Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Gyors IQ teszt

Már látom magam előtt, hogy a kommentek fele arról fog szólni, hogy megint a kedves utasnak nem volt jegye se bérlete és még Ő panaszkodik. Nem az ellenőr hozzáállásával volt a probléma, nem a jegyellenőrzés menetével, csapán azzal, hogy az ellenőr nem volt vele tisztában, hogy Komárom Magyarország területén van. Olvassátok el, megéri.

Kedves BKV figyelő.

Nekem is van egy történetem,nálam egy BKV ellenőr váltotta ki a "minnnyá magam alá hugyozok" érzést. Vizsgaidőszak utolsó napjaiban füzetemet lázasan olvasgatva tartottam 49-esemmel délután a Fővám tér fele a Kosztolányiról. Teljesen belemélyedtem az anyagba,s eszembe se jutott,hogy szégyenszemre a heti2re csökkent BKV-ra szállás miatt nem vettem a hónapban bérletet, és lyukasztani sem lyukasztottam(pedig a táskám zsebében mindig lapul egy vonaljegy)...Egyszer csak egy roma emberke toppan elém, s szól a szignál "jegyeket bérleteket" .Első ijedtségemen túllépve próbáltam felmérni,hogy ő tényleg ellenőr-e vagy csak nagyon vicces kedvében van. Összevont szemöldökét konstatálva heves "keresésbe" kezdtem, hogy hihetően előadhassam neki a "otthon hagytam a bérletem,írjon csekket,befizetem a 750-et" sztorit. Némi kotorászás után elkezdtem mesélni hogy nincs itt a bérletem,sőt személyes irat sincs nálam (ami igaz volt, mert otthon hagytam balga mód,hisz az index is elég a vizsgán,az meg ott volt a tanszéknél),de bizisten van nekem bérletem. Kételkedő fejet vág, kéri, hogy kotorásszak azért még. Mindhiába,mondom nincs itt semmi. Jó,megkért,hogy akkor kezdjem mondani a személyes adataimat, ő megírja a büntit. Mondom nevem, és lakcímem (nagy káromra az igazit ).

-X.Y., 2900, Komárom...
-Hogy mondta? Megismételtem. A villamos épp megállt. Szálljunk le- mondja. Megáll bennem az ütő, leszállunk.

-Maga tényleg Komáromban lakik?

-Igen,tényleg- mondom neki, s végig fut az agyamon,hogy 750 Ft-os bérletbemutatásos dolog csak Pestiekre vonatkozna,vagy mi a baja?

-Akkor ez nemzetközi ügy, hívom a rendőrséget! Hirtelen nem tudtam hogy sírjak-e vagy nevessek...Ő nekiállt tárcsázni.Már láttam lelki szemeim előtt, ahogy lekésem az utolsó vizsgalehetőséget az oly' imádott tantárgyból, csak mert az agyoniskolázott hapi nem tudja,hogy Komárom magyar földön van...(Híres Komárom...) Utolsó lélekjelenlétemmel megpróbáltam vázolni neki a topográfiát.

-Komárom az magyar föld, a mellette elhelyezkedő Komárno van Szlovákia területén.

-Lenyomta a ,már füléhez tartott telefont.

-Biztos ebben?

-Igen,ott lakom,csak tudom...Magyar vagyok,Komárom magyar város.a Duna választja el őket.

-Azért felhívom a központot hogy megerősítsék....

Erre már muszáj volt elmosolyodnom.

-MAGYAR város Komárom - nyomatékosítom neki még egyszer ,utoljára .

Letette a telefont, és otthagyott. Felszállt a következő villamosra. Én inkább a pótló busszal mentem tovább...Tényleg blicceltem, de ez nem mentség az ő hiányosságaira.

Hogy milyen agyoniskolázott emberek dolgoznak a BKV-nál...hihetetlen...Jobban megizzasztott,mint a vizsga...

üdv:kiskicsicsiga
31 Tovább

BKV reagált néhány bejegyzésre

A BKV reagált néhány régebbi postra, olvasgassátok végig, és kérem a kommenteket is.

