Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Előkészítik a Bécsi úti villamosvonal meghosszabbítását

Megkezdte a Bécsi úti villamosvonal meghosszabbítását célzó projekt előkészítését a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), az új vonal várhatóan 2016-ban készülhet el, -írja az MTI cikke nyomán a NoPlaza.hu.

A BKK csütörtökön arról tájékoztatta az MTI-t: a fejlesztés megvalósulásához a részletes tervek és a megvalósíthatósági tanulmány elkészítése szükséges, az előkészítési munkákra vonatkozó közbeszerzési eljárást néhány nappal ezelőtt írták ki. A projekt 2014-re juthat olyan fázisba, hogy a következő hétéves uniós fejlesztési forrásokra benyújtható legyen, így az építési engedélyezés és a közbeszerzési eljárások időigényét is figyelembe véve 2016-ban valósulhat meg optimális esetben az új villamosszakasz kiépítése - áll a közleményben.

Az új villamosszakasz a Bécsi úton, a Vörösvári út és a városhatár között épülne ki, az új végállomásnál a felújítás előtt álló esztergomi vasútvonalhoz és a helyközi buszközlekedéshez is csatlakozna egy intermodális csomóponton keresztül, ahol P+R (park+ride) és B+R (bike+ride) parkolók is épülnek. A beruházás az úgynevezett budai fonódó villamoshálózat bel-budai fejlesztéseit követő ütem lehet. A BKK felhívta a figyelmet arra, hogy a Bécsi úton ma a Vörösvári úti csomópontig közlekedik a 17-es villamos, a Bécsi út külső szakaszán nincs kötöttpályás közlekedés. A Bécsi úton az 1-es és a 17-es villamos továbbvezetése is elképzelhető; hogy melyik jár több haszonnal, az a most kezdődő előkészítési munka során derül ki.

(MTI/NoPlaza)

6 Tovább

Megmentette egy utas életét a BKK ellenőre

Az alább olvasható történetet a Facebookon találta az egyik olvasónk. A leírás szerint a BKK (vagy BKV?) járművezetőket figyelő egyik ellenőre megmentette egy utas életét. Először csak azt hitték, hogy az utas elájult, de mint később kiderült, a nő eszméletét vesztette, és újra is kellett éleszteni:

Tisztelt Gál Mihály!

Az alábbi történetet a Facebook-on olvastam. A névben nem vagyok biztos, de így is megérdemli, hogy visszhangot kapjon.

Moszkva tér, két ember. Feladatuk utazás a villamosokon, és annak ellenőrzése, hogy a járművezető a szabályok szerint végzi a munkáját. Hűvösvölgy felé szándékoznak utazni, de az ellenkező irányú megállóba beálló villamos vezetője kissé agresszívan áll be a megállóba, jól lecsengeti az előtte tébláboló gyalogosokat. Ez a villamos "érdekesebbnek" tűnik, így erre szállnak fel.

A Déli pályaudvar megállónál álló járművön hangoskodás kezdődik, egy hölgy utas elájult. Az egyik ellenőr az eszméletét vesztetthez lép, pár másodperc alatt felméri, hogy komoly a baj. Társát a mentők hívására kéri, majd megkezdi az újraélesztést - szakszerűen, mert másodállásban mentőzik.

A segítség megérkezéséig folyamatosan végzi a mellkasi kompressziót, és a befúvásos lelegeztetést. A mentők átveszik a beteget, és megállapítják (amit mindenki sejtett), hogy az ellenőr ÉLETET MENTETT! A villamosról leszálló életmentő rá jellemző szerény mosollyal fogadja az utasok tapsát.

Üdvözlettel: T. Péter

5 Tovább

Azonnali változtatásokat léptet életbe a BKK az Üllői úton

Több tucat észrevételt kaptunk ma tőletek az Üllői úti villamospótlással kapcsolatban. Az e-mailben a Facebookon és az élő forgalomfigyelő szolgáltatásunkon keresztül hozzánk eljuttatott panaszok szerint a többszörösére nőtt a menetidő azokon a buszjáratokon, melyek a Lajosmizsei sorompó és a Kossuth tér érintésével közlekednek, és egyes beszámolók szerint a Villanytelep és a Határ út között közlekedő pótlóbuszok menetideje is 35-40 perc volt átlagosan.

A problémát szerencsére a Budapesti Közlekedési Központ igen hamar felismerte, és a mai nap tapasztalatai alapján azonnali változtatásokat léptetnek életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon áthelyeznek, és ezzel könnyítik az Üllői út forgalmát.

Ezúton is köszönjük a BKK-nak a gyors intézkedést, és a reagálást!

Tisztelt Gál Mihály!

A BKV Figyelő blogon az 50-es villamos vonalának felújítása és a szükséges pótlás kapcsán ma megjelent bejegyzésére az alábbiakban szeretnénk reagálni.

Az 50-es villamos vonalán több közúti szintbeni kereszteződés található, melyek közül a most lezárt kispesti (Simonyi Zsigmond utca, Szabó Ervin utca) átjárók nagyon magas igénybevételnek vannak kitéve, hiszen naponta a több ezer személy- és tehergépjármű mellett több száz autóbusz is rajtuk keresztül halad. A jelzett útátjárók karbantartása, felújítása már 2011-ben esedékes lett volna, azonban csak ebben az évben nyílt lehetőség a kivitelezésre. Mivel a jelzett útátjárók alépítménye éppen a nagy igénybevétel miatt speciális kialakítású, amely nem teszi lehetővé a szakaszos lezárásokkal megvalósítható felújítást, ezért volt szükségszerű az útátjáró teljes szélességben történő lezárása.

Az útátjárók átépítésére korábban a BKV-nak kéthetes vágányzári elképzelése volt, melynek keretében több ütemű lezárással a Simonyi Zsigmond utcai, a Kisfaludy utcai, és a Báthory utcai útátjárókon felül a Határ úti csomópontban az üzemi összekötővágány is átépült volna. Ennek nyomán az autóbuszok, és az 50-es villamos forgalmában hozzávetőleg kéthetes korlátozás lett volna.

Az ütemezését felülvizsgáltuk és ennek keretében olyan megoldásra törekedtünk, amely összességében a legkisebb forgalmi zavart okozza, és a legkisebb kockázattal megvalósítható műszaki megoldást alkalmazza, így a korábban tervezett két hétig tartó vágányzár és az útátjárók részleges lezárása helyett a BKV műszaki igényeinek figyelembe vételével a munkanapokba nyúlóan rövidebb, csak két munkanapot érintő vágányzár vált lehetségessé.  Ez az átjárók teljes zárását jelenti ezen napokon a kisebb forgalmú nyári időszakban.

Összességében tehát a kéthetes vágányzári műszaki igényt sikerült két munkanapra és ezen felül négy hétvégi napra redukálni. Az autóbuszok és a közúti forgalom terelése, a villamospótlás minimalizált időigénye, valamint a kivitelezés minősége szempontjából is a teljes zárás volt a legkedvezőbb megoldás.

A forgalomkorlátozás ideje alatt rendőri operatív irányítást, forgalomsegítést is igénybe veszünk, amely kiterjed a gyalogosok átkelésének segítésére, szabályozására is.

A forgalomtechnikai tervek ismeretében nyilvánvalóvá vált, hogy a térségben közlekedő autóbuszokon, illetve a villamospótló járatokon a menetidő növekedni fog. Ezért például - az egyik legjelentősebb utasforgalmú - 136E autóbusz vonalán a menetidőt 16-25%-kal megemeltük, és emiatt az eredetinél több járművet állítottunk forgalomba. Az autóbuszaink a szokásos menetidejüktől a 7 és 8 óra közötti időszakban a városközpont irányába jelentősen eltértek, azonban a délelőtti időszakban a torlódás megszűnt és az autóbuszok ekkor már kisebb menetrendi eltérésekkel közlekedtek.

Az Üllői úton a közúti forgalom torlódását - elsősorban a reggeli csúcsidőszakban - tovább fokozta, hogy a lezárt kereszteződéseket kikerülő, kitáblázott terelő utakról többen behajtottak a lezárt útszakaszokra, ahonnan csak rendőri segítséggel, a közúti forgalom részleges akadályozása után tudtak kihajtani.

Az első nap tapasztalatai alapján a BKK azonnali változtatásokat léptet életbe, így az Üllői úti útpálya tehermentesítése érdekében néhány megállóhelyet még a mai napon át fogunk helyezni, hogy ezzel is könnyítsük az Üllői út forgalmát.

A felújítási munkák az utasok érdekében, a gyorsabb és magasabb színvonalú villamosközlekedés érdekében zajlanak. A változások és torlódások okozta kellemetlenségekért ezúton is kérjük az arra közlekedők elnézését és megértését!

Üdvözlettel,

Budapesti Közlekedési Központ
Sajtókommunikációs Iroda

0 Tovább

Kiengedi legöregebb villamosait a BKV

Forgalomba állítja három, százéves villamosát a BKV a hosszú hétvégén - a favázas járműveken a nagykörúton, Kamaraerdőnél és a Pesti rakparton lehet közlekedni, -írja a Hír24.

A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV közleménye szerint szombaton a 1074-es pályaszámú, favázas villamos Budafok kocsiszín és Kamaraerdő ifjúsági park között szállítja az utasokat délelőtt 10 órától délután fél ötig. A szerelvények a kocsiszínből minden egész órakor indulnak.

Vasárnap, a gyereknapon a BKV egy UV-villamost is forgalomba állít a 61-es vonalán, az utazók a Széll Kálmán tér és Hűvösvölgy között vehetik igénybe a régi járműveket, amelyek délelőtt fél 10 és délután fél hat között félóránként közlekednek.

Vasárnap és hétfőn a 2/A és a nagykörúti villamosok vonalán a Széll Kálmán tér és a Boráros tér között is közlekedik egy-egy nosztalgiajárat, az egyik 99, a másik 104 éves. Ezek a járatok mindkét napon délelőtt 10 órától este fél hétig közlekednek háromnegyed órás követési idővel.

A járatok a kalauztól váltott 400 forintos menetjeggyel vehetők igénybe, amely egyszeri utazásra érvényes. Hatéves kor alatt az utazás ingyenes.

(MTI/Hír24)

5 Tovább

Komoly kötbéreket fizethet a BKV a BKK-nak

Tíz és ötvenezer forint közötti kötbért fizethet a BKV a BKK-nak május 1-től berendezések, felszerelések és tartozékok hiányával kapcsolatban. Fizetni kell a műszaki hibás és a koszos járművek, a rossz hűtő- és fűtőberendezések után is, de ha a járművezető nem mondja be a következő megállót, az is 10 ezer forintjába kerül májustól a BKV-nak. A részletes, 46 pontból álló listát IDE KATTINTVA tekinthetitek meg.

Szakmai észrevételeiteket a kommentek között várjuk!
 

29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek