Amire télen azt mondja a BKV, hogy nem működik, az most izzik. Itt a tavasz, a napi maximum hőmérséklet 25 fok körül jár, és a buszokon a fűtés is beindult. A jelenséget több olvasónk is jelezte, alább olvashatjátok az egyik levelet. A szakemberek a nyári fűtést a túlhevült motorral magyarázzák, ugyanis a felforrt hűtővizet így hűtik. Már csak az a kérdés, hogy télen hidegek-e a motorok, hisz akkor sosincs fűtés.

Tisztelt BKV-figyelő!

Nincs kedvem ez ügyben a BKV-nak írni, de kíváncsian várom, hogy mikor jönnek rá az illetékesek, hogy a 412-es Ikarusok nem bírják a hegymenetet. Olykor-olykor utazom a 155-ös (megboldogult 28-as) busz vonalán, ahová az alacsonypadlósítási kényszer miatt sorolták ezeket a buszokat a fejesek. Már a múlt héten az első kissé melegebb napon láttam, hogy a sofőrök a zugligeti végállomáson műanyagflaskákból hideg vizet zúdítanak a mélyen alultervezett hűtés miatt túlhevült motorokra, most ne térjünk ki rá, hogy ez mennyire "jót" tesz mondjuk egyes alkatrészeknek, részletkérdés.

Tegnap, ápr.6-án újabb szolgáltatás vezetett be a cég, megelőzvén, hogy szétrobbanjon a motor, csutkára felkapcsolták a fűtést (amire télen azt szokták mondani, hogy elromlott, hát nem, jelentem izzik mint az NDK brikett). És hol van még a 40 fok? Ja, még egy utasszórakoztató poén, amikor a kis szanaszéthullófélben lévő 405-ös Ikarus begördül a 156-155 megállóba, akkor még 156-os van a kijelzőn, amikor meg már csak a hátát látom, mert elindult, akkor már 155-ös volt. Apróbb káröröm, hogy húsz perccel később láttam a zugligeti végállomáson megdögölve, megfőve, két ékszíjjal meg még egy-két alkatrésszel szegényebben. Persze erről sem szerencsétlen busz tehetett, de mit csináljak? Hát jó utazást mindenkinek!

Üdv.: Ádám