A fővárosi közgyűlés csütörtöki ülésén tárgyalja azt a javaslatcsomagot, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsáv-projektet is törölnének 95 millió forint önrész hiánya miatt.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint különösen elfogadhatatlan ez annak fényében, hogy Közép-Magyarországi Régió Operatív Programjából a fővárosi közlekedésfejlesztési projektek finanszírozása a regionális források 2011-től történő megszűnése miatt már nem várható a jövőben, így tehát az utolsó esélyt szalasztja el a város az előterjesztés elfogadásával. A VEKE tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.
Hat buszsáv-projektet törölne a főváros
Még fel sem szálltak, de már zárta az ajtókat a trolivezető
Olvasónk felesége két gyermekével a városba indult. Autó helyett trolival mentek, mert nagy volt a dugó a városban. Anyuka feltette a nagyobbik gyereket a buszra, fordult vissza a babakocsiért, ám a troli ajtajai bezáródtak, és elindult:
Kedves BKV-figyelő!
Feleségem úgy járt, hogy vette a bátorságot, és két gyerekkel elindult a városba. Nem autóval ment, mert nagy volt a forgalom abban az időben, és a nagyobbik gyerek szereti is a trolit, villamost és metrót. Asszony áll a megállóban, troli megjön, kinyílik az ajtó, felteszi a nagyobbik gyereket hátul, mert csak ott lehet babakocsival mozogni, visszafordul a második gyerekért, majd közben troli ajtó becsuk, és elindul.
Mi legyen a csúcsidőben utazgató nyugdíjasokkal?
Örökzöld témát vetett fel olvasónk. Lenti levelében a csúcsidőben piacra utazgató nyugdíjasokról ír, akik időnként a munkába, iskolába igyekvő utasoktól veszik el az álló és ülőhelyet. Európa más részén már megtalálták a megoldást. Az időseknek is fizetni kell a tömegközlekedésért a csúcsidőben, így szoktatták le őket a felesleges utazásról. Olvasónk már saját nagymamáját is leszoktatta a reggeli buszozásról.
Tisztelt BKV-figyelő!
Ha jól emlékszem már kétszer volt téma a blogon a csúcsidőben ingyen utazgató nyugdíjasok ügye. Ismét elkezdődött az iskola, a BKV a nyári menetedhez képest alig sűrítette a járatokat, így a reggeli és a délutáni csúcsban igazi tömegnyomor van a buszokon, a villamosokon és a metrón is.
Minden reggel figyelem a buszon utazók táborát, és meglep, hogy a sok munkába igyekvő ember és az iskolások között mennyi idős nyugdíjas utazgat bevásárolni, orvoshoz, stb. Tömött villamoson és buszon utazva szinte minden nap látom, hogy az utasok azért nem férnek fel a járművekre, mert úgymond elfoglalják a helyüket. Félreértés ne essék nincs bajom az ingyen utazó nyugdíjasokkal sosem bántanám őket, de sokan közülük megtehetnék, hogy akkor mennek a piacra, vagy akkorra kérnek időpontot az orvoshoz, amikor nyugisan tudnak utazni.
Egy korszak véget ért: Táblát avattak az „ős BKV-s” emlékére
Emléktáblát avattak elhunyt kollégájuk tiszteletére a Milleneumi Földalatti Vasút dolgozói és a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének tagjai 2009. október 19-én a BKV Zrt. Mexikói úti járműtelepén. A táblával munkatársai és barátai Pál Sándornak állítottak méltó emléket, így köszönve el Sanyi bácsitól, aki 54 éven keresztül dolgozott a társaságnál.
A Millenniumi Földalatti Vasút történetében egy korszak ért véget 2009 augusztusában, amikor Pál Sándor, nyugdíjas térfelvigyázó, mindenki "Sanyi bácsija" 75 éves korában elhunyt.
Újabb ötmilliót költenek a színészhangos tájékoztatásra
Néhány hónapja kipattant valakinek az agyából, hogy a jegyek és bérletek árát nem takarításra és karbantartásra költik, hanem színészeknek fizetik majd ki, akik felmondják a 4-es és a 6-os villamos, valamint a 7-es buszcsalád megállóinak nevét. A BKV öt színésszel kötött szerződést, méghozzá Hegyi Barbarával, Rudolf Péterrel, Nagy-Kálózy Eszterrel, Szerednyey Bélával, Pusztaszeri Kornéllal. Nekik a közlekedési társaság összesen 5 millió forintot fizetett. Hatalmas botrány lett ebből. Az utasok százával írták a panaszokat a BKV-nak, mert mindenki úgy érezte, hogy a cégnek nagyobb problémái is vannak annál, mint hogy ki mondja a megállók neveit
Normális cégeknél egy ilyen balul elsült kampány után az ötletgazdát elbocsátják. De a BKV-t úgy néz ki hülyék vezetik, ezt bizonyítja az is, hogy a több száz (ezer?) panaszlevél ellenére új vonalakon cserélik le a tájékoztató szöveget. Sőt! Információink szerint a metrókon még a tájékoztató rendszert is lecserélik, mert a régire nem férnek rá az új felvételek. Ezt a következő élő szerződés is alátámasztja:
Újabb ötmillió a hangokra (forrás: BKV)
Sikerült megszereznünk a felvételeket, melyeken –a már ismert színészek- a 3-as metró tájékoztató szövegeit és a megállók neveit mondják. Ezt azt bizonyítja, hogy folytatódik a cégen belüli ámokfutás és a pénzszórás, pedig az utasok jobban örülnének, ha a színészeknek eddig kifizetett pénzt alkatrészekre vagy takarításra költené a BKV.
Utolsó kommentek