Európa más részeiben már rájöttek, hogy a tömegközlekedési eszközök üléseire szövetborítást tenni nem praktikus. Az olasz IVECO-buszokon éppen ezért ergonomikus műanyag ülések vannak. Olvasónk tisztaságról ír, és azt mondja, jóval kulturáltabb körülmények között és olcsóbban utazott, mint mi itt Pesten.
 
Kedves BKV-figyelő!
 
Szerencsém volt az elmúlt héten néhány napot Triesztben tölteni, ahol jó turista módjára tömegközlekedtem, természetesen az 1 eurós jegy megvétele után. Ez ugye olcsóbb, mint itthon.  Amit viszont az ottani buszokon tapasztaltam mindenképp hasznos élmény volt. Hogyan lehet egy buszt tisztán tartani. A buszok (többnyire IVECO) belseje szinte egy darab műanyagból vannak kiöntve. Ezek mellett a székek is műanyagok, ennek ellenére sokszor kényelmesebbek, mint a nálunk lévő koszos, büdös kárpitos testvéreik. A praktikus belsőnek köszönhetően valószínűleg a tisztítás is sokkal egyszerűbb, elég naponta 1x egy hypós ronggyal végigmenni az egész buszon. Nem is volt összefirkálva, összekoszolva a busz, és büdös sem volt rajtuk. A buszban természetesen kamerák is működtek, amelyen a sofőr figyelemmel kísérhette, mi folyik a járművén, és pl. ha idős ember vagy gyermekes anyuka szállt fel, akkor addig nem is indult el, amíg el nem foglalták a helyüket a rászorulók. Hozzá kell tegyem, a rászorultaknak fenntartott helyeket nem igazán foglalták el. 
 
A busz állapotát jelezte, hogy a sofőr mögötti felületen (mint a gyorséttermi WC-kben) fel volt tüntetve, hogy mikor volt utoljára a busz műszaki ellenőrzésen, az adott busz éppen 2 napja...
 
Ezekhez tartozik,hogy a város amúgy is gyönyörű, és valószínűleg kényesen ügyelnek, hogy ez mindenben visszaköszönjön, az utcák, házfalak, és a tömegközlekedési eszközök tisztaságában is. Csatoltam néhány képet, a minőségükért elnézést kérek, telefonnal készültek. 
 
Azt hiszem van mit tanulnunk, örülök, hogy a szavazás elindult a székekről, megyek is nyomok egyet a műanyagra. 
 
Üdv: gebike