Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Menet közben esett ki a busz ablaka

Olvasónk a minap a 99-es buszon utazott, ahol le szeretett volna ülni. Szemezett az ülésekkel, de annyira koszosak voltak, hogy inkább állva utazott. Ez a szerencséje, ugyanis menet közben a busz egyik ablaka kiesett, pont arra a székre, ahová előzőleg le akart ülni.

Tisztelt BKV figyelő!
 
Január 27.-én este a 99-es buszon utaztam. Le akartam ülni, de olyan koszosnak találtam az ülést, hogy meggondoltam magam. Pár másodperc múlva nagy robajjal pont arra az ülésre kiesett a busz ablaka, úgy egyben.

Szóval szerencsésnek mondhatom magam, mert koszos volt a busz? A BKV-nak néha nem kéne átvizsgáltatni a járműveit? Amúgy a kapaszkodók és ülések takarítását is ajánlanám figyelmükbe, esetleg a  kárpitok cseréjét néha. Bár nem is értem, miért ilyen könnyen koszolódó ülések vannak... mindenesetre most szerencsém volt emiatt. Ennek ellenére szánalmasnak tartom azokat az állapotokat amelyek a járműveken uralkodnak. Ezért fizetünk ennyit?
 
Egy utas, aki inkább autóval közlekedik.

57 Tovább

Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos

A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"

Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)

Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.

Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.

2009. január 30.
BKV Zrt.

97 Tovább

Megsértődött a buszvezető?

Olvasónk néhány napja utazott a 109-es buszon, egy hajléktalan társaságában. Előre ment a buszvezetőhöz, hogy értesítse őt a kellemetlen szagú utasról. A buszvezető elfordította a fejét, mikor olvasónk bekopogott hozzá, majd állítólag sértődötten, szándékosan lassan vezetett. Utasunk értetlenül áll a buszvezető viselkedése előtt, hisz a blogot olvasó, bejegyzéseket kommentáló BKV-sok mindig azt tanácsolják, hasonló esetben a buszvezetőhöz forduljunk, ő tud nekünk segíteni. Most akkor mit csináljon az utas?

Kedves BKV Figyelő!

Rendszeresen olvastam a blogot, de nem nagyon szoktam találkozni a rémségekkel, amiket beküldenek az olvasók. Ma (01.25.) délelőtt olyan dolog esett meg velem, amit még most sem tudok hová tenni.

A Flórián térről mentem a belvárosba, és ehhez a hétvégi 109-es buszt vettem igénybe, mert kényelmes, meleg Volvo-busz, és át sem kell szállni. Elől szálltam fel, de hátra akartam menni, mert ott alig voltak. Aztán a csuklós részen felvilágosítottak, hogy miért: egy hajléktalan embertársunk fészkelte be magát a hátsó négyes üléshelyre, és irdatlan büdös. Tényleg, néha meg-megcsapott az illat, hát mit mondjak nem volt kellemes. Ettől függetlenül leültem közvetlenül a csukló előtt, és próbáltam ignorálni a rendszeresen, két-három percenként érkező illatfelhőket. Aztán úgy az Arany János utca környékén elégeltem meg, és gondoltam, ha már úgyis leszállok a Deákon, akkor már teszek is valamit az amúgy nem valami erős állampolgári öntudatomért.

Előrementem az első ajtóhoz, és bekopogtam a sofőrhöz egy "Elnézést..." kezdéssel, amire a reakció egy feltűnően másik irányba való bámulás volt. De nem rövid ideig. Erre nem tudtam mit csinálni, elfordultam, de ott maradtam az ajtó előtt, nem ültem már vissza. Ami ezután következett, az egészen elképesztő volt: LÉPÉSBEN haladtunk a Deák téri megállóig végig a Bajcsyn és az Erzsébet téren. Azt hittem, valami baja van a busznak, viszont a sofőr állandóan elkapta a fejét, és a visszapillantót vizslatta, amikor hátranéztem rá. Nagy nehezen aztán megérkeztünk a megállóba, én leszálltam, hátra sem néztem, de alig tettem 10 lépst, amikor a busz padlógázzal húzott el mellettem.

Szeretném kérdezni a véleményeket, ez vajon mi lehetett? Bosszú, hogy hozzá mertem szólni? Megrémült tőlem? Ennyire meg vannak félemlítve vagy ennyire alacsony szinten állnak a sofőrök? Ez az egész történet nagyon szomorú. Nemrég itt olvastam egy bejegyzésben, hogy a Volán-sofőrök mennyire felelősnek érzik magukat a járművükért és az azon utazókért. A BKV-nál miért nem?

Egy határozott fellépésű ember még agresszív, alja népségnél is tud eredményt elérni, s főleg maga mellé tudná állítani a többi jó érzésű embert... Nem lehet, hogy a BKV-nál be kéne venni egy új kiadást a költségvetésbe, "pszichológus" címszó alatt? (Hogy a vezetőségnek jót tenne egy ilyen, az nem kérdés.)

