Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Kerekesszékkel nem lehet hajókázni?

Több bejegyzésben is foglalkoztunk már azzal, mennyire nehézkes babakocsival vagy kerekesszékkel tömegközlekedni. Kár lenne tagadni, az elmúlt években jócskán történt előrelépés ebben az ügyben; a BKK és a BKV igyekszik alacsonypadlós járműveket vásárolni - akár újonnan, akár használtan. Egy névtelenséget kérő olvasónk a nyáron indított hajójáratok egyikén szembesült a problémával. Az alábbiakban az ő levelét közöljük, némileg szerkesztve.

Egy napsütötte, szép szeptemberi napon a suli után gyermekemmel úgy döntöttünk, hajóval megyünk haza. Na, nem a házig természetesen, csak egy darabig. Nagyon élveztük az utat, bár kishajóink nem épp a legmodernebbek. Északról dél felé tartván, a Borásos tér - Petőfi hídnál lévő megállóban a következőnek voltunk szem- és fültanúi. Egy külföldi házaspár felszeretett volna szállni a hajóra, de a hölgytagja kerekesszékhez volt kötve.

Ebben a megállóban található direkt erre a célra felszerelt lift. Kiderült, a hajón senki sem tudja üzemeltetni a liftet. (...) A fiatalember (matróz) felajánlotta, hogy segít lehozni a hölgyet a székkel együtt. Ez nagyon szép dolog volt tőle. A házaspár inkább nem szállt fel, mi pedig tovább csorogtunk lefelé a Dunán.

Eközben különböző gondolatok jutottak eszembe:

- minek egy kerekesszékes lift, ha nem lehet használni?

- szép dolog a segítőkészség, de ha emlékeim nem csalnak, a többi megálló sem igazán alkalmas kereskesszékes használatra, sőt a babakocsik is csak üggyel-bajjal férnek el. Sőt szerintem néhány megállóban nem is.

Egyik részről értem én a kishajók elindításának célját és örülök is neki, mert én itt élek és pozítivan probálom a dolgokat felfogni. Másrészről viszont, ha kivűl állóként szemlélem, akkor ez így nem teljesen tökéletes, sőt ........, csak lejáratjuk magunkat.

De a kerekesszékkel, babakocsival történő közlekedés amúgy sem egyszerű. Például: a sínek melletti járdaszegélyt pont annyira helyezték el a felújítások után a sínszáltól, hogy a normál méretű babakocsi pont beszorul. Valószínűleg a tervező, kivitelező és engedélyező gyermektelen, vagy nagy valószínűséggel nem tolt babakocsit ilyen helyen.

De a másik oldal sem tökéletes, mert nagyon sokszor tapasztaltam, hogy nem az ő részükre kialakított ajtón szállnak fel a tömegközlekedési eszközökre, ahol természetesen jelentősen nehezebb.

22 Tovább

Új szerző írja a BKV-figyelőt

Amint arról már hallhattatok, október elsejétől új szerzője van a BKV-figyelőnek. Gál Mihály az elmúlt években felhalmozott tudását a jövőben a Budapesti Közlekedési Központnál (BKK) hasznosítja, s ez természetesen nem teszi lehetővé, hogy folytassa a blogolást.

A blogot azonban kár lett volna veszni hagyni, Misi ugyanis az elmúlt öt évben értéket hozott létre. Éppen ezért nem is gondolkodtam sokat, amikor Misi néhány héttel ezelőtt azzal keresett meg, hogy vegyem át tőle a BKV-figyelőt.

Illik bemutatkozni.

Király Dávid vagyok, várospolitikai szakújságíró. Pályafutásom csaknem tíz éve alatt több szerkesztőségben megfordultam, dolgoztam a Hírszerzőnél, a hvg.hu-nál, voltam az MTI városházi tudósítója és a Budapest Portál szerkesztője. Jelenleg az MSN Mai Napnál dolgozom újságíró-szerkesztőként.

Munkám során foglalkoztam városfejlesztéssel, -tervezéssel, építészettel, örökségvédelemmel, várostörténettel, de a legnagyobb energiát a közlekedésre fordítottam.

A blog mindeddig azt a célt szolgálta, hogy felhívva a figyelmet a problémákra, jobbá tegye Budapest közösségi közlekedését. Ez a cél nem változik.

A közeljövőben ugyanakkor megváltozik a blog neve, új e-mail címünkből (bkkfigyelo@outlook.com) következtetni lehet, mire. A változással nemcsak a szerzőváltást akarjuk szimbolizálni, de nyomon követjük a fővárosi közösségi közlekedés szervezeti átalakulását is. Hamarosan ugyancsak megváltozik a blog dizájnja is, ezen a területen elkél némi frissítés.

Néhány gondolat Gál Misi munkájáról. Voltam hasonló helyzetben, tisztában vagyok vele, hogy Misinek nehéz, adott esetben kockázatos döntést kellett hoznia. Ám ismerem azt az érzést is, amikor lehetőséget kapunk arra, hogy tudásunkat, tapasztalatunkat a gyakorlatban hasznosítsuk. Ne csak írjunk róla, csináljuk. Meggyőződésem, hogy Misi jó döntést hozott, és drukkolok neki, hogy meg tudja valósítani az elképzeléseit.

Közös érdeklődésünk, közös céljaink ellenére a jövőben valamelyest biztosan más lesz a BKV-figyelő, de forradalomra nem kell számítani. Bízom benne, hogy a jövőben is olvastok minket, írtok nekünk.

Nos, akkor csapjunk a lovak közé!

12 Tovább

A blog új e-mail címe: bkkfigyelo@outlook.com

Kedves Olvasók!

A BKV-figyelő blog sokat használt e-mail címe a mai napon megváltozott. Észrevételeiteket, panaszaitokat, kérdéseiteket mától a bkkfigyelo@outlook.com címre várjuk! 

0 Tovább

Rácsukta az ajtót a leszálló utasra a 99-es busz vezetője

Olvasónk, Gábor, szeptember 20-án a 99-es buszon utazott. A járműről a Delej utcánál szeretett volna leszállni, de az ajtónál beakadt az diplomatáskája, ezért a leszállás egy kicsit lassúra sikeredett. A sofőr a annyira elbambult, hogy az ajtókat a leszálló utasra rácsukta, akinek megsérült a lába, és elesett. Az alábbi levelet küldte a BKV-nak:

Tisztelt BKV!

Nem szoktam embereket beárulni a munkaadóknál, de annyira felháborított ennek az embernek a viselkedése, valamint az a tény , hogy csaknem maradandó sérülést okozott, hogy most mégis megteszem.

Szeptember 20.-n kora délután 1/2 1 körül a Népszínház utcában szálltam fel a 99-s buszra. A Delej utcánál leszállás közben valószínűleg kicsit lassabb voltam a kelleténél mivel diplomatatáskám beakadt és ez lelassított. A sofőr annyira el volt foglalva a hölgy utas nézésével, hogy nem figyelte az ajtót és azt rám-csukva nagyon csúnyán megütötte a lábam és a fájdalomtól elestem.

Nagyon mérges lettem és még a fájdalom is rátett a dühömre ezért kiabálni kezdtem neki, hogy legalább álljon meg és kérjen elnézést vagy ilyesmi! A még továbbutazó egyik ismerősömtől hallottam, hogy a buszsofőr  azt mondta jó hogy a vén hülye nem a busz alá esett mert akkor le sem tagadhattam volna.

Felháborító, hogy amikor emberek ezreinek nincs munkája ilyen teljesen alkalmatlan embert alkalmaznak erre a felelősségteljes munkára! Jelenleg is betegállományban vagyok és amennyiben nem javul a lábam az igen komoly anyagi kiesést jelentene nekem. Követelem, hogy kellőképpen vonják felelősségre ezt az embert, és minderről tájékoztatást kérek Önöktől. Azt hogy bepereljem- e ,még az állapotomtól teszem függővé. Amennyiben nem kapja meg a megfelelő büntetést úgy felsőbb fórumokon fogok érvényt szerezni igazamnak és nem nyugszom amíg ezt az embert el nem távolítják ebből a bizalmi állású munkakörből vagyis ki nem rúgják!

A busz rendszáma ez volt: BPI-293

Rengeteg igazán alkalmas ember szívesen töltené be ezt a munkát!

Tisztelettel: B. Gábor

22 Tovább

Ésszerűtlen menetrend miatt járnak kettesével a 28-as és a 37-es villamosok?

A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott menetrend szerint közlekednek a 28-as és a 37-es villamosok. Olvasónk, István alább olvasható levele szerint a villamosok párosával járnak, emiatt nagyon egyenletlen a követés:

Tisztelt BKK és BKV-figyelő!

A Pongrácz úti híd átépítése miatt december 4-ig megváltozott a 28/37-es villamoscsalád menetrendje, és közös szakaszukon csúcsidőben kettesével járnak (személyesen is tapasztaltam), illetve nagyon egyenetlen követési időkkel közlekednek.

És ennek nem lehet magyarázata csak az, hogy a 37V pótlóbuszhoz igazodik a menetrend, hiszen jelenleg a pótlóbuszhoz csak a Blaha Lujza tér irányában igazodik a 37-es villamos menetrendje, az Új köztemető irányában délelőtt 9, délután 12 percet kell várni Kőbánya felső vasútállomáson a menetrend szerint.

A menetrendek tanulmányozása után úgy érzem, hogy sokat lehetne javítani rajtuk úgy, hogy ezzel nem romlana el más viszonylatokkal való kapcsolat. Ha nem is menne a felváltva 1-14 perces követés 7-8 percesre módosítása, akkor legalább valami kompromisszum, pl. 6-9 perces követés. Kérem a menetrendek újragondolását.

A jelenlegi legproblémásabb indulások munkanapokon, összesítve a két villamos indulásait:
Indulások Új köztemetőtől:

7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 08,09,20,21,32,33,44,45,56,57
15-18 óra között felváltva 1-14 perces követés: 08,09,23,24,38,39,53,54
http://bkv.hu/villamos/37vissza_2.html
http://bkv.hu/villamos/28Avissza.html

Indulások Sörgyártól az Új köztemető felé:
7-8 óra között felváltva 1-11 perces követés: 09,10,21,22,33,34,45,46
16-18 óra között felváltva 3-12 perces követés: 05,08,20,23,35,38,50,53
http://bkv.hu/villamos/37_2.html -> Sörgyár megállóra kattintva
http://bkv.hu/villamos/28A.html -> Sörgyár megállóra kattintva

4 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek