Távozik a BKV-tól a néhány hete még a cég új vezetőjeként emlegetett műszaki- és általános vezérigazgató-helyettes.
Balogh Zsolt - akit nem sikerült elérnünk telefonon - ma ment be utoljára munkahelyére, menesztése azonnal hatályos. A BKV szűkszavű - az indokokról szót nem ejtő - közleményben ismerte el az újabb csúcsvezető távozását. Mint a lpunkhoz eljuttatott közleményben tudatják: a munkaviszony megszüntetése Balogh Zsolt kezdeményezésére közös megegyezéssel történt; a vezető nem kap végkielégítést. Infromációink szerint az, hogy távozása a saját kezdeményezésére történt, legfeljebb annyira igaz, mint amennyire a saját ötlete volt, hogy nemrég a BKV honlapjára is kitett közleményben tudatta: elismneri Kocsis István vezérigazgató érdemeit és nem áll szándékában átvenni a helyét a cég élén. E kommünikét egyébként néhány nappal azután adták, ki hogy Balogh neve komolyan felmerült, mint a tulajdonos fővárosi önkormányzat számára - volt munkahelyén, az MVM-nél kipattant botrányos ügyek miatt - egyre inkább terhes Kocsis utódja. Azóta viszont úgy tudjuk, Kocsis ismét megerősítette pozícióit, elmozdítása legalábbis egyelőre nincs napirenden.
(Népszava - Lengyel Tibor)
Kirúgták a BKV vezérhelyettest
„Nem kell jegy, a magyarok úgyis megveszik”
Olvasónk bátor ellenőrökkel találkozott a 28-as villamoson. A karszalagot viselő férfi vasággyal együtt lehetett körülbelül 40 kiló, nem kísérte sem biztonsági őr, sem rendőr, csak két kolléganője. A jegy nélkül utazókat próbálta meg leszállítani, még a villamos indulását is késleltette, mégsem tudott fellépni a bliccelők ellen. Az egyik bliccelő még be is szólt: "Nem kell nekünk jegy, a magyarok úgyis megveszik".
Kedves BKV-figyelő!
Többször akartam már történetet beküldeni, azonban eddig valamiért sosem került rá sor. Az utóbbi időben a blogot sem nagyon olvastam, mert a legtöbb bejegyzéstől pillanatok alatt 200 volt a vérnyomásom. Azonban az amit ma láttam és hallottam, abszolút kiverte nálam a biztosítékot. Azt hiszem költői túlzás nélkül állíthatom, hogy a lenti eset mindennapos.
Rohadó buszokat vett a BKV?
A darabonként 20 millió forintért vásárolt belga buszoknak lapunk információi szerint törött az alvázuk és rohad az aljuk. A jelenlegi járműparknál is vannak hasonló hibák, amelyek a buszvezetők szerint életveszélyesek. A BKV szerint a most vásárolt buszok állapota megfelelő.
Június utolsó hetében a BKV Cinkotai autóbuszgarázsába begördült az első használt Van Hool autóbusz. A közlekedési társaság 30 használt, maximum 10 éves csuklós buszra írt ki pályázatot. A tendert a belga autóbuszgyártó, a Van Hool nyerte, amely összesen 32 darab, teljesen alacsony padlós EURO 3-as motorral felszerelt buszt szállít le idén nyáron a BKV-nak. A járművek darabjáért a cég 20 millió forintot fizet.
Vagy felújítják őket, vagy mehetnek a bontóba
Lapunkat egy autóbuszvezető arról tájékoztatta, hogy a BKV garázsába érkezett buszok között több váztörött jármű is található. (A váztörés azt jelenti, hogy a hegesztési pontoknál a varrat megreped, eltörik.) De nem csak ez az egyetlen hiba.
„A buszok alja rohad, az utasteret és az ajtókat figyelő kamerának és a hozzá tartozó tv-knek csak a nyomát találták a kollégáim. A buszok 8 évesek, most jött el az ideje a nagyfelújításnak, ami körülbelül 20 millió forintba kerülne járművenként. Ha a BKV ebben az állapotban állítja forgalomba a Van Hool buszokat, elképzelhető, hogy csak néhány hétig lesznek a pesti utakon” – véli a buszos.
Cikkem a FigyelőNeten folytatódik. Erre tovább! >>>
Olyan bérletet vett, amilyet a biztonsági őr még nem is látott
Olvasónk hiába vette meg a MÁV pénztárában a Budapest-bérletet az egyik biztonsági őr az éjszakai buszra nem akarta felengedni, mert szerinte arra nem érvényes a bérlet. Valójában nem látott még ilyen bérletet, de ezt nem merte bevallani. Vajon a cégnél felvilágosítják arról a dolgozókat, hogy milyen bérletek vannak éppen forgalomban?
Szia!
Szeretném elmesélni, hogy mi történt tegnap 07.28-án, kb. 1 óra körül a 907-es éjszakai buszon. Az ember azt hinné, hogyha becsületesen megveszi nem kevés pénzért a bérletet, akkor nyugodtan utazhat éjjel, nappal.
Biztos van rajtam kívül más is, aki egyesített bérletet (mostani nevén Budapest-bérletet) használ, azaz Budapest közelében lakik, s egyszerre veszi meg a pl. MÁV-os pénztárban (ha vonattal jár be Pestre) a vonatos bérletét és az azzal egyesített BKV-s bérletét. A BKV pénztárban kapható bérletszelvényhez képest máshogy néz ki, mert egy vonatjegyre van nyomtatva a bérlet.
Kik olvassák a BKV-figyelőt?
Pár napja arra kértelek titeket, hogy töltsetek ki egy rövid kérdőívet, hogy többet megtudhassak az olvasói összetételről. Igazából 100 teljesen kitöltött űrlapra lett volna szükségem, hogy pontos képet kaphassak, ehelyett érkezett majdnem 1000 (összesen 989-en töltöttétek ki az űrlapot), nagyon szépen köszönöm! Pontonként elemezzük akkor az eredményeket:
1,) Nemed
Szerencsére csak egy panasz érkezett amiatt, hogy csak két lehetséges választ adtunk meg, a férfit és a nőt, a "nem tudom" kimaradt. Viccet félretéve: olvasóink 76 százaléka férfi, 24 százaléka nő, ezt azt jelenti, hogy itt a blogon is férfi uralom van jelenleg. Íme a kördiagram:
Utolsó kommentek