Tegnap egy BKV-nál dolgozó olvasónk kiszámolta, hogy a kollektív szerződés felmondásának hatályba lépése után körülbelül 50-55 ezer forintból fog megélni havonta. Ez azt jelenti, hogy még kilátástalanabb lesz a helyzetük azoknak a családoknak, ahol egy vagy akár több fő a budapesti tömegközlekedésben dolgozik. Ezzel szemben Vitézy Dávidnak, valamint a BKV-BKK páros vezetőinek nem lesznek álmatlan éjszakáik, hiszen a havi 1-1,5 milliós fizetésükből elpúposkodnak még egy darabig az íróasztal előtt.
Mint ismeretes és a tömegközlekedési vállalat valamint a város vezetői ismételten azokról akarnak lehúzni egy bőrt, akiknek köszönhetjük, hogy a budapesti tömegközlekedés még egyben van és működik. Holott a BKV anyagi problémái nem innen erednek, de ezt mindenki tudja.
Belegondolni is szörnyű, hányan követhetik majd S. Éva volt metróvezető példáját, aki a végrehajtók elől ugrott ki még októberben a III. kerületi lakásának ablakán. Vitézy és Tarlós urak valószínűleg bele sem gondolnak abba, milyen nehéz helyzetbe sodorják azon családok ezreit, ahol például a családfő a BKV-nál dolgozik. Szerintetek tudják ezek, hogy miként lehet megélni egy 100-130 ezer forintos járművezetői fizetésből? Végiggondolták, hogy mihez kezd majd az a család, ahol a kormány és a főváros intézkedéseinek köszönhetően jövőre 40-50 ezer forinttal kevesebb jut majd mindenre? Dehogy tudják...
Ha tudnák és tisztában lennének vele, hogy ma mennyit is keres egy BKV-s, Tarlós nem állna ki buszkén a sajtó elé azt hangoztatva, hogy 220 ezer forint az átlagkereset. Persze, hogy annyi, ha a sok Akácfa utcai léhűtő, meg a Vitézy barátja fizetését is beleszámolja, akkor biztosan annyi. De egy átlag buszvezető nem keres sokkal többet 100-130 ezer forintnál. Egy metróvezető se visz haza többet, holott monoton munkát végez egész nap, koszban, zajban, hidegben, és egyszerre ezer ember életéért felel. Azokról a karbantartókról pedig már nem is beszélve, akik sokszor a saját szerszámaikat viszik be otthonról, hogy egyáltalán dolgozni tudjanak. Ők sokszor még ennyit sem kapnak havonta.
Pedig Ők azok, akiknek köszönhetjük, hogy a BKV a mai napig működik. Mert senki se gondolja, hogy a Vitézy a Tarlós vagy a sok Akácfa utcai seggvakaró nélkül megállna az élet.
50 ezer forinttal juthat kevesebb a BKV családoknak
Holnaptól ismét megáll az 5-ös HÉV a Margit híd budai hídfőjénél
Előbb befejeződött a lépcsőfelújítás, így 2011. július 20-án szerdától ismét megáll a H5-ös (volt szentendrei HÉV) a Margit híd budai hídfőjénél, így az arra utazók újra a korábban megszokott rend szerint közlekedhetnek, áll a Budapesti Közlekedési Központ közleményében.
Örömmel értesítjük az utasokat, hogy a Margit híd budai hídfő HÉV-aluljáró és az állomáshoz vezető lépcsőkar felújítása során a tervezettnél több mint tíz nappal korábban elkészültek a forgalomkorlátozással járó kivitelezési munkálatok.
Parasztnak Hi-Tech: anyázás és veszekedés a jövő Európájának autóbuszán
A fent látható videót olvasónk, László készítette és osztotta meg velünk a BKV-figyelő Facebookos oldalán az imént. A felvétel a Jövő európai buszrendszere projekt keretein belül Budapestre érkezett MAN autóbuszon készült ma délután. A buszt a 86-os busz vonalán tesztelik, többek között azért, mert a 7-es vonalra a rossz útviszonyok miatt nem engedték. Ezen a vonalon az ajtózárás nehézségei miatt 20-25 perc késéssel közlekedett a busz. Kíváncsiak lennénk, hogy a 7-es vagy a 173-as vonalán hány perc késéssel ment volna végig az új busz. Saját tapasztalataitokat, észrevételeiteket a kommentek között és e-mailben várjuk!
Megsértődött a buszvezető, nem dolgozott tovább
"Már megint késett, fel fogom jelenteni" -mondta egy valószínűleg szellemileg sérült idősebb utas a 112-es busz egyik vezetőjének. Ezen a beszóláson a BKV-s annyira felhúzta magát, hogy cigivel a szájában kipattant a fülkéből szóváltásba keveredett a bácsival majd kijelentette, a busz befejezte a futást mára. Én már csak azt nem értem, hogy egy hülyével miért kellett leállni vitatkozni. (Szó se róla megértem, hogy idegesen nem vezet tovább, de ha nem foglalkozna hülyékkel, nem idegeskedne).
Kedves BKV-figyelő!
2009.09.12.-e szombat, 21:45, Ferenciek tere, 112-es járat Buda fele, BPI-342 frsz. Pszichopata kinézetű sofőr. A megállóba beálló buszra felszálló utasok közül egy bácsiforma beszólt a sofőrnek, hogy már megint késett, és hogy fel fogja jelenteni. Irgum-burgum, hát kit nem érdekel?
Itt a meleg, fűtenek a buszokon
Amire télen azt mondja a BKV, hogy nem működik, az most izzik. Itt a tavasz, a napi maximum hőmérséklet 25 fok körül jár, és a buszokon a fűtés is beindult. A jelenséget több olvasónk is jelezte, alább olvashatjátok az egyik levelet. A szakemberek a nyári fűtést a túlhevült motorral magyarázzák, ugyanis a felforrt hűtővizet így hűtik. Már csak az a kérdés, hogy télen hidegek-e a motorok, hisz akkor sosincs fűtés.
Tisztelt BKV-figyelő!
Nincs kedvem ez ügyben a BKV-nak írni, de kíváncsian várom, hogy mikor jönnek rá az illetékesek, hogy a 412-es Ikarusok nem bírják a hegymenetet. Olykor-olykor utazom a 155-ös (megboldogult 28-as) busz vonalán, ahová az alacsonypadlósítási kényszer miatt sorolták ezeket a buszokat a fejesek. Már a múlt héten az első kissé melegebb napon láttam, hogy a sofőrök a zugligeti végállomáson műanyagflaskákból hideg vizet zúdítanak a mélyen alultervezett hűtés miatt túlhevült motorokra, most ne térjünk ki rá, hogy ez mennyire "jót" tesz mondjuk egyes alkatrészeknek, részletkérdés.
Utolsó kommentek