Üdvözlettel, egy átlag utas

67 Tovább

Tovább rohadnak a buszok

Olvasónk örül, hogy a 11-es vonalon közlekedő Ikarus amin utazott, nem tört ketté alatta. Amiatt mégsem boldog, hogy a busz tetejéről minden fékezéskor hideg esővíz csorgott a nyakába. Aki BKV-ra száll, a bérlet árába egy esernyőt is kalkuláljon bele:

Tisztelt BKV-figyelő!

A minap szálltam fel a 11-es buszra munkába menet. Nem éppen a legjobb buszok járnak a vonalon, de ahhoz képest, hogy manapság már kettészakadó buszokról lehet hallani, nem is rosszak. Azt már kezdi megszokni az ember, hogy zörög, püfög, rázkódik, szétesik, ajtó nem nyílik stb. Sajnos kezdünk hozzá szokni, mert nincs választásod. Ami viszont már tényleg úgy mond zavaró, az a következő: szóval szállok fel a buszra, elfoglalom az ülő helyemet. Esős nap volt, nem az a nagy zuhi, de azért esett rendesen.

Az út a kacskaringós Törökvészen vezet le. Eltelik pár perc, egyszer csak fékez a busz az egyik megállóban és valami nagyon hideg és nedveset érzek a nyakamban. Felnézek, és lám-lám, folyik be a víz a tetőről. Gondoltam megáll majd a folyás, de nem, folyamatosan csöpögött és mikor megállt a busz, mindig egy nagyobb adag  hideg víz fröcskölte végig az utasokat. Mindenki csak néz, hogy hogyan is lehet ez, miért kapnak ők hideg zuhanyt a nyakukba kora reggel egy 9000 Ft-os bérlet árért?

Talán ez lenne a BKV legújab extra szolgáltatása? Viccet félre téve nagyon elszomorító a helyzet, hogy ide jutottunk, lassan már esernyővel utazunk majd a buszokon. Ezek után nekem ne pofázzanak, hogy le kell tenni az autót, és tömeg közlekedni, mert amíg ilyen siralmas a helyzet, addig nem fog menni.

Babu

49 Tovább

Aki éves bérletet vett az optimista, vagy hülye?

Olvasónk egy buszvezetővel beszélgetett, a BKV helyzetéről, a járművek állapotáról és a privatizációról. A BKV dolgozója szerint a cég annyira rossz helyzetben van, hogy aki éves bérletett vett, az vagy nagyon optimista, vagy hülye, mert lehet, hogy a BKV meg sem éri ezt az év végét.

Kedves BKV-figyelő!

Már egy éve olvasom a blogot és eddig nem írtam észrevételt, csak hozzászólást a kirakott levelekhez. Pár napja utaztam a 173-as buszon, és a buszvezetővel volt egy érdekes beszélgetésem. Pontos dátumot, meg rendszámot két okból nem írok. Nem emlékszem rá, és nem is szeretném, ha a cég kitenné a dolgozóját csak azért, mert őszinte.

A busz a végállomáson állt, vártunk az indulásra. A buszvezető bent ült a fülkében, írogatott valamit a menetlevélre. Bekopogtam hozzá, mert kérdésem volt, és beszélgetni kezdtünk a BKV-ról. Mesélt a rossz munkakörülményekről, a rendszeresen lerobbanó Ikarus és az egyre sűrűbben javításon lévő új Volvo (!) buszokról. Szó volt az Astoránál széttört buszról is, ami a buszvezető szerint a BKV karbantartásának szimbóluma lehetne. Az mondta, hogy a járműpark napról napra rosszabb, semmire nincs pénz, a buszokat villamosokat már csak a lélek tarja össze (Ezt látjuk is). Elég rég óta dolgozik a cégnél ahhoz, hogy kijelentse, ilyen rossz helyzetben még sosem volt a cég. Idézek tőle: „Aki éves bérletet vett, az vagy nagyon optimista, vagy nagyon hülye. Ha ez így megy, a cégnek csak hónapjai vannak hátra…” Persze nem akart riadalmat kelteni, ki is jelentette, hogy ez csak az ő személyes véleménye, amit a garázsban lát/hall, és amit munkája során tapasztal abból tette össze.  Sokat megélt már ő, de ilyen rossz helyzetben még nem volt a cég. Öregek a járművek, és nem tartják karban őket. Sok a meghibásodás, ami szerinte a karbantartás hiányára vezethető vissza.

Szó esett még a BKV privatizálásáról is, mint lehetőség. Szerinte a cég üzletágainak kiszervezése a legrosszabb megoldás. Több menedzsment, több főnök, több pénz adminisztratív célokra, kevesebb az utasokra és a szolgáltatásra.

Nem beszéltünk többet, mert indulnia kellett, vezetés közben meg nem akart beszélni, inkább figyelt. Elköszöntem tőle. Sajnos már itt tartunk. Mint írtátok, az európai hírű cégből az egyik legrosszabb lett.

További jó blogolást: Zoli

99 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek