Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ordibált és veréssel fenyegetett a biztonsági őr

Olvasónk a Stadionok metróállomáson találkozott a BKV egyik legbunkóbb biztonsági őrével. Az utastól köszönés nélkül, tegező hangnemben kérte a jegyet, bérletet, és ezt ő szóvá tette. Nem kellett volna, mert az őr ordítozva, veréssel fenyegette meg, sőt, még a karszalagját is levette, amikor az utas után eredt:

Tisztelt BKV ügyfélszolgálat!

Folyó év május 20-án 16 óra 20 perckor a Stadionok metróállomásról indulva terveztem igénybe venni "közösségi közlekedési" szolgáltatásukat. Az Örs vezér tere felé haladó metró peronjához tartva elhaladtam a jegykezelő automaták között, amikor az addig a falnak támaszkodó, kék egyenruhás, jegyellenőri karszalagot viselő úriember száját a "Heló! Jegy, bérlet!?" kiáltás hagyta el. A magyar nyelv ezen dialektusát én ugyan nem értem, ellenben körülnézvén tapasztalnom kellett, hogy rajtam kívül csupán az úriember egy kollégája tartózkodik a közelben, feltételeztem hát, hogy az úr velem óhajt valamit közölni.

Megálltam, eltávolítottam fülemből a headsetet, köszöntem, majd megérdeklődtem, mit óhajt (idézet: "Jó napot, hogy mondta?"). Válasza a következőképpen hangzott: "Jegyet vagy bérletet mutassá'!". Felhívtam rá a figyelmét, hogy ismeretlenként illett volna köszönéssel kezdeni irányomban bármiféle interakciót ("Jó napot kívánok; talán kezdjük így."), mire feleletül a "Na jó, ne, ne kezdjük így..." mondatot kaptam.

205 Tovább

Amikor még volt magyar ipar - Ikarus 180

Pénteken amikor a kelenföldi garázsban jártam, a donor buszok, és a tesztelésre hozott Mercedes között a magyar autóbuszgyártás egyik csillagát, az Ikarus 180-ast pillantottam meg. Voltam olyan pofátlan, hogy a bemutató felénél otthagytam a Mercit, és az Ikarust kezdtem fotózni, kívülről belülről, nem véletlenül, hisz ilyen jó állapotú buszt ritkán látni, főleg a BKV-nál. Nem csak jó állapotú buszt, Ikarust is egyre ritkábban látni, főleg azóta, mióta Széles Gábor tönkretette az Ikarust.

Az Ikarus 180-ról érdemes tudni, az Ikarus első sorozatban gyártott csuklós autóbusza, 1966-73-ig gyártották. A jármű háromtengelyes, önhordó karosszériájú. A busz 16.500 mm hosszú, 2-3-2-4 ajtóelrendezésű, befogadóképessége szerint 42 ülő és 140 álló utas szállítására alkalmas. Az utánfutóval növelt jármű fékberendezése háromkörös volt. A megnövekedett járműtömeghez képest a kézifék hatásossága alacsony volt. Bár a harmonika fejlesztése során a korábbi bőr kivitel helyett már gumiharmonikát alkalmaztak, annak is rövid volt az élettartama.

E járműben volt először teljes körűen szovjet teherautóból származó első ill. utánfutó tengely, amelynek fékszerkezete ugyan hatásos volt, tartóssága azonban nem felelt meg a követelményeknek. A korábbi FAÜ csuklóssal ellentétben e típus utánfutója a jobb városi manőverezés érdekében már kormányzott volt. Az Ikarus által gyártott első csuklós autóbuszból 1964 és 1972 között a fővárosnak 279 db-ot szállítottak, az utolsó járművet 1980. január 20-án selejtezték Budapesten. A nullszéria 1963-ban készült el, s 1964. év elején álltak forgalomba (még Csepel motorral). A 10 db autóbusz (GA 85-10 - GA 85-19) az 5-ös, később a 12-es viszonylaton állt forgalomba. Azonban a jelentkező problémák miatt (kipukkant légrugó, kiszakadt vagy lógó hátsó ajtó) a későbbi években kisebb darabszámban szerezték be őket.

Nagyobb változást a buszokba beépített motor megváltoztatása (Csepel helyett RÁBA-MAN D2156) jelentette, mivel az új erőforrás csendesebb és erősebb volt. (Forrás)

72 Tovább

Miért nem a Stadionokig jár a Gödöllői HÉV?

Az elmúlt években sok szó esett a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötéséről. A fejlesztést a VEKE is szorgalmazza. Ők a metró és a HÉV összekötését úgy képzelik el, hogy a metró a felszínen, az Örs Vezér terétől tovább, a HÉV vonalán a felszínen járna. Ezzel csak az a baj, hogy szakemberek szerint csak akkor megoldható, ha a HÉV és a metró kocsijait is lecserélik. A 2-es metró új szerelvényei már jönnek, ám azok még mindig alkalmatlanok a felszíni (értsd: A HÉV vonalán való) közlekedésre. Ebből arra lehet következtetni, hogy a Gödöllői HÉV és a 2-es metró sosem, vagy csak évtizedek múlva lesz összekötve. Van azonban egy másik terv az összekötésre, ami nem új, mégsem beszél róla senki.

A 2-es metró Stadionok nevű állomásán 4 vágány található, melyből kettőt -a két szélsőt- használják rendszeresen, a két középső üresen áll. Ezt a két vágányt elvileg azért építették, hogy a HÉV ide álljon be, és itt legyen a végállomása. És ha belegondolunk, nem is hülyeség.

Bár az átszállás megmaradna, az összekötés ezen módja mégis több ezer ember életét könnyíthetné meg, hisz a metróról való átszállás alig néhány lépés lenne, és nem is kerülne sokba, mert csak az Örs Vezér téri összeköttetést kellene megoldani, valamint felsővezeték kellene az Örs és a Stadionok között.

Engem érdekelne a ti véleményetek is. Nektek az összekötésnek melyik formája tetszik? Esetleg teljesen más ötletetek van? Írjátok le, és szavazzatok!

122 Tovább

Mercedes buszt tesztel a BKV

Ma 14 órakor áll forgalomba a 7-es vonalon az a Mercedes Citaro alacsonypadlós, klimatizált autóbusz, melyet egy hétig tesztelhetnek majd a BKV utasai és járművezetői. Az autóbuszt reggel a sajtó munkatársainak egy zárt körű bemutatón mutatták be, ezen ott volt a BKV-figyelő is (erről fényképeket alul találtok).

Az utasok az autóbuszon a teszt alatt ingyen utazhatnak. A BKV kéri, hogy akinek észrevétele van az autóbusszal kapcsolatban (legyen pozitív vagy negatív) az írja meg nekik e-mailben a ugyfelszolgalat@bkv.hu címre. A véleményeteket természetesen mi is várjuk kommentek, e-mailek formájában.

142 Tovább

Távolítsák el a hajléktalanokat a BKV járműveiről!

Az utasok egyre nehezebben tűrik meg a hajléktalanokat maguk mellett a BKV járművein, főleg azután, hogy néhány napja két részeg, hajléktalannak mondott alak a BKV egyik buszvezetőjét is bántalmazta. Az utasok szerint a BKV-nak kellene lépni azért, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő, és hogy a hajléktalanok leszokjanak a tömegközlekedésről:

Kedves BKV Figyelő!

Eddig nekem úgy tűnt, hogy a Ti hangotokra ad a BKV, ezért szeretném veletek és velük is mindenképpen megosztani a következő gondomat.

Napi szinten használom a 16, vagy 16A-s buszt. A 16-os a Moszkva teret köti össze a Deák térrel a Vár érintésével, míg a 16A-s csak a Várba megy fel a Moszkváról és vissza. Na most a kora reggeli és késő délutáni órákban ez a busz inkább hasonlít egyfajta csöves-transzfer járatra, mintsem rendes BKV buszra. Naponta 2-3 fős végtelenül ápolatlan, büdös, hangoskodó, kutyájukat az üléseket utaztató és italukat kilötykölő hajléktalanok használják utazásra, mindenféle fenn akadás nélkül. Nem azt mondom, hogy csak mert a Váron keresztül megy a busz, ezért kivételezzenek vele, hanem szerintem vállalhatatlan a BKV részéről, hogy 9000-et kérjen el egy bérletért, míg az ilyen alakok miatt használhatatlan közlekedésre a járataik. És a sofőrök egyik esetben sem tesznek semmit.

Nagyon kérem szépen a BKV munkatársait, hogy ha ilyen árszinten akarják tartani a szolgáltatásukat, akkor azért tegyenek is valamit a fizető utasok érdekében. Mert míg alapjáratban is sokallom a havibérlet árát, úgy egyenesen pofátlannak tartom az elkérését míg ilyen (hozzáteszem kiemelten használt, ha mást nem a sok turista miatt) fontos járataikon nem biztosítják, hogy a nemfizető-utazásra alkalmat állapotú alakok is felszálljanak.

Üdvözlettel, Hadik

78 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek