Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem akar elesni? Teleportáljon!

Misi remek ötlettel rukkolt elő az FKF számára télen oly szokatlan havazás esetére. Annyiban pontosítanám olvasónk észrevételét, hogy a megállók, illetve az odavezető járdaszakaszok síkosságmentesítése, takarítása nem a BKK és a BKV feladata, hanem a közterület-fenntartóké. Tény, hogy ettől még a tömegközlekedést keseríti meg.

Egy ötletemet szeretném megosztani, és pár - meglehetősen triviális - kérdésem lenne. Elnézést, ha a dolog már felvetődött a honlapon, sajnos állandóan aktuális, ha hó van.

Arra gondoltam, milyen jó lenne, ha a bérlet árában benne lenne egy rövid, pár napos tanfolyam, melynek során nekünk, utasoknak megtanítják a teleportálás rejtelmeit.

Ugyanis ma (hétfőn) tapasztaltam, hogy a Margit híd hídfőjénél, a 86-os, 160-as, 260-as buszok megállója szépen le van takarítva az éjszakai hótól, de az oda vezető út a zebrától nem. Kérdezném, akkor most teleportáljak oda?

Pont most hallottam a hírekben az 1-es villamos alá csúszott férfi esetét. Mikor lesz végre felelősségre vonható a BKV, BKK, tudom is én ki azért, hogy a nyakunkat törjük a megállókban, illetve a sokszor csak pár méteren, amíg oda eljutunk, és amit senki nem takarít?

És ha mégis, egy lapát helyett miért nem lehet két lapát szélességben, hogy esetleg az emberek tudjanak idős embert kísérni, karon fogva, ha úgy adódik? Azt hiszem, többen egyetértenének ezzel, nem értem, ez miért nincs benne a bérlet árában, hogy takarítsanak.

Vagy tényleg tanítsanak meg teleportálni, de mondjuk akkor már nem is fogok BKV-zni. ;)

16 Tovább

Épp hogy kikerülte a biciklist a busz - videó

Simon rutinos városi bringás, amint az sisakkamerával készített és a Youtube-ra feltöltött videóin is látszik. Alapvetően jó tapasztalatai vannak a buszvezetőkkel, figyelnek egymásra. (Korábban én is sokat bicikliztem Budapesten, magam is azt vettem észre, hogy a BKV-sok nagyon jól vezetnek, nem veszélyeztetik a kerékpárosokat.)

Néhány napja azonban a 277-es busz olyan közel hajtott el olvasónk mellett, hogy azon még ő is meglepődött. Kívülállóként nehéz megítélni, mennyire volt veszélyes a manőver, a busz kétségkívül közel volt, de szerencsére nem történt baj. Simon mindenesetre az alábbi panaszlevelet küldte a BKV-nak és a BKK-nak.

2013. január 26-án, szombaton 10 óra 22 perckor egy menetrend szerint közlekedő (277-es) busszal, a Késmárk utca - Neptun utca kereszteződésnél történt ez az eset. Annak ellenére, hogy semmi nem jött a másik sávban, körülbelül 15 cm-rel a kormányom mellett hajtott el a busz, nem törődve a testi épségemmel vagy a biztonságommal.

Kizártnak tartom, hogy nem vett észre, mivel indexelt, így ezt szándékosnak ítélem meg! Csatolom mellé a sisakkamerás videófelvételt az esetről!

Korábban nem sűrűn tapasztaltam ilyet, mint látható korábbi videóimban, általában kitűnően ki tudnak kerülni a kollégáik, illetve el/be is szoktam engedni a buszokat elém, ha látom a szándékot, mivel úgyis meg fog előzni, így legalább könnyebb mindkettőnknek.

Nem szeretném, hogy egy életre megjegyezze a bringásokat, így a sofőr figyelmeztetésével elégedett lennék! Nem szándékom magamra haragítani egy buszost sem, mivel mint korábban írtam, nem sűrűn tapasztalok ilyeneket. Legközelebb lehet egy tapasztalatlanabb bringás életébe kerül egy ilyen manőver, ha ezt a viselkedést folytatja!

Kérem mihamarabbi intézkedésüket! Várom a kivizsgálás eredményét!

52 Tovább

Majdnem kiesett az ajtón az 5-ös busz egyik utasa

Olvasónk, Levente amiatt írt panaszt a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak illetve a BKK-nak, mert az 5-ös buszon utazva rendszeresen azt tapasztalja, hogy a buszvezetők félig nyitott ajtóval hajtanak ki a megállókból és a buszöbölből. Rendszeresen utaztam én is a VT_Transman buszain, és az én tapasztalatom is hasonló. Ez azért balesetveszélyes, mert egy tömött buszból könnyen ki lehet esni, ha az ajtók még nincsenek bezárva, de a busz már elindul és dölöngélni kezd. Így esett ki majdnem az ajtón Levente is:

Tisztelt BKK!

Bevezetésként annyit szeretnék elmondani, hogy Budapesten élő, és tömegközlekedést használó, dolgozó ember vagyok. Eddig szerencsére nem kellett igénybevennem a VT-Transman által üzemeltetett járatokat, most viszont új munkahelyemre az 5-ös busszal kell járnom, amely járaton gyakran a VT-Transman által üzemeltetett Volvo Localo tipusú autóbusz közlekedik. Körülbelül 3 hete tervezem, hogy panaszt teszek, de eddig csak halogattam, ma viszont betelt a pohár.

Ami ma történt, az megtörtént már ez előtt is, csak eddig mindig lenyugtattam magam, és nem írtam panaszt. Történik ugyanis, majdnem minden nap, helytől, időtől, sofőrtől függetlenül, hogy az említett autóbuszokat vezető sofőrök nem várják meg, amíg az ajtók teljesen becsukódnak, hanem mikor az ajtó még félig nyitva van, máris lépnek a gázra. A busz tipusát figyelembe véve tudni kell, hogy a 2., és 3. ajtók kifelé nyílnak. Tehát ha a sofőr elindul amikor az ajtó még félig nyitva van, és az utas éppen közvetlenül az ajtó előtt áll (merthogy az 5-ös buszon hol is állna, mikor mindig tömeg van?), simán megtörténhet, hogy az ember kiesik. Ez velem is majdnem előfordult körülbelül 2 hete, felléptem a buszra, nem tudtam beljebb menni, mert sokan voltak, és abban a pillanatban ahogy felléptem, a sofőr zárta az ajtókat, felvette a lábát a fékpedálról, a busz megindult, és én majdnem kiestem. Figyelembe véve, hogy a járaton sokan utaznak, sok gyermek, sok kisgyermekes Anyuka, sok idős, meg egyébként is teljesen mindegy, hogy kik, felháborítónak tartom, hogy ez egyáltalán megtörténhet!

A VT-Transmannál, és a BKK-nál szeretnék bejelentést tenni, a mai nap folyamán, a mellékelt 2 képen látható autóbusz és kedves vezetője miatt, akinél amikor szóvátettem kultúráltan, hogy talán meg kellene várni, amíg az ajtók bezáródnak, minősíthetetlen, pofátlan stílusban, lenézően "Mivan?" "Mivan?" kérdésekkel illetett. Valamint engem hülyének nézve mutogatott a kijelzőre, hogy "ajtók zárva" és hogy nem tudja miről beszélek. Nos, nagyon is jól tudom miről beszélek, egy egyszerű embernek is könnyű belátni a helyzetet, lehet Neki kicsit nehezebb. A továbbiakban amikor ilyen busszal utazok, ellenőrizni fogom, hogy a sofőrök megvárják-e, amíg bezáródnak az ajtók, és ha érdemi változás nem történik, akkor tovább fogok lépni az ügyben, mert felháborítónak tartom, hogy ilyen egyáltalán megtörténhet!

Az érintett cégektől (BKK, VT-transman) azonnali kivizsgálást kérek, azért, hogy ilyen, és ehhez hasonló esetlek, továbbá lehetséges balesetek ne történhessenek. Továbbá követelem, hogy az autóbuszokat a megfelelő szerv (NKH) haladéktalanul vizsgálja át, és alakíttassa át úgy, hogy a rögzítőfék addig ne oldjon fel, amíg az ajtók ténylegesen fizikailag be nem záródnak, hogy esetlegesen ne múlhassanak emberéletek egy életunt, minimálbérért dolgozó, 8 általánost végzett sofőrön! 

A VT-Transmantól követelen, hogy az érintett (képeken látható) sofőrt vonják felelősségre, és hívják fel figyelmét arra, hogy ő a fizetését miért kapja, és változtasson a stílusán, mert szerintem a BKV nem ilyen szolgáltatást rendelt meg maguktól! A mai napi eset kb 12:00 és 12:20 között történt, a Fűrész utcától a Blaha Lujza térig utaztam a busszal.

Várom a BKK, NKH, és a VT-Transman válaszát!

Tisztelettel, M. Levente

29 Tovább

Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón

Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert…

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!

69 Tovább

Balesetveszélyes a peron a Corvin negyed metróállomáson

A fent látható képeket olvasónk, Shaun készítette és töltötte fel blogjára. A felvételeken jól látható, hogy a peron kövei mindenhol, minden irányban repedezettek, és a biztonsági sáv előtt már meg is süllyedtek. Az utas a képhez a következő kommentárt fűzte:

23 Tovább
«
123

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek