A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
Olvasónk –Kamaras- a lent látható videót 25-én csürtökön 14 óra körül készítette a 7-es autóbusz vonalán az Erzsébet híd környékén. A videóhoz csupán ennyit fűzött: "Ez kb. ötvenedik eset, amit csak idén láttam, gondoltam, hátha érdekli a közvéleményt is."
Beszélgető, telefonáló buszvezetőkről nem igazán szeretek írni. Ha valaki normálisan végzi a munkáját akkor végülis mindegy, hogy közben mi mást csinál. Olvasónk sem tett volna panaszt, ha a buszvezető telefonálás közben nem felejtette volna el, hogy épp egy buszt vezet, amiről le akarnak szállni az utasok:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Ma (2009. június 18.) 17 óra 21 perckor szálltam le a 256-os járat autóbuszáról (06 60) a Szerb Antal utca és a Vadaskerti út megállók között. Ez történt:
Egy úr túl későn jelezte, hogy a Bölöni György utcai megállónál leszállna. Így - bár még a megálló előtt sikerült megnyomnia a gombot, beletörődött, hogy maradnia kell, a busz megy tovább. (Nem is morfondírozott, ő volt figyelmetlen).
Csakhogy, a Szerb Antal utcánál már négyen kívántunk leszállni, szándékunkat időben, rögtön a Bölöni Gy. úti megálló elhagyása után jeleztük (emellett ugyebár az előző úriember jelzése is érvényben volt) ám a busz lazán és gyorsan suhant tovább.
Egyszer már volt szó a blogon a BKV menetrendekről és a PDF formátumról. Azóta a BKV a HÉV menetrendeket is így töltötte fel a weblapjára, ami azért bosszantó, mert akik mobilról néznék meg a menetendet (például egy megállóban, ahol nincs kint tájékoztató) azok sem tudnak informálódni, mert nagyon kevés telefon nyitja meg a PDF fájlokat.
Azért a XXI. században az internet korában elvárható lenne, hogy az ember mobiltelefonról vehessen jegyet, vagy nézhesse meg a menetrendet. Az előbbire még várni kell, az utóbbi simán megoldható lenne, ha a BKV a menetrendeket feltöltené a weblapjára úgy, ahogy régen, vagy elérhetővé tenné JPG formátumban.
November 18-tól a szlovák fővárosban már SMS-jegyet vásárolhatnak maguknak a tömegközlekedést választó emberek, aminek előnye, hogy gyorsan, bármikor megvásárolható.
A tömegközlekedési cég nem bonyolította túl az SMS-jegy rendszerét. Az új jegy igénybevételéhez nem kell mást tenni, csak elküldeni egy üres SMS-t a 1100-as telefonszámra, és megvárni a visszaigazoló üzenetet, ami két perc késleltetéssel érkezik meg a telefonra. Az SMS ára 24 korona (0,8 euró vagyis kb. 220 forint), és 70 percig bármelyik járaton való utazásra, valamint átszállásokra is jogosítja az utast.
A szlovákiai T-Mobil valamennyi ügyfele használhatja ezt a szolgáltatást, az Orange-nak pedig csak az előfizetési szerződéssel rendelkező ügyfelei. A harmadik mobilszolgáltató, az O2 november végén teszi lehetővé mobilosainak a virtuális jegyvásárlást.
Miben jobbak még a szlovákok?
Olyan jegyrendszerük van, ami nem az utasok kizsákmányolásán dolgozik, hanem igazságos, és korrekt. Különböző jegyek válthatók a járművekre, amik 10 perctől egészen 90 percig érvényesek. Tehát az utas 5 megállóra kevesebbet fizet, mint az, aki a vonal teljes hosszán utazik. Természetesen ezek a jegyek átszállásra is feljogosítanak, azaz a 10-30-60 perces jegyekkel korlátlanul közlekedhetünk a városban.
A közlekedési cég amit tud, házon belül intéz, tehát nem szervez ki alvállalkozóknak olyan feladatokat, amiket maga is el tud végezni. Kevesebb megtömött zseb, nagyobb megtakarítást jelent.
Részlet a Pozsony weblapjáról:
POZSONY (BRATISLAVA)
Hálózat: Pozsonyi Közlekedési Vállalat autóbuszok, villamosok és trolibuszok sűrű hálózatát működteti. Az éjszakai járatok a város legtávolabbi részeit is átszelik, az éjszakai buszok az utasok jelzésére állnak meg.
Menetjegyek: a helyi tömegközlekedési eszközökben a menetjegyek meghatározott ideig érvényesek - 10, 30 vagy 60 percig. A 30 perces jegy hétvégén és ünnepnapokon 45 percig, a 60 perces pedig 90 percig érvényes. A menetjegyek minden közlekedési eszközön és mindkét városi zónában érvényesek. Minden menetjegy átszállójegy is.
Az utasok vásárolhatnak kedvezőbb árú jegyeket is, amelyek 2 vagy 4 útra érvényesek. A Közlekedési Vállalat turistajegyeket is forgalmaz, ezek 1, 2, 3 vagy 7 napig érvényesek.
Pozsonyban a menetjegyeket már az utazás előtt meg kell vásárolni. A jegyek az erre szolgáló automatákban, trafikokban és az állomásokon kaphatók, és az utazás megkezdése után azonnal érvényesíteni kell őket a közlekedési eszközökön.
Sajnos semmi nem bizonyítja, hogy amit István nevű olvasónk állít, az igaz, és arra sincs bizonyítékunk, hogy a hangfelvétel, amit küldött eredeti, mi mégis kénytelenek vagyunk hinni neki. Sajnos tényleg sok, telefonáló buszvezető van, olyan is akad szép számmal, akinek ha szólunk, durván visszaszól.
Tisztelt BKV-figyelő!
Az alábbi párbeszédet folytattam az egyik buszsofőrrel (hangfelvétel csatolva.)
- És ahhoz mit szól, hogy megkértem, hogy kézben ne tartsa a telefont, miközben vezet? - (...) Ki maga, mondja már meg (...)? Elmúlt az, hogy bemegyünk és leszopjuk a főnököt! Ez elmúlt!
Két kérdésem lenne: - Először is, segítséget kérnék az elhangzottak értelmezéséhez. - Másodszor, hasonló esetben mi (lenne/lett volna) az utas teendője?
A levelet egyelőre csak ide (bkvfigyelo.eu) továbbítottam, mivel nem igazán tudom megítélni a történtek jelentőségét (gondolom nem kivételes esetről van szó).
Információk: 91-es busz, 2008.07.07. 19:36 perckor indultunk a Nyugati pu.-tól. Rendszám: BPO-715.
További részletek: 91-es busz, kanyargós emelkedő. A sofőr menet közben egy darabig kézben tartva babrálta a telefonját, majd több megállón keresztül mobiltelefonált, miközben egy kézzel vezetett. Ez utóbbi tényt a kanyarok nagy számára tekintettel igen rosszul viseltem, ráadásul a sofőr minden megálláskor/elinduláskor az index kezelését úgy végezte, hogy elengedte a kormányt, és jobb kézzel a kormány felett átnyúlt a kormány bal oldalán lévő indexkapcsolóért. :(
Az hagyján, hogy rossz volt nézni, de mindezt érezni is lehetett a jármű haladásának bizonytalanságából. Ezt egy ideig tűrtem, majd odaszóltam az első ülésből, hogy "Jobban menne a vezetés, ha két kézzel fogná a kormányt." Nem tudom, hogy megfelelően reagáltam-e, de a buszvezető egyből olyan dolgokkal jött, hogy van-e jogosítványom, buszt vezetek-e, ki vagyok én, meg hogy ki van írva, hogy ne zavarjam vezetés közben, illetve hogy tegyek panaszt, ha akarok.
A végállomáson még egyszer rákérdeztem, hogy tényleg így gondolta-e, erre kaptam a fenn idézett választ.
Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.
Utolsó kommentek