Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ork invázió

Budapest éjszakai járatait utasok helyett biztonsági őrök töltik meg. Mint ahogy az alul a videón is látszik, a megálló előtt a buszon nyugi volt és kényelmesen elfért mindenki. A következő megállóban kb. 25-30 ork szállta meg a buszt.

A videót a BKV-figyelő a YouTube-on találta. Ha nem indulna el a videó, kattints ide!

69 Tovább

Üres papírt senki ne írjon alá!

Nem értem, és nem is akarom megérteni a BKV pótdíjazási rendszerét. Bonyolult, és tele van hülyeségekkel. Egy olvasónk arra hívta fel a figyelmünket, hogy ellenőrök üres sajtcédulákat íratnak alá az utasokkal, amelyeket a munka végén töltenek ki. Milyen jogon íratnak alá üres papírt bárkivel is? Kérdem én.

Kedves Blog!
 
A minap a 7-es buszon tanúja voltam egy ellenőrzésnek. A mellettem ülő kisasszony bérlete 1 nappal korábban lejárt és e miatt kapták őt el az ellenőrök. Nem is volt semmi vita, kisasszony átadta a személyi igazolványát (véleményem szerint nem kellett volna, mert az ellenőr jelen esetben nem hatósági személy, s az igazolványt - de lehet, hogy ezt rosszul tudom - csak rendőrnek lehet átadni.) Látható volt, hogy a hölgy nem akar feltűnést, balhét, még ő szégyellte magát.
 
Amikor az ellenőr megkapta az igazolványt, elővett egy toalettpapírra hajazó üres fecnit és arra kiírta a kisasszony adatait. Midőn ez megtörtént, a csekkhez tartozó fekete papírost üresen akarta aláíratni az utassal. Ekkor én - lehet, hogy nem kellett volna - annyit szóltam közbe, hogy az utas semmi esetre se írjon alá olyan papírt, amit nem töltöttek ki, azaz biankó. Hiszen ha ezt megteszi, később bármit rávezethetnek a papírra.
 
Az ellenőr - aki addig is elég fölényesen viselkedett, pedig nem volt rá oka - ekkor éktelen haragra gerjedt. Közölte, hogy én mit pofázok bele, stb. Nyugodt hangon mondtam neki:
 
1. ha aláíratnának vele egy üres papírt, hogy eladta a lakását nekem, mit tenne?

2. ha arra volt ideje, hogy egy sajtcédulára vezesse át a kisasszony adatait, miért nem töltötte ki egyből azt a papírt, amire ugyanezeket az adatokat kellett volna rávezetnie?
 
Ellenőr asszony közölte: ezt ők csak utólag szokták (!!!) ráírni, mert nincs idő erre a buszon! Ezt nem is értem. Arra van idő, hogy sajtcetlire írogassanak, arra nincs, hogy szabály szerint járjanak el?
 
Közben szépen elment az idő és a busz beért a végállomásra a Bosnyák térre. S nem fogjátok elhinni: happy end-del zárult ez a történet. A dühös, immáron két tagúra bővült ellenőri kiscsapat dúlva fúlva a kisasszony őlébe dobta a sajtcédulát, a kisasszony személyi igazolványát és elvihazott.
 
Bennem azóta is a következő kérdések motoszkálnak:
 
1. Miért járnak el így a BKV-ellenőrei? 2. Mi a cél a sajtpapírral és a biankó papírossal, rajta az utas aláírásával? 3. Miért viharzottak el az ellenőrök? 4. Miért büdös kurva anyáztak le engem?

Üdv: Kiss Botond

80 Tovább

15 millióért bohóckodott a BKV a műjégpályán?

Tisztelt BKV!

 

A tegnapi napon –egy, a szervezésben is részt vevő kollégájukon keresztül- értesültem arról, hogy önök a az elmúlt hetekben egy szombati születésnapi rendezvényükre, melyet a műjégpályán rendeztek, 15 millió forintot költöttek. Ez azért háborít fel mélységesen, mert társaságuk a 40. születésnapját idén már számtalanszor megünnepelte, szerintem a jelen anyagi helyzet mellett egyáltalán nem engedhető meg ennyi pénz elherdálása.

 

Önök a sajtóban rendkívül büszkék arra, hogy a biztonsági őrökkel erősített metróbeléptetés plusz bevételt hozott a társaságnak, de mint utas, meg szeretném kérdezni, hol van ez a pénz? Sajnos az elmúlt évben a szolgáltatás színvonalán semmiféle javulást nem vettem észre. A járművek ugyanolyan koszosak, mint eddig, talán még koszosabbak is, a műszaki állapotok pedig siralmasak. Egyre sűrűbben, egyre több autóbusz robban le Budapesten. Újabb biztonsági őrök helyett karbantartókat kellene felvenni, ugyanis a jelenlegi helyzet a garázsban dolgozók szerint nem tartható sokáig.

 

Kérem, erősítsék meg a fent olvasottakat.

 

Tisztelettel: Cs. T.

38 Tovább

Ismét egy semmitmondó ígéret?

A Combino villamosok beszerzése után egy évvel jeleztem a BKV-nak, hogy a közel 800 milliós villamosok homloklemezi egyszerűen megrepedtek. A BKV akkor azt válaszolta, hogy felveszik a kapcsolatot a gyártóval, és lecserélik a homloklemezeket. Természetesen erre egy év nem volt elég, hisz még mindig repedezettek a villamosok.

Bizonyára emlékeztek még Gergelyre, akinek a lábujját csípte be a Combino csuklója. A BKV ismét ígérget, kíváncsian várjuk, hogyan javítják majd ki a balesetveszélyes csuklórészt. (Örülünk, hogy egy részletes levéllel segítettek az utason. Örülünk annak is, hogy nem sablon levelet küldtek. Köszönjük!)

Tisztelt Horváth Gergely!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Sajnáljuk, hogy kellemetlenséget okoztunk utazása alkalmával, melyért ezúton is szíves elnézését kérjük.

A Combino járművek beszerzése során kiemelt figyelmet fordítottunk az utasvédelmi szempontokra, a jármű lehető legbiztonságosabb kialakítására. A járművet a gyártó a vonatkozó műszaki szabályzatok és irányelvek figyelembevételével tervezte. Például: a Közlekedési Hírközlési és Vízügyi Minisztérium rendeletei, Közlekedési Főfelügyelet, Vasúti Felügyelet, Vasútgépészeti osztály Combino járműtípusra vonatkozó határozatai. BOStrab villamos járművek építésére és üzemeltetésére vonatkozó szabályzat és irányelvek. VDV Német Közlekedési Vállalatok Szövetsége javaslatai, Szabványok, Munkabiztonsági koncepció tekintetében a német balesetmegelőzési előírások, stb. Az ezen előírásoknak való megfelelőséget, illetve az általános utasbiztonságot független minőségbiztosító szervezet (TÜV SÜD Industrie Service GmbH, TÜV SÜD Life Service GmbH) is vizsgálta, és tanusította. A vizsgálatok során messzemenően figyelembe vették a jármű mozgáskorlátozottak, idősebb személyek, valamint gyermekek általi használatát is.

 


Mindezen törekvéseink ellenére a Combino villamoson is (mint minden más járművön) léteznek olyan veszélyforrások, melyek a jóhiszemű utasaink számára is balesetet okozhatnak, mint azt levélírónk esete is feltárta. Ez számunkra sem megnyugtató. Ezért –tekintettel arra, hogy a jármű még garanciális- az esettel kapcsolatosan felvettük a kapcsolatot a gyártóval, kérve a balesetet okozó csuklószerkezet felülvizsgálatát, és az ezzel kapcsolatosan szükségessé váló intézkedések megtételét.

A 2008. június 11-én történt káresetével kapcsolatos bejelentését továbbítottuk biztosítónk, a Generali-Providencia Biztosító Zrt. felé. Tájékoztatjuk, hogy helyszíni bejelentés hiányában az esetet biztosítónk felé igazolni nem tudjuk.

Kérjük, hogy a további kárügyintézés céljából szíveskedjék felvenni a kapcsolatot a kárfelvétellel megbízott INVEST Bróker International Kft munkatársával.

Címük:1089 Budapest, VIII., Orczy út 34. (Tel.: 461-65-00/24-460 mellék.) Ügyfélfogadás: hétfőtől csütörtökig: 08.00-16.00 óráig; pénteken: 08.00-12.00 óráig. Ezt követően ők járnak el a biztosító felé.

Őszintén sajnáljuk az Önnel történteket, és a jövőben balesetmentes közlekedést kívánunk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. július 8.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető

Az ügyfélszolgálat levelébe a képet a blog szerkesztője, illusztrációként tette bele.

55 Tovább

Jó munkahely

A napokban új számítógépeket tettek a metróállomásokra (oda ahol eddig is volt). Magam is szoktam használni, ha kicsit többet kell várni a metróra. Névtelen levélírónk küldött nekünk egy képet és egy kis szöveget, amit most nem publikálunk. Pontos dátumot, időpontot nem írunk. (Csak mert nem!)

/ Kollégának biztos balhéja volt egy utassal, és most nézi, felkerült-e a BKV-figyelőre:) /

49 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek