Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mocskos BKV!

A harminc évesnél fiatalabb olvasóink kedvéért mondom, hogy e jelszó és falfirka 1985-1990 között élte fénykorát, és semmi köze nem volt a BKV járműveihez. Az említett időszakban is volt egyes csoportoknak tüntetési és balhéingere, de akkoriban még nem a tüntető verte a rendőrt. Nyíltan nem lehetett csoportosan rendszerkritikát kiabálni az utcán, ezért akinek ilyen ingerenciája volt az a Fradi-Dózsa-meccsek után az üllői úti aluljáróban és környékén élhette ki tüntetési ingerét.

Ott zengett a mocskos BKV jelszó több száz torokból. Az akkori rendszer - biztonsági szelepként - engedett bírálni néhány intézményt, elsősorban a szolgáltatási szektorban. Ilyen volt a Közért-hálózat, ilyen volt a BKV, ilyen volt a Patyolat és a Gelka (elektromos eszközöket javító cég).

Így lett jelszóvá, falfirkává a "mocskos BKV" abban az időben, amikor a cég és elődei történetében a járművei épp a legtisztábbak voltak.

A múltkor baráti társaságban fényképeket nézegettünk és valaki megjegyezte, hogy az összes fekete-fehér és színes fotón csillognak a BKV buszok oldalai, ugye már akkor is photoshoppolták a képeket propagandacélokból?

Elmondtuk neki, hogy nem, akkoriban nem volt szükség ilyen trükkökre, mert a buszok/trolik/villamosok oldalai valóban fényesek és tiszták voltak.

Nomen est omen, gondolhatták a BKV-nál, és beteljesítették az akkor még valótlan állítást.

Az akkori (álpolitikai) jelszó mára valósággá lett. A BKV úgy döntött, hogy ha már oly sokat emlegették 25 éve, hogy mocskos a BKV, amikor nem volt az, ideje alkalmazkodni a közvélekedéshez, és mára valóban mocskos a BKV.

Nagyon.

Nagyon mocskos.

Kívül és belül ragadnak a járművek a kosztól. Még 20-25 éve egy üzemegységben 20-25 takarítónő dolgozott, akik közül legalább 15-20 a járműveket takarította, addig mára ez a létszám közelít a nullához. Egy jármű tisztességes takarítása kb. 4 órát vesz igénybe két-három ember részéről, tehát kb. 8-12 munkaóra. Üzemegységenként van 200-300 jármű, tehát havonta kb. 1600-3600 munkaórát kell(ene) ilyenre fordítani. Helyette egy-két fő tehetetlenkedik az üzemegység járműveiben, havonta kb. 300 munkaórában. Az eredményt naponta 2 millió utas látja. Ragadnak, szó szerint ragadnak a járművek üvegei a kosztól, a járművek külső oldalai pedig ma már egyáltalán nem fényesek, hanem olajsárral kevert portól vastagon feketék.

27 Tovább

Önkéntesekkel takaríttatja buszait a BKV

A BKV-figyelő már többször felajánlotta segítségét a BKV-nak, hogy kitakarít néhány autóbuszt a kelenföldi garázsban. A társaság ezt többször visszautasította, az utóbbi időben már a megkeresésünkre se reagál. A civil erőre nincs szükségük, dolgozóikat kihasználva takarítják a buszparkot.

Kedves BKV-figyelő!

A BKV honlapját böngésztem, az új menetrendeket kutatva és találtam egy érdekes közleményt:

 

Önkéntes járműtakarítás a BKV-nál
Tisztább lett a Társaság autóbuszparkja

A BKV Zrt. dolgozói fontosnak tartják az utasok komfortérzetének javítását, ezért több száz önkéntes vett részt a Társaság által meghirdetett szombati járműtakarító akcióban.

Az utazóközönség kényelemérzetét növelendő a BKV Zrt. legújabb akciójának keretében szombaton (augusztus 16-án) a Társaság több száz munkavállalója önkéntes alapon takarított közösségi közlekedési járműveket. Az óbudai, a cinkotai, a kőbányai, a dél-pesti és a kelenföldi autóbusz telephelyeken az utasok érdekében összefogva a Társaság több vezetője is megjelent, hogy munkájuk által tisztábbak legyenek a fővárosban közlekedő autóbuszok. Nem egyszeri akcióról van szó, a BKV a közeljövőben több alkalommal is készül önkéntes munkavállalói bevonásával járműveit tisztábbá, kényelmesebbé tenni.

2008. augusztus 17.

Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság


Lehet, hogy figyelmetlen vagyok, de én erről az akcióról nem olvastam ezt megelőzően sehol. Ha valaki ott volt mesélhetne, hogy mit csináltak. Esetleg "civileket" nem lehetne bevonni? Egyáltalán lenne rá jelentkező?

Üdv, KriszBi

 

50 Tovább

Takarít és jegyet ellenőriz a Discrate Security?

Budapesti Közlekedési Rt. tájékoztatója az eljárás eredményéről (3209)

1. a) Az ajánlatkérő neve és címe: Budapesti Közlekedési Rt. 1980 Budapest Akácfa u. 15.
   
b) A beszerzés tárgya és mennyisége:

a Budapesti Közlekedési Rt. Villamos Üzemigazgatóságnak a Kelenföld, Szépilona, Hungária, Száva, Angyalföld, Ferencváros, Zugló, Baross, valamint a Budafok kocsiszínekben villamosjárművek takarítása.

c) Eredményes volt-e az eljárás: igen.

3. Az eredményhirdetés időpontja: 2000. május 10.

6. A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve és címe:

Kelenföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Szépilona kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Hungária kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Angyalföld kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Baross kocsiszín: RENOMÉ Kft., 1070 Budapest, Péterffy Sándor u. 22.
Ferencváros kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
Száva kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.
Zugló kocsiszín: Discrate S. Kft., 2049 Diósd, Dália u. 16.

Budafok kocsiszín: BS Clean-Art Kft., 1025 Budapest, Kondor u. 5.
A könnyebb értelmezhetőség miatt a szerkesztő a szövegen rövidített és a fontosabb mondatokat kiemelte. A szöveg teljes, eredeti formájában itt érhető el!
43 Tovább

Kulturált utazás

Új képek érkeztek a fotópályázatra. Azt a következtetést kell levonnom, hogy az Ikarus 260-280 típusú buszokat kevésbé takarítják, mint például egy Volvókat. Természetesen a járművek összemocskolásáról nem a BKV tehet, hanem a jól nevelt utasok akik kiöntik az innivalójukat és összefirkálják a buszt. A BKV és a takarító társaság arról viszont tehet, hogy a kiöntött innivaló még hónapok elteltével is ugyan olyan állapotban a padlón van.


 

A hasonló képeket a

 bkvfigyelo@index.hu

 címre várjuk!

3 Tovább

A BKV válaszolt

Tisztelt Gál Mihály! 

Köszönjük, hogy Önök – Társaságunk szakembereivel együtt – azon munkálkodnak, hogy a BKV-t kedvelők lelkes táborát növeljék és e célok támogatása érdekében egy internetes portált is üzemeltetnek.

Járműveink takarítását egy külső cég végzi, mellyel az előző vezetés kötött szerződést. A Társaságunkhoz érkezett sok kifogás, panasz miatt jelenleg felülvizsgáljuk ezt a megállapodást, hiszen utasaink mellett mi is érzékeljük a felvetett problémákat. Olyan megoldást keresünk, ami szűkös anyagi kereteink között is lehetővé tesz egy magasabb színvonalú szolgáltatást.

A megállók takarítására vonatkozóan lényeges megemlítenünk, hogy azok tisztántartása, karbantartása kis mértékben a BKV Zrt., nagyobb mértékben az FKF Zrt., valamint az illetékes önkormányzat feladata. Szakembereink jelzik a gondokat (pl.: megállóhelyi hulladékgyűjtők gyakoribb ürítése) az FKF Zrt. felé. Ezt már többször megtettük és a továbbiakban is megtesszük. Arra kérjük Önöket, hogy ezt tegyék meg Önök is, amikor problémát tapasztalnak. A járművek tisztántartására tett törekvéseink ellenére (pl.: minden reggel tisztán forgalomba adott járművek, szennyezés esetén azonnali takarításra való intézkedés) sajnos továbbra is nagy kihívást jelentenek a vandál, „firkálós”, „hajléktalan” stb. utazásai. Mi is keressük a megoldást egy biztonságosabb és komfortosabb közlekedési morál kialakítására. Első lépésként az éjszakai járatainkon lesznek biztonsági őrök, vélhetően augusztus közepétől (amennyiben eredményes lesz az erre kiírt közbeszerzés). Jó javaslat a gyorsreagálású csapat felállítása, megvizsgáljuk ezt a lehetőséget is.

Bízunk benne, hogy az Önök segítségével is hozzájárulhatunk egy európai színvonalú közlekedési kultúra kialakításához.

Budapest, 2007. július 25.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
14 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek