagy elolvasnád az eddigi kommenteket akkor kattints ide!

0 Tovább

Kigyulladt egy szerelvény a 3-as metró alagútjában

Fotók: Mihádák Zoltán

19:53 - A 3-as metró már a teljes vonalon közlekedik, azonban a szerelvények a Forgách utcai állomáson nem állnak meg.

19:31 - Rendkívüli vizsgálatot kezdeményezett Tarlós István a keddi metrótűz részleteinek feltárására. A főpolgármester Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatóját kérte fel, hogy utasítsa a BKV vezérigazgatóját az eset körülményeinek teljeskörű kivizsgálására.

18:00
- Egy kocsi teljesen, egy pedig részben kiégett azon a szerelvényen, ami ma délután gyulladt ki az Árpád hídnál az alagútban. A kiégett kocsikról ide kattintva nézhetsz meg képeket.

14:08 - A tűzoltóság szóvivője elmondta azt is, hogy egyetlen utas sem sérült meg, azonban két BKV-dolgozót légzőálarcban hoztak ki a területről. Kisdi szerint mintegy 60-70 tűzoltó vesz részt a munkában. Az Árpád hídi aluljárót kiürítették, a rendőrség biztosítja a helyszínt - tudtuk meg a BRFK sajtóügyeletesétől.

14:05 - Mint azt korábban írtuk, kigyulladt egy utasokat nem szállító metrószerelvény az Árpád híd és a Forgách utca között. A tűzoltók már eloltották a tüzet, az utómunkát azonban nehezíti az alagútban lévő sűrű fekete füst. A tűzoltók két BKV-dolgozót légzőálarcban hoztak ki.

13:51 - A Független Hírügynökség információi szerint a tűzoltók az erős füstben nem találták a metrókocsit. Sérültről nincs hír. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a tüzet.

132 Tovább

Mégsem takarították ki a 3-as metró alagútját?

A BKV-figyelő tavaly kiemelt figyelemmel foglalkozott a 3-as metró tűz- és balesetveszélyes alagútjaival. Akkor végül azzal a hírrel zártuk a témát, hogy a BKV 2010. december 31-ig teljes egészében kitakarítja a 3-as metró alagútjait megközelítőleg 22 millió forintért. Az összeget nem sokalltuk, hiszen a metróközlekedés biztonsága függött ettől a takarítástól, a dolgozók és az utasok élete pedig jóval többet ér, mint pár 10 millió forint.

Az utóbbi időkben több BKV-dolgozó is levelet írt a BKV-figyelőnek. Ők arról számoltak be, hogy tapasztalataik szerint a takarítás igencsak hagy kívánnivalót maga után, ugyanis az alagút, a programszőnyeg és a síneket rögzítő csavarok ugyan olyan olajsárosak, mint azelőtt, tehát semmivel sem biztonságosabb most a közlekedés, mint azelőtt. Ezt támasztják alá olvasónk, Takygyerek fényképi is, aki a Pöttyös utcai állomáson találkozott kosszal, porral és olajsárral. Ha vannak hasonló képeitek, küldjétek el bátran a bkvfigyelo@gmail.com címre!

35 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek