Közgyűlés szerdai ülésén második nekifutásra elfogadta a BKV jövő évi tarifaemelését. Február 1-jétől több mint 4 százalékkal nőnek a jegy- és bérletárak; a vonaljegy 320, a felnőtt havi bérlet 9800 forint lesz.
A testület három héttel ezelőtt már tárgyalta a BKV-tarifaemelést, ám akkor egyedül Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester szavazta meg az előterjesztést. A városvezető akkor az MTI-nek azt mondta, nem terjesztik be újra a testület elé a javaslatot.
A Fővárosi Közgyűlés elfogadta a tarifaemelést
„Feszültség miatt derültek ki a BKV-s ügyek”
Politikai és személyi érdekek ütközése miatt derültek ki a BKV-s ügyek és nem egy rendszertisztulási folyamat részeként - mondta Atkári János, Budapest volt főpolgármester-helyettese kedden a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Ha nincs feszültség az MSZP-n, illetve a fővárosi MSZP-SZDSZ-koalíción belül, akkor ezek az ügyek nem derültek volna ki - közölte Atkári János, hozzátéve: 2005 és 2006 között alakultak ki olyan politikai és személyi érdekviszonyok, amelyek "táplálták" a most felszínre került botrányos ügyeket. A mostani botránysorozat "egy alapvetően elhibázott politikai szerkezetnek a következménye" - mondta.
A tömegközlekedés háromszor többe kerül, mint az űrutazás?
Olvasónk szerint igen. Kiszámolta, hogy mennyibe kerül a tömegközlekedés és az űrutazás 1 kilométere, és arra jutott, hogy a jelenlegi tarifarendszer szerint a BKV háromszor drágább, mint az űrutazás:
Kedves BKV-figyelő!
Egy érdekességre szeretném felhívni a figyelmed! A BKV 3-szor drágább, mint az űrutazás! Ha felszállunk a 160-as autóbuszra Óbudai temető főbejáratnál, és a következő megállónál le is szállunk (Óbudai temető), akkor ugye elvileg ki kell lyukasztanunk a 300Ft-ot érő jegyet. Ez a távolság 78 méter, tehát könnyedén kiszámolhatjuk, hogy egy kilométer utazás a busszal így 3846Ft-ba kerülne.
A most kapható legolcsóbb űrutazás 200000 $-ba került, és számolva az atmoszféra 36000 magasságával, ez kilométerenként "mindössze" 1028Ft-ba kerülne. A kényelem, higénia természetesen 3-szor jobb a BKV-nál:)
Üdv: N. Péter
U.i: Természetesen csak szórakoztatási céllal írtam a levelet, ne kapják fel a vizet, mivel szándékoltan az általam ismert legkisebb távolsággal számoltam, ahol busz közlekedik.
Kevesebben tolakodnának, ha tudnák, mikor jön a következő metró?
Szinte nem telik el úgy hét, hogy valami miatt ne állna le a metró. Amikor újraindul a forgalom, az emberek tolakodnak, egymáson taposnak emiatt a metró is lassabban halad. A körúton, amikor forgalmi zavar után megindul a közlekedés időnként be szokták mondani, hogy a következő villamos 1 perc múlva jön. Az emberek így nem tolakodnak, gördülékenyebben megy minden. A metrónál ezt miért nem lehet? Ha nem tolakodnak, nem nyomorognak az utasok, sokkal előbb helyreáll a menetrend szerinti közlekedés.
Kedves BKV-figyelő!
Jelentem a BKV-nak van humorérzéke
Ma (12.03.) kb. du. 3/4 5-kor várakozunk (az utazó közönség és jómagam) a Batthyány téri metró megállóban (Örs fele). Ebben az időszakban 2-3 percenként kéne járnia a metrónak, ma majdnem 8 percet kellett várni, ami nem amiatt a néhány plusz perc miatt volt kellemetlen, hanem a hatalmas tömeg miatt ami nagyjából félig megtöltötte a megállót.
A fék, a váltó és az ajtó is rossz volt a buszon
Majdnem visszacsúszott a macskaköves emelkedőn az a 16-os busz, melynek a fékje és a sebességváltója is rossz volt. Olvasónk a levelében arról is mesél, hogy hogyan szenvedtek az utasok a kis midi buszon, aminek az egyik ajtaja is rossz volt, nem nyílt ki:
Tisztelt BKV-figyelő!
Nemrégiben a 16-os buszon érdekes dolgot tapasztaltam. Hoppá, a buszon se kézifék, se 1-es sebesség, se D sebesség. Azt kérdezitek, hogy hogyan ment fel az emelkedőn? Hát éppen hogy nem csúszott vissza az amúgy is macskaköves és elég meredek Várnegyedben. A megállóban állást a következőképp oldotta meg: légfékkel fogta a buszt, amíg lehet, majd szép kis gázfröccsökkel megtoldotta azt, amikor a busz már akart volna visszafelé csúszni.
Hihetetlen balesetveszélyes volt, nem egy ember elesett, a megállókból alig lehetett felszállni a buszra. És ha valaki azt hiszi, hogy ezzel vége van. El kell, hogy keserítsek mindenkit. Ugye ez egy kis Ikarus 405-ös autóbusz, amin alapból csak 2 ajtó van. Na, hát abból a hátsó az nem is nyílt ki, egy kis ajtón szenvedtük le magunkat a buszról, miközben az rángatózott ide-oda. Tudjátok mit? A hátul ülő füstöl köhögő utasokat meg sem említem.
Hajrá BKV, nyomjátok a prémiumokat...
Utolsó kommentek