A lakótelepen, unatkozó fiatalok által forgatott filmeket mindig is szerettem. GST is egy ilyet ajánlott figyelmünkbe, melyen bemutatják, hogyan viselkednek olykor az ellenőrök az utasokkal. A videó csúnya, obszcén szavakat is tartalmaz, ezért csak az nézze meg, akit tényleg érdekel. Akit nem érdekel, nem szeret csúnya szavakat hallani, az ne indítsa el a videót!
2008. június 19. 09:09
Dolgoznak még emberek is a BKV-nál
Mert ugye az nem ember, aki folyton azt lesi, hogyan lehetne az utassal kicseszni. Tibor barátunk elhagyta a telefonját, és 4 rendes BKV dolgozó közreműködésével hamar meg is találta. Örülök, ha ilyen levelet kapok. A levél végén a segítőkész trolis számát kiikszeltem, nem szeretnénk, ha a vezetés közbeni beszélgetésből még a dolgozónak lenne baja.
Üdv Figyelő!
Az eset ma (2008.06.17) történt velem úgy 11 óra felé. A gyors 130-as buszról akartam a Nagy Lajos Király útján átszállni a 3-as villamosra. A buszról még úgy tűnt, hogy el fogom érni a villamost, de mire odaértem az átkelőhöz már gyanús lett, hogy nem jön össze. Kikaptam volna a zsebemből a telefonomat, hogy megnézzem mennyi az idő, de hoppááá, a 130-ason kicsúszott a zsebemből.
Idegsokk, dejavu (egyszer pont ugyanígy hagytam el a telót), találtam egy telefonfülkét, beledobtam az egyetlen százasomat, és zavaromban fölhívtam a különleges tudakozót :) , aki megkísérelte nekem lediktálni a BKV zöldszámát (kapcsolni nem tudta). Persze pont ilyenkor jön oda füvet nyírni valami gépparaszt, szóval csak annyit tudtam meg, hogy 0680... és megszakadt.
Következő ötlet már jobban sült el, megvártam a 80-ast, ami 5 perc múlva jött, és vázoltam a pilótának a történteket. Ő erre rögtön hívta a központot, akikkel a rádió állapota miatt nem sikerült rögtön kapcsolatot létesíteni, így visszahívták a központból mobilon. (volt headset).A központos hölgy elkérte a telefonszámomat. Majd 2 megálló múlva hívott az eredménnyel, a telefonomat egy hosszú göndör hajú fiatalember találta meg, aki vár a Stadionoknál. Bódottá :)
Leszállok a stadionoknál, és rohanok a szolgálati helyiségbe az állomás túloldalára. Ott pihenő buszvezetők néztek rám kerek szemekkel, és a 130-as pilótája közölte, hogy ő bizony beszélt a központtal és megnézte a helyemet, de nem talált semmit, újabb pánikroham, de lassan összeállt a kép: a vezető nem azonos a becsületes megtalálóval! :) Kérésemre a 130as busz pilótája rendelkezésemre bocsátotta saját mobiltelefonját, hogy azon fölhívva a saját készülékemet megismerhessem annak tartózkodási helyét.
A kedves megtaláló a metróállomás átellenes (Hungária körút felőli) végénél várt. No itt már futottam. Kedves fiatal srác várt türelmesen kezében a telefonommal, melynek értéke ugyan elhanyagolható, de a benne tárolt feljegyzések és telefonszámok igen értékesek számomra. Ki sem tudtam eléggé fejezni hálámat, rögtön indult a dolgára. 10 percre rá fölhívott a központos hölgy, hogy megkaptam-e a telefonomat.
Köszönetet mondok: A srácnak, megtalálta a készüléket, és türelmesen várt, amíg én rohangáltam ész nélkül. Köszönetet mondok: A 80-as troli (XXX-es számú gép) vezetőjének, aki nem hajtott el, hogy ne zavarjam vezetés közben, sőt kedvesen, érdemben foglalkozott a problémámmal. Köszönetet mondok: Az épp szolgálatban lévő központos hölgynek, aki az egész "mentőakciót" koordinálta. Köszönetet mondok: A 130-as busz vezetőjének, aki saját telefonját adta oda használatra.
Mennyi az esély rá, hogy egyszerre 4 ilyen remek emberrel találkozzon bármelyikünk, fél órán belül? Netán mégis van remény?
Szép napot!
Tibor
2008. június 17. 09:40
Ki esik majd nagyobbat?
Kedves BKV-figyelők!
Sajnos autómentes életemben rákényszerülők a BKV sokszor kritikán aluli járataira. Az a legkevesebb, hogy a felnőtt bérletemért a havi jópárezer forintot kicsit sokallom, főleg a tisztaság – köhöm- koszosság tükrében, de egye fene, becsületes embernek tartom magam, amit használok, azért fizetek is. A 7-es buszok vonalának állandó utasa lévén azonban rájöttem, hogy igazán nem lehet egy rossz szavam sem, hiszen a vidámparki belépő árát könnyen megspórolhatom:
- a buszvezetők sokszor feszültségüket azzal vezetik le, hogy az immáron (az utak minőségi állapota miatt) 30 km/órára mérsékelt sebességkorlátot többszörösen átlépik, azon szórakozva, hogy egy hirtelen fékezésnél ki fog az utasok közül nagyobbat esni. Ez kb. egy hullámvasúti túrával ér fel.
- előfordult már, hogy a Hungária körútra úgy indult el a drága vezetőnk, hogy nekünk már villogott a lámpa, és mire kiértünk, nem csak hogy eltorlaszoltuk az autók útját, hiszen a villamos is elindult kérlelhetetlenül, de mindezzel ugye az utasokból is egészséges rémületet váltott ki a helyzet. Akárcsak a szellemkastély.
- megesett, hogy szintén e kereszteződésnél meglepve konstatáltuk, hogy alkalmi (?) sofőrünk nem is a jó megállóba hajt, hanem megáll a régi villamos sínek melletti úton, s felháborodva kiabál a rá csúnyán néző utasoknak, hogy de hát ő ma van ezen az útvonalon először, meg egyébként is ezmegaz. Ráadásul Vágó István műsorában érezve magát telefonos segítséget kért - legalábbis gondolom nem ismerőseivel csevegett első napján... Teljesen a tükörterem feeling hatott át - kijutunk-e innen valaha - mondjuk élve. :-)
Más. Kedvesemmel beszélgetve elkerekedett a szemem, amikor én azt panaszoltam neki, hogy a 40-es busszal hazafelé erős cigarettafüstben utazhattam, hiszen a vezetőt mindez nem zavarta - hogy is zavarta volna, ő dohányzott. Erre mondta azt Kedvesem, hogy ezen ne lepődjek meg, ez ezen a vonalon teljesen mindennapos esemény.
Szegényeknek alig van idejük cigizni. Úgy gondolom, hogy nem vagyok az a reklamálós állampolgár, sose vittem még vissza semmit boltba se. Ha rossz az áru, akkor én is hibás vagyok, nem néztem meg eléggé a terméket és adatait. Most azonban szeretném visszavinni a BKV-t a származási helyére, és ha már a sztrájkok idején tökéletes megértéssel vettem ki szabadnapot munkahelyemen, és zsörtölődés nélkül álltam, hogy üzemkezdetkor elkérjék a bérletem, akkor most az egyszer abban reménykedem, hogy a sok pénz és türelem nem hiábavaló - valaki majd egyszer megreformálja a vállalatot, és mondjuk motiválja a sofőröket, hogy emberi módon végezzék munkájukat, amiben emberi életekért is felelnek.
Végezetül pedig szeretném elmondani, hogy nem általánosítok, vannak igenis kedves sofőrök.
Köszönettel a megértésért: egy utas a sok közül
2008. június 16. 15:42
Csövesek zaklatnak utasokat a villamoson
Úgy mérlegeltem, hogy az alant olvasható komment már annyira erős, hogy az megér egy postot is. Köszönjük az észrevételt Meemonak.
Kb. három hete utaztam haza a 18as villamossal a Bocskaitól. Felszállt két rettenetesen erjedt, tömény húgyszagú, totál részeg csövi, és megállt mellettem. Ekkor én elindultam és előbbre álltam egy ajtóval. A csövik elkezdtek utánam ordítani, hogy: "Mi van,büdös vagyok? Nem bírod a szagomat..stb" Hasonló mondatokat ordibáltak, persze én jó modorú ember lévén, megpróbáltam tudomást sem venni róluk. Már éppen hülye K. voltam, mikor elindultak határozottan felém. Odaállt elém az egyik, és elkezdett hadonászni, hogy takarodjak le a villamosról, ha én ilyen kényes orrú picsa vagyok, és egyébként is, ő azért büdös, mert rossz sorsa van, és hasonlók. Már attól féltem, hogy meg fog csapni, v valami, de mindenesetre már majdnem bőgtem, hogy komolyan, tényleg, én azért veszem a bérletet, hogy koszos, mocskos, túlzsúfolt, heringdoboz jellegű járatokon utazzak, és akkor még az ingyenélő csövestől ilyen jellegű megaláztatást is el kell tűrnöm? Maximálisan igazat adok annak, aki nem vesz jegyet, mert ez a szolgáltatás nem ér meg egy fillért sem. Felháborító, hogy a BKV milyen elhanyagoltan kezeli ezt a csöves problémát.
Utolsó kommentek