Tisztelt BKV Figyelő!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

1.) Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast!!

A BKV Zrt. igen sokat tesz a külföldiek korrekt tájékoztatásáért. Semmi esetre sem szeretnénk, hogy a helyismereti tájékozatlanság miatt bárkit budapesti tartózkodása alatt kellemetlenség érjen. Ezért a világ bármely pontján elérhető világhálón, a BKV Zrt. www.bkv.hu internetes oldalán keresztül is lehetőséget biztosítunk arra, hogy a külföldiek még a budapesti látogatásukat megelőzően idegen nyelveken is tájékozódhassanak a budapesti tömegközlekedés sajátosságairól, az egyes jegyfajtákról, a közlekedés igénybevételi lehetőségeiről, illetve annak feltételeiről.

Számos jegyfajtánk kifejezetten a Budapestre látogatók speciális igényeinek kielégítését szolgálja, ilyen pl. a napijegy, a turistajegy, a hetijegy vagy a Budapest Kártya, melyek igénybevételével, a budapesti helyismerettel nem rendelkező külföldi vendégeink kényelmesebben, egyszerűbben és külön jegykezelés nélkül utazhatnak a közösségi közlekedési járműveken.
A rendelkezésünkre álló adatok alapján, a 2007. július 11-én, a 3-as metró, Deák Ferenc téri állomásának peronján történt esettel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk.

Jegyellenőreink elmondták, hogy az ellenőrzés folyamán 3 fiatal, külföldi utas érvényes jegyet vagy bérletet nem tudott felmutatni, amiért jogosan kívántak velük szemben pótdíjazási eljárást kezdeményezni. Alapvető angol szavakkal tájékoztatták őket arról, hogy a BKV Zrt. jogosult arra, hogy az utasok jegyének és bérletének érvényességét az utazás során bármikor ellenőrizze. Az utazási feltételeink alapján - melyek betartása valamennyi utasunk, így a magyarországi turisták számára is egyformán kötelező -, aki járműveinken érvényes jegy, bérlet nélkül, vagy érvénytelen jeggyel, bérlettel kísérli meg az utazást, illetve vagy valamilyen kedvezményt jogosulatlanul vesz igénybe, az pótdíjat köteles fizetni.

40 Tovább

Ikarus 412 [Teszt]

Tesztünk áldozata egy Ikarus 412.10A típusú alacsonypadlós autóbusz volt. A BKV ezeket a buszokat 1999 és 2000-ben szerezte be. Az autóbusz 12000 mm hosszú és 2500 mm széles, a teljes magassága 2805 mm a belmagassága 2130 mm és a tömege 10600 kg. Az autóbuszban összesen 97 fő utazhat, ebből 25+4 ülőhely és 72 állóhely. Az autóbusz elején és közepén 2 db nagy, két szárnyas ajtó található, az autóbusz végén körülbelül fele ekkora ajtón lehet le- illetve fel szállni.

Az autóbuszban körülnézve vegyes érzelmeim vannak. Első pillantásra úgy tűnik, ez a busz nem való a nagyvárosi közlekedésbe. Sűrű, zsúfolt ülőhelyek, kicsi, keskeny mozgástér szinte az üres buszon olyan érzésem volt, hogy televan. Ha valaki a hátsó részben utazik, az ne számítson semmi jóra. Az autóbuszon 3 darab, jól elhelyezett lyukasztó és egy jegy automata található. Meglepődtem akkor, amikor az automatából sikerült jegyet vennem, természetesen semmi nem lehet tökéletes, a gép csak pontos összeget fogadott el. Az utasok tájékoztatásáról belül egy, kívül pedig kettő kijelző gondoskodik. A busz építésekor az Ikarus elrugaszkodott a régi, csengős indulásjelzőtől és sajnos a nagy ablakoktól is. Sajnos a busz egyik legnagyobb hátránya az, hogy a szellőzésről nagyon keskeny ablakok gondoskodnak. Minden ajtónál van leszállásjelző, amikben annyi kivetni valót találtam csak, hogy túlfent van, így a kisgyerekek elég nehezen férnek hozzá.  Ezeken felül a már lassan megszokott kosz fogadott és azt is észrevettem, hogy itt-ott már szétesőben van. Több utast is megkérdeztem, kíváncsi voltam mi az Ő véleményük a buszról. A megkérdezettek közül legtöbben a kis ablakokra illetve a fent említett szűk utastérre panaszkodtak. Osztályozni nem szeretném a járművet, inkább csak annyit mondok: Szerencse, hogy nem kell vele, napi rendszerességgel utaznom.

 


 További Képek:











A nagyításhoz klikk a képre!
74 Tovább

"Vicces" sofőr, csatlakozás, autósok

"Vicces" sofőr:

Kedves BKV figyelő!

Helyszín: 45-ös busz, az Örs vezér tere irányába, az Újszász utcában
Időpont: Augusztus 4. szombat este kb. negyed 8.

Pár tizenéves buliba igyekezvén elnézett egy megállót, és véletlenül eggyel
előbb jeleztek. Ilyen bárkivel előfordulhat, ők beszélgettek, nevetgéltek,
láthatóan már felfokozott hangulatban voltak, gondolom az este várható
izgalmai foglalkoztatták őket. A busz fékezett, megállt, kinyitotta az ajtót, a
srácok felemelt kézzel jelezték, bocs ezt elnéztük. Rajtuk kívül más nem
szállt le, felszálló se lett volna, így gondolom ez dühíthette fel a sofőrt, aki
kicsinyes bosszút állt: a következő megállóban minden ajtót kinyitott, kivéve,
ahol az ifjúság újból jelzett, majd elindult. Pechjére azonban más is leszállt
volna ugyanannál az ajtónál. Ez a srác a "kiállok magamért" típusból volt való
;), előre is sietett, hogy talán állna már meg a buszvezető és talán engedné
őt leszállni. A sofőr nekiállt huzakodni, és csak kisebb szóváltás után volt
hajlandó kinyitni az ajtót. A tizenévesek mulyák voltak, nem szálltak le vele
együtt, így a buszvezető csak a következő megállónál osztogatta kegyeit, és
nyitott nekik ajtót. Nem tudtam, hogy a sofőrök egyéni hatáskörébe tartozik
eldönteni, hogy megállnak-e egy megállónál, ha jeleznek nekik, vagy csak
akkor, ha erre felszólítják őket... Nektek mi a véleményetek?

üdv,
Meg

Csatlakozás:

16 Tovább

A nem működő jegyautomaták nyomában

Szúrópróba szerűen leellenőriztem hat automatát a körúton. Elképesztőnek tartom, hogy szinte sehol nem lehet jegyet venni, főleg most, mikor tele a város turistákkal. Azért jutott eszembe, hogy megnézek pár automatát, mert az egyik vidéki kedves ismerősöm a hétvégén Pestre látogatott és panaszkodott, hogy sehol nem tudott jegyet venni. Ez így tényleg nem mehet tovább.

A BKV figyelő fellép a nem működő automaták ellen és ehhez az olvasók és az utasok segítségét kérjük. A nem működő automatákat a 06/80-200-831-es ingyenesen hívható telefonszámon lehet bejelenteni! A telefonszám felhívása után meg kell adni az automata pontos helyét illetve a megálló nevét. Elvileg minden automatának van egy sorszáma, ez is bediktálható. Bejelentést hétvégén is lehet tenni, egy üzenetrögzítőre kell rámondani az adatokat és ez alapján a cég munkatársai kimennek a helyszínre és elvégzik a feladatot. Ha nincs időd vagy kedved telefonálni, akkor sincs semmi baj. Küldd el az automata pontos helyét (megállónév, vonalszám) és az automatán található hiba üzenetet a bkvfigyelo@index.hu címre és Mi értesítjük az üzemeltető céget a hibáról.



30 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek