Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

„Hívjál rendőrt te f@sszopó”

Olvasónk levideózott egy ellenőrrel kiabáló cigányasszonyt az egyik miskolci villamoson. A nő sajnos csak a jogaival volt tisztában, a kötelességeivel nem, ezért nem nagyon akart együttműködni az anyázást jól tűrő ellenőrrel. Egy utas kiállt az ellenőr mellett és rászólt a hangoskodó nőre, aki ezután elhallgatott. A videó oldalnézetben van, inkább a hangokra figyeljetek, sok látványosság nincs :)

Nem látod a videót? Kattints ide!

54 Tovább

Eltépte a bérletet az idegbeteg ellenőr

Olvasónk frissen vásárolt bérletére nem tudta ráírni az igazolványának számát, mert a pénztárban nem kapott tollat. A 7-es buszon egy karszalagos emberrel futott össze (állítólag ellenőr volt), aki kikapta az utas kezéből a bérletet, ami elszakadt. Kiabált az utassal, csaló féregnek nevezte, majd lelépett. Részletek alant:

Kedves BKV-figyelő!

Február 2-án reggel 7:30 körül utaztam a 7E jelzésű autóbuszon a Kelenföldi pályaudvar irányába. A buszt érvényes bérlettel vettem igénybe amit előzőleg a Keleti pályaudvaron vettem mivel a másik tegnap lejárt.

A Ferenciek terénél felszállt 1 darab ellenőr a buszra. Mindenkit ellenőrzött majd én is megmutattam neki a bérletem amit előzőleg vettem. Köszönés és figyelmeztetés nélkül kitépte a kezemből az ellenőr a bérletet aminek a sarkát szorítottam így el is szakadt. A fiatal 30 év körüli zöld kabátos srác kiabálni kezdett velem minősíthetetlen hangnemben, hogy mit képzelek magamról, hogy nem írom rá a számot a bérletemre, egy „csaló féregnek” nevezett.

Szerintem ilyen minősíthetetlen hangnemet senkitől nem kell eltűrnöm főleg ha nincs alapja annak amit mond. Felvilágosítottam a habzó szájú, idegbeteget, hogy 10 perce vettem a bérletet a Keletinél ahol nem kaptam tollat a bérlet kitöltésére a munkahelyemen akartam ráírni a bérletigazolványom számát a bérletre. Kiabált majd veszekedtünk majd a körtéren leszállt. Utána eredtem mert a 9000 forintos bérletem egyik fele még nála volt. Az első ajtó felé ment, én a 2.-nál voltam. Leszállt a körtéren majd felpattant az előttünk álló 7-es (173-as?) buszra  ami becsukta az ajtókat és indult  mint egy akciófilmbe. Integettem  mint egy őrült de a vezető nem nyitotta vissza az ajtókat.

Kérdés, hogy igazi ellenőr volt-e? Nem volt azonosító száma, és a szokásos „szütyőt” sem láttam nála. Szabadnapos volt  és zsebre dolgozott? Lopta / Vette a karszalagot? Miért volt egyedül? Kétely, minden esetre megkérdeztem a buszvezetőt megjegyezte-e az arcát (látta-e?)  tud-e tanúskodni de a nagy tömeg miatt azt mondta nem figyelt. Ha valaki találkozna vele: Magas, kb. 185 centi lehetett, rövid, fekete haja volt, kicsit borostás. Egyelőre a negyed bérletemmel a zsebemben utazok. Ezentúl csak annak mutatom meg a bérletem, aki fényképes igazolvánnyal azonosítja magát. Amíg ennek nem tesz eleget, addig egy sima utas, legyen bármilyen szép karszalagja.

Nem tudom fizessek-e újra a 9000 forintos bérletet én megvettem nem tehetek róla, hogy egy állat széttépte aki ellenőrnek adta ki magát. Szerintetek mit tegyek?

P. András, Budapest.

91 Tovább

Nesze neked éves bérlet!

Mi mindig is tudtuk, hogy a BKV új típusú hónapokra bontott éves bérletének egyetlen célja van, mégpedig az, hogy a megszokásból közlekedő, bérletes utasokat is meg lehessen büntetni. Olvasónk is elfelejtette kicserélni a bérletét, ezért meg is büntették, hiába fizette ki a szolgáltatást előre, egy teljes évre, a bérlete nem volt nála. Figyelmetlen volt, hisz az előző években használt, teljes évre érvényes bérletet nem kellett cserélnie. Az ellenőr megbüntette, az adatait egy furcsa lapra írta fel "majd az irodában kitöltöm" magyarázattal:

Szia, Figyelő!

Rendszeres olvasód vagyok, néha kommentellek is. Most nekem sikerült beleszaladnom a késbe. A sztori:

Már a blogomon megírtam január legelején, hogy ezt a lapozgatós évesbérletet én még meg fogom szívni, ha elfelejtem kicserélgetni a szelvénykéket. És igen, megtörtént.

Tehát szögezzük le a legelején, hogy ÉN VOLTAM A HÜLYE.

Helyszín: 49-es villamos a Deák tér felé, Fővám tér; időpont ma reggel háromnegyed nyolc körül. Jött az ellenőr, én teljes lelkinyugalommal mutattam neki a januári bérletemet - ő pedig elárulta, hogy már február van. (Szögezzük le, egyrészt igaza volt, másrészt tökéletesen normális modorban adta elő végig, nem volt anyázás, igazolványtépkedés vagy lökdösődés - a számát talán ezért meg se néztem, pedig volt igazolványa is.)

Szépeket gondoltam magamról, de mint fent, beláttam, hogy igaza van, jogos a bérletbemutatási díj. (Mint intézmény szerintem amúgy nem jogos, de ha már létezik, rendben, belefutottam, befizetem - bár pont annyira hiányzott, mint ablakos tótnak a hanyattesés.) Adataimat megadtam (a valódiakat, mert megérdemeltem), fel is írta még a vércsoportomat is - épp csak a lakcímemet nem. (Majd kikeresik az Adatbázisból???) Jegyzetelt egy darabig, majd elém tolt egy biankó lapot a blokktömbjén, hogy itt írjam alá, hogy átvettem a bérletbemutatásos csekket.

100 Tovább

Tiltakoznak a kihasználatlan busz miatt

A BKV rossz anyagi helyzetét figyelembe véve, saját érdekeiket is előtérbe helyezve tiltakozásba kezdtek a Budafokiak. A paraméterkönyv bevezetése óta gyűjtik az adatokat, hogy bebizonyítsák a városvezetésnek, és a BKV-nak, hogy a kertvárosban közlekedő 12-15 százalékos kihasználtságú 150-es buszra a jelenlegi formájában nincs szükség. A busz üzemeltetése környezetszennyező és egyáltalán nem gazdaságos. Az alábbi levelet küldték nemrégiben Lakos Imrének:

Tisztelt Lakos Úr!

Hivatkozással a 150-es buszjárat budafoki viszonylatában (Tanító - Pattantyús - Kapisztrán és Hittérítő utca) a Lakossági Összefogás Budafok 2008 (LOB 2008) korábban benyújtott leveleire, és a "LAKOSSÁGI TÁJÉKOZTATÓ BUDAFOK-TÉTÉNY TÖMEGKÖZLEKEDÉSE TÁRGYÁBAN" címmel készített, 2008.09.21-én átadott (BKV Zrt-nek is megküldött) tanulmányanyagra - amely tartalmazza az alternatív megoldási javaslatainkat és a korábbi mérési eredményeinket- ezúton szeretnénk tájékoztatni, hogy a mai napig pótlólagos közös mérésekre nem került sor (bár erre a BKV Zrt. ígéretet tett), ezért a Lakossági Összefogás Budafok 2008. megbízta a BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM KÖZLEKEDÉSMÉRNÖKI KAR Közlekedésüzemi Tanszékét Budafok-Tétény 150-es és 250-es BKV viszonylatainak forgalomszámlálására. A tanulmányt kidolgozta Dr. Tóth János egyetemi docens / Kózel Miklós PhD hallgató

Az egyetem által készített tanulmány rámutat (mellékelve), hogy a mérésre a tömegközlekedés szempontjából a legfrekventáltabb időszakban került sor, valamint az elrendelt szmog riadó és ónos eső is emelte az utasok létszámát. Kitér tovább, hogy az általuk alkalmazott kapacításkihasználtság számításnál (4 fő/nm2 állóhely) a BKV általában magasabb értékeket alkalmaz (5 fő/nm2 állóhely esetén), ezáltal az egyetem által megadott kihasználtsági mutatók tovább romlanak mintegy 13-14%-al.

Ennek alapján

1.) Tanító - Pattantyús - Kapisztrán útszakaszon a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 14,09 %-os (BKV által számolva 12,26%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 0,88 felszálló utast mértek

2.) Hittérítő úti útszakaszon (440 db áthaladás / nap) a kihasználtság csúcsidőben, tömegközlekedés szempontjából legfrekventáltabb januári időszakban, elrendelt szmog riadó és ónos eső mellett 15,05%-os (BKV által számolva 13,10%-os) átlagosan 0,31 leszálló és 1,29 felszálló utast mértek

57 Tovább

Miben jobb a miskolci tömegközlekedés?

Olvasónk Budapesten lakik, és Miskolcra jár egyetemre. A két nagyvárosban mindig tömegközlekedik, ezért megtapasztalta már a két tömegközlekedési cég (BKV és MVK) jó és rossz oldalát egyaránt. Alant elolvashatjátok miben jobb Miskolc város tömegközlekedése a miénknél:

Hello!

Régóta olvasom a blogot, nekem eddig szerencsére rossz tapasztalatom nem igazán volt a BKV-val, igaz nagyon jó se,a BKV van,olyan,amilyen és kész.

Most nem a BKV-ról írnék, hanem az MKV-ról (miskolci BKV). Láttam egy pár rövid postot erről a közlekedési társaságról,de részleteset nem nagyon. Budapesten lakom, de Miskolcon járok egyetemre már 2. éve, azelőtt Budapesten töltöttem életemet. És hétvégenként aktívan használom a BKV-t is. Szeretném röviden összehasonlítani a BKV-t és az MKV-t.

Először nekem furcsa volt Budapest után,hogy sokkal lassabb a (főleg tömeg)közlekedés. Eleinte idegesített, de meg lehet szokni. Miskolcon tényleg csak elvétve lehet buszt 40-nél többel menni és elsőajtós felszállás van(->jegylyukasztás, bérletfelmutatás a vezetőnél-> bliccelők kis arányban), de a buszok pontosak nagy arányban (persze nem 100%-ig, olyan nem létezik max. talán Japánban) és az embereket nem idegesíti, hogy miért halad ilyen lassan.  A pontos BKV meg elég ritka, mert szerintem(tudom, sarkított vélemény, nappal késik, éjszaka korábban jön). Ha már éjszaka szóba jött, ami itt rosszabb, hogy nincs éjszakai járat hálózat kiépítve az egész városra. De van éjszaka azt hiszem óránként villamospótló busz, tehát van éjszaka is tömegközlekedés, de elenyésző.

A járműpark. A buszok fiatalabbak és jobban karban vannak tartva és tisztábbak.  Vannak új (pár éves, K-s rendszámú) Neoplánok, olyan MAN buszok,mint a 14/114 (azt hiszem 114/213/214 már) járatokon 3 verzióban:  csuklós, mint a BKV-s, és alacsonypadlós rövid, Ikarusok itt is vannak (200asok, 435, 415, 412), és Rábák(csuklós,szóló). A 200-as Ikarusok kis arányban vannak a BKV-hoz képest, de jobb állapotban vannak, mint Budapesten. Villamosból 2(azaz kettő) járat van összesen,de nem is kell nagyon több szerintem, a buszhálózat szépen lefedi a várost. A 2 fajta villamostípus: régi bécsi villamosok(mint a rex felügyelőben) és Tatra(mint a 18/56-os, csak csuklós kiadásban).

A buszvezetők higgadtabbak, mint a BKV-sok(nem akarok ebből félreértést, van pozitív és negatív példa mindkét oldalon, bár Miskolcon olyat még nem láttam, mint amiket olvastam a BKV-figyelőn). Egyik legszimpatikusabb példa az volt, amikor felszálltam egy 2-es buszra, egyik megállóban felszállt egy vak ember. Rögtön többen felajánlottuk ülőhelyünket neki, de nem akart leülni, a vezető megvárta, amíg elhelyezkedik és csak aztán indult el. Egy régebbi busz volt hangos utastájékoztatás nélkül, ezután a megálló után a vezető mondta a megállókat. Persze hagyott busz a megállóban Miskolcon is és találkoztam rendes BKV sofőrrel is, nem akarok általánosítani.

A jegypénztárakról. E témában nincs komolyabb tapasztalatom, de amit láttam, a pénztárosok türelmesebbek, készségesebbek (nem általánosítok itt se). És egy pár hete valaki küldött egy képet, hogy minden pénztárban lehet kártyával fizetni. Mondjuk szörnyű a hó eleji sor a pályaudvarnál, amikor az összes diák akarja egyszerre megvenni a jegyét, de hát semmi se tökéletes. Itt még írnék a jegyekről, bérletekről. Nincs akkora választék, mint a BKV-nál, de nem is kell ide annyi féle, van vonaljegy, tömbjegy 30 napos és havi bérlet. Van a kombinált bérlet (villamos+busz) és a villamosbérlet.  Az árakat nem tudom pontosan fejből, csak azt,hogy tavalyhoz képest 300 Ft-tal drágult a havi diák kombináltbérlet (2400->2700).
Összegezvén a dolgokat, szerintem jobb a Miskolci tömegközlekedés, teljesen más. Én úgy látom, utasbarátabb. Sokkal kisebb a város, a vállalat is. Gondolom, a költségvetés is, de valahogy itt meg tudták oldani, hogy kulturált legyen nagyjából. Tömegnyomor járatok persze vannak itt is útvonal és idő függvényében.

Remélem, nem lett elfogult a cikk, igyekeztem objektív lenni. Megvannak a pozitív és negatív dolgok itt is, ott is.

Üdv.: Zsolt

61 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek