Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

45 perces gyötrelem az Akácfa utcában

A hétvégéi „Te se veszel jegyet a mesevillamosra” c. postom után olvasónk úgy gondolta, mégis megpróbál jegyet szerezni a BKV rendezvényére, ezért az Akácfa utcába ment. A jegyvásárlási procedúra 45 perc volt, ami alatt az ügyfelet többször is megszívatták. Végül a Blahán vett jegyet a jegypénztárból, amit később a BKV központban mesevillamosra érvényes jegyre váltott. A BKV székházban nem árulnák BKV jegyet. Logikus, nem?

Kedves BKV Figyelő!
 
2008. december 9-én délután elindultam jegyet vásárolni a mesevillamosra. Hát nem volt egyszerű.
 
A hirdetés szerint jegyeket kizárólag elővételben lehet vásárolni a BKV ügyfélszolgálatán, tehát bementem az Akácfa u. 18-ba és érdeklődtem, van-e még jegy? (telefonon azt az információt kaptam, hogy korlátozott számban még vásárolható) Igen, van - hangzott a pozitiv válasz. 1 db mesevillamos jegy 3 db bkv jegybe kerül. Ezt már korábban is tudtam, viszont 18 db jegyet nem akartam előre megvásárolni, hiszen én bérletet használok, vagyis ha időközben elfogy a jegy a mesevillamosra, nem tudtam volna felhasználni a vonaljegyeket. Azt gondoltam, hogy a BKV ügyfélszolgálatán biztos megoldható a jegyvásárlás. De sajnos nem lehet megvásárolni ott a helyszinen, átküldtek az Akácfa u. 22 szám alatti pótdijirodába, és megnyugtattak, hogy ott lehet kártyával is fizetni. Ennek nagyon megörültem, gondoltam, hogy ok, akkor mégis haladunk előre, van minőségi kiszolgálás! A pótdijirodában 10 perces sorbanálllást követően közölték, hogy álljak át a másik ablakhoz (összesen két ablak van), mert csak ott tudnak jegyet adni , ő nem tud sajnos, ráadásul csak a birságokat lehet kártyával fizetni, a jegyeket csak készpénzben. Logikus, igaz?

Visszamentem az ügyfélszolgálatra és mondtam a hölgynek, hogy nem kaptam jegyet és akkor megyek megoldom a Blahán, meg tud-e várni (az ügyfélszolgálat csak 5ig volt nyitva, a hölgy már miattam túlórázott, nem szerettem volna én sem húzni az idejét, de a jegyekért se szerettem volna duplán jönni). Kérte, hogy a szemben lévő automatához menjek és egyeztetett a pótdijirodás kolleganőjével, hogy soron kivül fogadjanak engem a jegyvásárlásnál, minél gyorsabban szabaduljunk mindketten. Szuper! Gondoltam, hogy végre meglesz a gyors megoldás. A pótdijirodában a hölgy befejezte az egyik ügyfél kiszolgálását és rögtön én következtem sorbanállás nélkül. Mondtam, hogy 18 db vonaljegyet kérek (6 db mesevillamos jegy 6x3db vonaljegybe kerül.... ) a mesevillamos jegyvásárlás miatt. Közölte a hölgy, hogy csak 1 DB VONALJEGYE van és nem tud mit tenni. Sajnálja, de ez pótdijiroda és nem jegyiroda. Legszivesebben mindezt ott, akkor, első felindulásomban beirtam volna a panaszkönyvbe, de idő hiányában inkább Önöknek irok történetem megosztására és közzétételére.

A történet vége, hogy elrohantam a Blaha Lujza térre és a metróban vettem jegyet, majd leizzadva visszarohantam az ügyfélszolgálatra és megkaptam végre a várva várt jegyeket a mesevillamosra! Megjegyzem az ügyfélszolgálatos hölgy nagyon rugalmas és segitőkész volt, rajta múlt, hogy sikerült a jegyvásárlás. De maga a rendszer tragikus!

Lassú, átgondolatlan, nem ügyfélközpontú a kiszolgálás, nehézkes és egy 2 perces jegyvételből igy lesz 45 perces kabaré..

Ezek után már nagyon-nagyon remélem, hogy megérte a sok rohangálást és nagyon jól fogunk szórakozni december 13-án a Mesevillamoson!
 
Tisztelettel: Kuti-Tóth Ildikó

27 Tovább

Négy busz maradt ki

Aki BKV-val megy időre valahova, az jó, ha előre belekalkulálja a késést is a saját menetrendjébe, ugyanis a BKV buszok a budapesti dugók, és a rossz műszaki állapotok miatt már van ahol egyáltalán nem menetrend szerint közlekednek. Olvasónk a vizsgájáról késett el, mert négy busz kimaradt:

Üdvözlöm!

Egy ma reggeli élményem miatt írok önöknek. Nem voltam boldog, elkéstem a vizsgámról.

Az Astoriától szerettem volna a Fővám térre eljutni a 149-es vagy a 249-es buszok valamelyikével. 9:20-ra értem fel a megállóba a metróból. 9:40-kor jött egy 149-es. Az eltelt 20 perc alatt nem egy, hanem négy busznak kellett volna elmenni ezekből a menetrend szerint. Ezt követően a menetrend szerint ötperces út tíz percig tartott. Így összeadva, majdnem félórás többletmenetidővel számolunk már. Délután, amikor ugyanezen az útvonalon jöttem visszafele (Fővám tér - Deák tér), akkor szerencsére nem kellett 20 percet várnom, de az kb. kétszer annyi ideig tartott, hogy a busz átjusson a Kálvin téren az építkezés melletti kb. 50m-es szakaszon, mint hogy onnan eljusson a Deák Térig.

Tudom, a felszíni járatok menetrendjét nagymértékben befolyásolhatja az aktuális forgalmi helyzet. De vannak pontok, ahol elő lehetne segíteni, hogy ezek a felszíni járatok, akadályok nélkül közlekedjenek. Szerény véleményem szerint a következő módon lehetne ezen a szakaszon a közlekedést:

- A Múzeum körúton a Kálvin Tér fele jelenleg két sávban megy a forgalom. Itt rendszeresen lassú a haladás, mivel a Kálvin Téri kereszteződéstől feltorlódnak az autósok gyakran egészen az Astoriáig. Itt a két sávból miért nem lehetne az egyiket ideiglenes buszsávnak kijelölni? Vagy, ha közlekedésszervezési okokból kell az autósoknak két sáv, akkor miért nem lehet a parkolósávot átmenetileg felszámolni és ideiglenesen - a villamospótlás idejére - ott kijelölni buszsávot. Ezzel a buszok pillanatok alatt eljutnának a Kálvin Térig.

Megoldás: ideiglenes buszsáv a múzeum körúton a Kálvin tér felé (a jelenlegi egyik sáv vagy a parkolósáv rovására)

- A másik problémás terület a Kálvin Téren, a metróépítkezés mellett vezető rövid szakasz. Ahogy láttam, ma már megnyílt egy új sáv, de a helyzet rosszabb lett, mint ameddig csak váltakozó irányokban haladt a forgalom az egy sávon. Eltűnt a sorompó, így nagyon sokan behajtanak, akiknek nem volna jogosultságuk a "csak BKV, taxi, építkezési forgalom" tábla miatt. Itt miért nem lehetne, akár a rendőrséggel együttműködve, megoldani, hogy tényleg csak az arra jogosultak hajtsanak be oda. Egyébként ilyen kritikus zónákból a taxikat is ki kellene tiltani, hiszen a taxisok természetesen ott fognak áthajtani, nem pedig kerülni, és gyakran a sáv teli van taxisokkal, és emiatt a busz csak a harmadik zöldre jut át a lámpán.

Megoldás: A Kálvin térre valóban és ellenőrzötten csak a BKV és az építési forgalom hajthasson be taxik nélkül

Valljuk be, pl. az utóbbi probléma megoldása csak egy odafigyelést igényel. Ha cél, hogy a tömegközlekedést minél többen válasszák az autó helyett, akkor annak egy minőségi alternatívának kell lennie. Ha ugyanúgy együtt araszol a buszom 20 perces várakozás után az autókkal, amikben meleg van, szól a zene, nincs kosz, akkor miért válasszam a tömegközlekedést, ami nem is feltétlenül olcsóbb már.

Nem választ kérek, hanem az említett járatok felvázolt problémáinak a megoldását.

Köszönettel:

Jurdi Archibald

55 Tovább

Ellenőrzik a BKV ellenőreit

A Fővárosi Közgyűlés Gazdasági Bizottsága a BKV-jegyellenőrök tevékenységével kapcsolatos negatív jelzések miatt felkérte a cég igazgatóságát, hogy számoljon be a jegyellenőrök foglalkoztatásával összefüggő kérdésekről.

A bizottság Bagdy Gábor egy indítványára, a jegyellenőrökkel kapcsolatos negatív jelzések miatt - két szocialista képviselő eltérő véleménye mellett - elsöprő többséggel felkérte a BKV igazgatóságát, hogy számoljon be a jegyellenőrök foglalkoztatásával, bérezésével és munkavégzési költségeivel összefüggő kérdésekről. Választ várnak arra is, hogy milyen más módszerek és eszközök lehetnének a jegyellenőrzésre, s ezeknek mekkora lenne a költségük.

Hutiray Gyula (Fidesz) megjegyezte, hogy a II. kerületi rendőrkapitánytól kapott tájékoztatás szerint a múlt héten a jegyellenőrök bántalmaztak egy utast. Leszögezte, hogy a BKV ellenőrzési gyakorlata vizsgálatra szorul.

Somlyódy Csaba (MSZP) elnök felvetette, hogy miért nem a cég felügyelőbizottságától kérik erre a választ. Székely Gábor (SZDSZ) alelnök, a BKV felügyelőbizottságának elnöke közölte, hogy lehet ezt is, de ez egy hosszabb út. A felügyelőbizottságnak ugyanis ehhez jelentést kell kérnie a cég menedzsmentjétől.

(Figyelő.net)

28 Tovább

Nincs pénze a BKV-nak

Mit reagálhat egy olyan levélre a BKV utas, amiben a BKV ügyfélszolgálat-vezetőjétől olyan sorokat olvas, hogy: "A viszonylatjelző táblák javíttatását (FOK-GYEM) a gazdálkodási keretek szűkössége miatt ideiglenesen felfüggesztettük". Hogy mit reagál? Meglátjuk a hozzászólásokból! :)

Tisztelt BKV!

Közlöm hogy a BPO-573 rendszámú, 05-73-as járatszámú csuklós buszuk utastere javításra szorul. A jobb oldalon, a csukló utáni első széksor belső ülése törött. Mikor egyik utastársam ráült, majdnem leesett róla, mert megbillent alatta az ülés. Baj nem történt, mert nyilván fitt és fiatal, de mi lett volna ha egy idősebb hölggyel történik meg a dolog?

Azt már csak mellékesen jelzem, hogy a belső mátrixkijelzők egy része hibás, az idő még mindig a nyári időszámítást mutatja, a járatszám belülről nem olvasható, a leszállásjelző kapcsoló a 3., közvetlenül a csukó utáni ajtó felett pedig üresen lifeg, használhatatlan.

Kérem hogy a javítást az üléssel kezdjék, mivel ez közvetlen balesetveszélyt jelent.

Tisztelettel, XY,

094109-002-es számú bérlet tulajdonosa.

25 Tovább

Megtagadta a számlaadást

Néhány hónapja kiderült, hogy a BKV bérlet és jegy nem minősül nyugtának, ezért ezek eladásakor külön nyugtát kell kiállítani. Ez a rendszer működött is egy ideig, ám a zsebre dolgozó éjszakai őrök így is megmaradtak. (Szokásuk, hogy gyűjtőtömbből tépnek ki jegyet, és drágábban adják el)

Tisztelt APEH!

Egy velem történt esemény kapcsán egy jelenségre szeretném felhívni a figyelmüket, illetve szeretnék egy közérdekű bejelentéssel élni.

Köztudott, hogy a Budapesti Közlekedési Zrt. éjszakai buszokon az utasok -ha egyébként nem rendelkeznek valamilyen időszakos bérlettel-, nem használhatják a nappali közlekedésben érvényes jegyeket, és kötelesek a buszokon szolgálatot teljesítő ellenőröktől illetve biztonsági személyzettől megvenni a helyszínen váltott menetjegyet, amelynek ára 350 Ft. A nappali jegy ennél olcsóbb, annak ára 270Ft.

Az eset, amit bejelentek, ma hajnalban (tehát 2008 december 5.), a Pestszentimre központtól 0.05-kor induló 950-es buszon történt. Körülbelül háromnegyed egykor (a Ferenc körút megállónál) az egyik utas szóváltásba keveredett a biztonsági személyzettel, azok ugyanis nem voltak hajlandóak számlát adni a jegyvásárlásról, és le akarták szállítani az utast. Mikor felhívtam az egyik ellenőr figyelmét, hogy nem tagadhatják meg a számla adását, azt mondták, hogy azért nem adhatnak számlát, mert nincs számlatömbjük.

Meggyőződésem, hogy ez lehetőséget ad ezeknek az ellenőröknek a visszaélésre, de egyébként is úgy tudom, hogy ahol pénz cserél gazdát, ott erről lehet (sőt kell) számlát adni. Ha például az éjszaka valamilyen üzleti megbeszélés miatt kényszerültem a BKV járatain utazni, akkor a cégemmel nem tudnám ezt elszámoltatni a számla hiánya miatt. Jogkövető állampolgárként méltatlannak tartom, hogy az ellenőrök -monopolhelyzetüket kihasználva- ilyen módon kárt okoznak az embereknek és az államnak.

Felhívom a figyelmüket, hogy ez a rendszer (tehát, hogy csak a helyszínen vásárolt jegy érvényes az éjszakai járatokon) már nagyjából év eleje óta működik, és nyilván a számlatömb hiánya -ha nem is törvényes, de- érthető volna mondjuk januárban vagy februárban, de most semmiképp.

Kérem, hogy az ezzel kapcsolatos bejelentésemet kivizsgálni szíveskedjenek.
Felhívom figyelmüket, hogy a nyilvános vitát elősegítendő azt a levelet név és cím nélkül eljuttatom a BKV-figyelő nevű bloghoz is.

Név, Cím.

75 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek