A fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottsága szerdai ülésén elfogadva a VEKE érveit, leszavazta az átlagosan 4 százalékos tarifaemelésről szóló javaslatot. Az emelés ellen voksolt több fideszes bizottsági tag mellett egy szocialista és egy szabaddemokrata képviselő is.
Mint arról az Index beszámolt, az előterjesztés szerint a vonaljegy ára 300 forintról 320 forintra, a havi bérlet 9400 forintról 9800 forintra változna jövő év január 1-től.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a díjemelés káros a BKV számára, nem kellene egyáltalán emelni a tarifákat. Ezt azzal támasztotta alá, hogy idén kétszer is volt áremelés, a BKV éves menetdíjbevétele ennek ellenére nem nőtt.
Az emelésről a fővárosi közgyűlés csütörtökön mondja ki végső szót.
(Index)
Bizottsági nem a BKV-tarifaemelésre
Nem mertek leülni a koszos ülésekre az utasok
Olvasónk a 8-as busz rendszeres utasa. Sok mindent átélt már ezen a járaton, de amit vasárnap hajnalban átélt, az még őt is meglepte: A buszok ülése egytől egyig fekete volt, az utasok le se mertek ülni. A padlón barna elfolyások voltak, a busz oldala ragadt a fekete kosztól, az ajtónál pedig egy 2 méter hosszú 10 centi széles lyukon süvített be a szél. Hogy is mondja a BKV? "Önnek jár!"
Tisztelt BKV Ügyfélszolgálat!
A mai napon hajnalban tartottam hazafelé, utazásomhoz rendszeresen a 8-as busz szolgáltatásait veszem igénybe. Bár sokat átéltem már, de az, amit ma reggel láttam, mindenen túltett. Az Ikarus 412-es típusú, nagyjából 8-10 éves buszra a Ferenciek terén szálltam fel a gazdagréti irányba, majd ülőhelyet kerestem magamnak. Több utastársamon is látszott, hogy komoly bajban vannak, hogy hova is üljenek le, ugyanis az ülések egytől-egyik feketék (!) voltak a kosztól, rágóguminyomoktól illetve egyéb szennyeződésektől! Hosszas keresgélés után végül néhányunknak sikerült elfogadható ülőhelyet találnunk, sokan azonban a később felszállók közül egyáltalán nem mertek leülni.
Késve vette észre a piros lámpát és a megállókat
Olvasónk nem tudja, hogy a 151 busz vezetője a fáradtság vagy családi problémák miatt vezetett-e figyelmetlenül tegnap. A buszos egy piros lámpát késve vett észre, majd elhajtott egy megálló mellett, ahová egyébként be kellett volna állnia. Padlófékkel megállt, de majdnem a járdán kötött ki. Ezek után minden megállónál volt valami probléma:
Tisztelt BKV-figyelő!
Ma (2009.11.22) egy érdekes esettel találkoztam. A 151-es buszon lévő buszsofőr (FLR-712 16:12-kor volt a Mártírok útjánál. Nem tudom más is utazott-e rajta az olvasók közül) kicsit nem volt magánál. Lehet, hogy kicsit fáradt volt, vagy más problémája volt, nem érdekel, nem is akarom bemártani, csak mások véleménye is érdekelne. Szóval, az Ady Endre úton levő lámpa piros jelzésén majdnem áthajtott. Ez még nem is érdekelt. De aztán kezdett érdekelni a történet. Ugyanis az Áchim András utcai megálló egyszerűen fel sem tűnt neki. Egyszerűen elhúzott mellette, majd satufékkel megállt utána, és majdnem felment a járdára.
„Gázálarcokat fel, indulunk!”
Az Allee után a BKV is elgázosítja az embereket: Olvasónk a Hűvösvölgytől olyan busszal utazott, aminek az utasterébe beszivárgott a kipufogógáz. A buszvezető tudott a hibáról, de nem állította félre a buszt. Felszállt és csak annyit mondott: „Gázálarcokat fel, indulunk!”
Szeretett BKV-figyelő!
Tegnap délután (2009. november 16.-án) a Hűvösvölgyi végállomáson felszálltam egy járó motorral álló buszra. Mellbe vágott a füst, az utasok forgolódtak, hogy honnan eredhet ez a nagy füstölés. Volt aki a motorra tippelt, mások azt mondták, ez a fűtés! Megérkezett a buszvezető és vidáman mosolyogva köszönt nekünk, aztán kinyitotta a vezetőfülke ajtaját. Mielőtt beült volna hozzánk fordult és így kiáltott: -Gázálarcokat fel, indulunk!-
Azzal bezárta az ajtókat és már repültünk is a hegyek felé.
Minden jót!
Üdv: A. Bella
„Úgy vélik, nekik erkölcsi hatalmasságként kellene fellépni”
Az ellenőröknél kell kezdeni a közlekedési kultúra fejlesztését az állampolgári jogok országgyűlési biztosa szerint. Az ombudsman vizsgálata ugyanis megállapította: a MÁV-nál és a BKV-nál is kifogásolható a jegyvizsgálók durva intézkedése. A bliccelők okozta milliárdos károkat közben mindkét közlekedési vállalat zárt peronrendszerrel orvosolná, erre azonban nincs pénzük.
Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa a hírTV-nek elmondta: visszatérő probléma, mind a BKV mind a MÁV vonatkozásában, hogy az ellenőrök úgy vélik, hogy nekik valamiféle erkölcsi és közjogi hatalmasságként kellene fellépni és megbélyegezni azt, akinek nincsen vagy nem megfelelő a jegye. Hozzátette: ők ezt ott helyben nem is vizsgálhatják, hogy éppen miért nincsen.
A BKV-nál a pótdíjazást is aggályosnak tartja Szabó Máté, amíg nincs minden megállóban automata vagy nem lehet minden járművezetőtől jegyet venni.
Utolsó kommentek