Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Takarítás BKV-módra: fél centis kosz az 5-ös busz ülésein

A fenti, valamint a levél alatti képeket olvasónk, László készítette szeptember 3-án reggel a BPO-138-as rendszámú 5-ös buszon. Mint az a felvételeken is látszik, a busz ülései ragadtak az évek alatt összegyűlt mocsoktól. Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy ilyen utasforgalom mellett a koszosodás teljesen normális jelenség. A BKV-nak épen ezért kellene gondoskodnia a rendszeres tisztításról, cseréről. További képek, és a levél hajtás után található:

35 Tovább

Még mindig nehézséget jelent az üzemidő alatti takarítás

A hányások eltakarítása és az üzemidőben történő takarítás régóta megoldatlan probléma a BKV-nál. Ha kifolyik valami a padlóra, vagy ha menet közben valaki kidobja a taccsot, akkor a kosz rendszerint üzemzárásig a jármű belsejében marad, jobb esetben fellocsolják valamivel, vagy szórnak rá egy kis forgácsot. Vajon miért van az, hogy más európai nagyvárosokban ezt a problémát is meg tudják oldani? Miért olyan nehéz minden végállomásra egy vödröt és egy doboz hipót kihelyezni? Várom az érveket és az ellenérveket.

Kedves BKV-figyelő!

Egy rövid történetet szeretnék megosztani veletek és az olvasókkal:

2011. április 15-én 10:50-kor a 97E busz megérkezik az Örs Vezér térre. Utazik rajta egy anya a 3-4 év körüli kisfiával. Még megállás előtt a kisfiú rosszul lesz, kidobja a taccsot. A mama gyorsan felkapja, leugrik vele a buszról a közeli bokrokhoz, de így is szép kis tócsa keletkezik. A mama a sofőrnek nem szól.

48 Tovább

Fertőzésveszélyesek a koszos ülések?

A fenti képet olvasónk, Csaba készítette a 151-es vonalon közlekedő FLR-740-es rendszámú Volvo buszon még tavaly. A képet látva több kérdés is felmerül a jegyet vagy bérletet tisztességesen vásárló utasokban: Tényleg ezt érdemli az ember havi 10 ezer forintért? Vajon milyen gyakran takarítja ezeket az üléseket a BKV?* Milyen fertőzéseket lehet elkapni egy ilyen erősen szennyezett üléstől?

*A szabályzat úgy szól, hogy ha egy hajléktalan leül egy ülésre, és a ruházata olyan, hogy beszennyezhette az ülést, akkor ki kell állni a forgalomból, és a buszt fertőtlenítésre be kell vinni a garázsba. Vajon ezt a szabályt hány buszvezető tartja be?


Olvasónk, Viktória a buszok tisztaságával kapcsolatban levelezett a BKV-val, ugyanis megunta, hogy egy rövid út után moshatta újra a ruháit, annyira koszosak és büdösek lettek. Előbb olvasónk levelét olvashatjátok, alatta pedig a BKV válaszát találjátok. Külön felhívnám a figyelmet erre a részre, melyben a BKV azt hazudja, hogy a koszos és elhasználódott üléseket rendszeresen cserélik:

48 Tovább

Mégsem takarították ki a 3-as metró alagútját?

A BKV-figyelő tavaly kiemelt figyelemmel foglalkozott a 3-as metró tűz- és balesetveszélyes alagútjaival. Akkor végül azzal a hírrel zártuk a témát, hogy a BKV 2010. december 31-ig teljes egészében kitakarítja a 3-as metró alagútjait megközelítőleg 22 millió forintért. Az összeget nem sokalltuk, hiszen a metróközlekedés biztonsága függött ettől a takarítástól, a dolgozók és az utasok élete pedig jóval többet ér, mint pár 10 millió forint.

Az utóbbi időkben több BKV-dolgozó is levelet írt a BKV-figyelőnek. Ők arról számoltak be, hogy tapasztalataik szerint a takarítás igencsak hagy kívánnivalót maga után, ugyanis az alagút, a programszőnyeg és a síneket rögzítő csavarok ugyan olyan olajsárosak, mint azelőtt, tehát semmivel sem biztonságosabb most a közlekedés, mint azelőtt. Ezt támasztják alá olvasónk, Takygyerek fényképi is, aki a Pöttyös utcai állomáson találkozott kosszal, porral és olajsárral. Ha vannak hasonló képeitek, küldjétek el bátran a bkvfigyelo@gmail.com címre!

35 Tovább

Képek, beszámolók a BKV-figyelő busztakarító akciójáról

Több hónapos ötletelés és több hetes szervezés után végre tegnap sikerült letakarítanunk néhány autóbuszt a cinkotai garázsban. A takarító akció célja az volt, hogy felhívjuk a figyelmet a BKV járműveinek állapotára, és a takarítás problémáira.

A cinkotai garázsban 350 buszra NÉGY takarító jut. Ennek a négy embernek kellene este az összes buszt kitakarítania. Már itt látni lehet, hogy a mai állapotokhoz az vezetett, hogy nincs elég ember. Négy ember erre a munkára kevés, és az állapotokat elnézve talán még nyolc is kevés lenne. A másik probléma, hogy a graffiti (tag) takarítás nem rendszeres, tehát a firkák összegyűlnek, és azokat egyszerre akarják kitakarítani, erre pedig nincs idő.

Véleményem szerint az lenne a legjobb, ha a firkák takarítása folyamatos lenne, tehát a tag-ek kevesebb, mint egy nap alatt eltűnnének. Nyilván, ez a garázsban nem kivitelezhető, a legjobb az lenne, ha a buszvezetők vennék át ezt a feladatot, plusz juttatás fejében. Minden fülkében elfér egy kis adag tisztítószer, egy gumikesztyű és egy szivacs, amivel végig lehet szaladni a buszon a végállomáson, vagy a járművek leadása előtt a garázsban (ez esetben nem kellene minden fülkébe tisztítószer), így napi 5-10 perc elég lenne az aznapi firkák eltakarítására és minden buszra jutna legalább 1 ember, a takarítók pedig több időt fordíthatnának az ülések, a kapaszkodók, a padló, és a vezetőfülke kitakarítására. Biztos vagyok benne, hogy egy idő után a tag-elők megunnák a rongálást (ahogy már többek között New York-ban is megunták), hisz a művük szinte azonnal eltűnik a járművekről, és értelmét veszti a tagelés.

Egy busz takarítása 4-5 embernek körülbelül 30 perc volt. Ez nem azt jelenti, hogy fél óra alatt teljesen kitakarítottuk a buszt, hanem azt, hogy a rendelkezésre álló vegyszerekkel eltávolítható tag-eket eltávolítottuk. Voltak olyan firkák, amik nagyon könnyel lejöttek. Elég volt fújni rájuk a vegyszerből és már el is kezdtek folyni, utána egy sima ronggyal letöröltük őket. Ilyen a képen látható is:


Voltak kicsit makacsabbak, amiket már dörzsölni is kellett:


Voltak olyanok is, amikhez egy teljes szivacsot el kellett használni, hogy lejöjjenek. Két féle vegyszert kellett rátenni, és a szivacsot is jól oda kellett nyomni, de 10 perc alatt ez is maradék nélkül lejött:


A tag-ek eltávolítása talán az ülések hátoldaláról volt a legnehezebb. Ezzel a felülettel az a baj, hogy egyszer már lefestették őket, emiatt a vegyszer nem csak a filc nyomát, a festékréteget is eltávolítják, ami alatt szintén tagek vannak. Ezeket nem is érdemes vegyszeresen takarítani, ha van rá mód, akkor újra szokták őket festeni egy azonnal száradó spray-vel, valahogy így:


Talán a matricák eltávolítása volt a legegyszerűbb. Ezeket egyedül Domonkos (Közlekes) takarította, mégpedig úgy, hogy vizes ruhával átitatta őket, majd egy pengével másodpercek alatt levakarta:


Összességében azt kell, hogy mondtam, tanulságos, és hasznos volt ez a néhány óra a garázsban. Remélem, hogy a BKV-nak is tanulságos volt, és elkezdenek majd gondolkodni azon, hogy miként alakítsák át a takarítás rendszerét. Én továbbra is azt mondom, hogy a firkálókkal fel lehet venni a harcot, és azt meg is lehet ezt nyerni, minden csak szervezés kérdése.

Az olvasóknak köszönöm a részvételt, a BKV-nak köszönöm a szervezést, a garázsmestereknek pedig köszönöm az információkat és a segítséget. Találkozunk legközelebb! :)

Végezetül álljon itt Közlekes élménybeszámolója:

Tisztelt BKV-figyelő! Tisztelt BKV-sok!

A pénteki busztakarítást két szóban összefoglalva: Vicces volt. Naivan azt hittem, hogy ha odamegyünk kiderül, hogy ad1: Nem jók a vegyszerek, és találunk valami jót, ad2. Ha meg jók, akkor a takarítók hol csinálják rosszul.

Igen újdonsült dolog volt, hogy a 350 buszra jut 4 db BKV-s takarító. Nyilvánvaló, hogy ennyi embernek nem lehet kitakarítani ennyi buszt.

Kérdés 1. Akkor miért nem lehet embereket felvenni takarításra? BKV-s kommunikáció az utasok felé a tiszta buszokkal? Nem lenne jobb, mint a blicceléssel való kampányolás?

Második meglepetés. Két buszt idén újítottak fel, és ezeket is takarítottuk. Előttünk valószínűleg fel is takarítottak benne, mert tiszta volt, azt a néhány firkát és matricát leszámítva.
U
tána a másik meglepetés. A firkára volt professzionális takarítószerek. Jó drágák, de lejönnek. Akkor miért vannak fent? Azt mondták, hogy szedik, ahogy lehet, de nem lehet győzni, de rendszeresen szedik le.

Volt amit sokáig kapartunk, de lejött. Volt ami nem jött le, de max a 10%-a. Akkor miért látok félig leszedett firkákat? Amiket nem takarítottak le teljesen? Most is volt, hogy valaki után odamentem, kapartam 2 percig, és sokkal jobb lett. Akkor miért is nem fizetnek rendesen a takarításért?

Kérdés 2. És mi van a matricákkal?

Konkrétan. A matricák nem jönnek le mosószerrel, azt le kell kaparni. Mégis miért van ott a tavaszi választások egyik reklámmatricája még a buszokon? Pedig azóta párszor már át volt takarítva. Nem jött le? Nem takarították le! Én fogtam egy spaklit, bevizeztem a matricát, és finoman lekapartam fél perc alatt! De furcsa mód, matricákkal nap mint nap lehet találkozni, mert nem szedik le. Pedig lejön.

És a legviccesebb. Ugye a 2 buszt idén újították fel, az egyiket februárban, a másikat pár hónapja. Volt olyan beltéri elem, amin még a forgalmazó által ráragasztott termék megnevezés és vonalkód rajta volt. Azt nem kellett volna leszedni, miután felújították? Az nem ma került oda, pillanatok alatt lejött. Akkor miért nem szedték le? Erre válaszoljon nekem, aki érti az egészet.

Kérdés 3, Ha a BKV-nál SAP vállalatirányítási rendszer működik, és hatékonyan minden munka be van vezetve, minden hiba észre van véve, akkor hogyhogy a buszok kigyulladnak, beesik az ajtó, törött a padlólemez, befolyik a víz, lerobban, elfogy a levegő stb?

Üdv: Közlekes

3 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek