Új magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be pénteken Budapesten; a Credo Citadell elnevezésű típusát először Győrben, majd Budapesten tesztelik.
Az alacsonypadlós, BKV-kékre festett autóbuszt a gyártó Kravtex cégcsoport elsősorban Budapesten szeretné értékesíteni, bár tudják, a budapesti közlekedési vállalatnak nincsen a vásárláshoz saját erőforrása - mondta a Citadellán tartott buszbemutató sajtótájékoztatón Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója.
Credo Citadell (Fotó: Nagy Attila, Index)
Magyar fejlesztésű autóbuszt mutattak be Budapesten
Megtalálták a BKV egyik legrendesebb buszvezetőjét
Olvasónk tavaly karácsonykor akart hazajutni Budapestről vidékre. A Deákról akart átmenni a Déli pályaudvarra egy utastársával, de a metró már nem járt, a buszok sem arra mentek amerre nekik kellett volna, ezért már-már beletörődtek, hogy Pesten maradnak. Egy buszvezetőtől kértek információt, de a sofőr csak annyit mondott "Szálljatok fel!", és saját szabadidejét feláldozva elszáguldott velük a Kelenföldi pályaudvarig:
Tisztelt BKV-figyelő!
Az esettavaly karácsonykor történt, azért nem írtam meg aktuálisan mert nem akartam bajt hozni egy rendes ember fejére. 1-2 pozitív élmény kivételével rengeteg negatív tapasztalatom van utasként. Történt az eset, hogy bizonyos okokból december 24.-én nem tudtam eljutni a Délibe, Újpestről. Későn is indultam, a taxisok horror árat mondtak, és én kis naiv valami miatt nem kocsival indultam el, hogy otthon karácsonyozhassak "talán már idő előtt megittam a lélekmelegítőt".idén
Megpofozná a villamossínen tekerő bicikliseket
Az idei év egyik legérdekesebb kerékpáros balesete az volt, amikor egy biciklist a villamossínek között egy autóbusz ütött el a kiskörúton. Igen, villamossínen, biciklist egy busz. De úgy néz ki a kerékpárosok nem tanultak az esetből. Ugyan úgy cikáznak a villamosok között, veszélyeztetve ezzel a saját életüket, mások biztonságát és Budapest közlekedését:
Tisztelt BKV-figyelő!
Sajnálom, de le kell írnom, hogy amit a kerékpárosok művelnek a 47-49es viszonylatú villamosok vonalán (és valószínűleg még más, egyéb helyeken is), az a felelőtlenség legfelsőbb határát is túlszárnyalja.
Gyakran utazom az említett villamosokkal munkába menet, vagy onnan hazafelé tartva, de megesik az is, hogy munkaidőben kell igénybe vennem a villamost! Ezzel semmi gond nincs is, mindaddig, míg egyszer valami idióta kerékpárost egyszer ki nem lapít egy villamos, ugyanis nem elég széles számukra a közút, inkább a villamos vágányokon a villamos előtt-mögött tartják célszerűbbnek, s minden bizonnyal menőbbnek a közlekedést!
Vezetőfülkéhez csapta az ellenőr a BKV-t bojkottáló utast
Az utóbbi hetekben nagyon népszerű lett a bliccelés. A BKV szerint a válság miatt csökkent nagyot a bevétel, az interneten szerveződő kis társaságok szerint a bojkott miatt fogy kevesebb jegy és bérlet. Olvasónk is bérlet nélkül utazik mióta kiderült, a pénzét talicskán tolják ki az Akácfa utcából. Tegnap találkozott először ellenőrrel:
Tisztelt BKV-figyelő!
Körülbelül egy hónapja döntöttem úgy, hogy nem veszek se jegyet, se bérletet, bliccelni fogok a BKV-n. Elegem lett abból, hogy azt a pénzt, amit én költhetnék kajára, ruhára, akármire mások teljesen felesleges dolgokra költik el, nem láttam értelmét a bérletvásárlásnak, így a havi majd' 10 ezer forintot inkább magamra költöm.
A naiv utasok még hisznek a menetrendnek
Én már évekkel ezelőtt sem néztem a menetrendet, hisz a kiírások, az indulási időpontok szinte sosem valósak. Vannak olyan utasok akik még hisznek a tájékoztatónak, és várják a buszt, a menetrendhez igazítják az idejüket. Két olvasók is panaszt írt a menetrendekkel kapcsolatban. A két panaszban egy hasonlóság van: főszereplőjük 20 percnél többet várt az egyébként 5-10 percenként induló buszra.
Kedves BKV-figyelő!
Szeptember 23. Megérkeztem az Örs Vezér Terei buszállomásra dél után fél négy előtt valamivel. Épp siettem, és az utastájékoztató táblára pillantva elégedetten veszem észre, hogy csak egy-két perc és már indul is a 168-as ami továbbvisz, hurrá. Előre kocogok, kisebb tömeg fogad a megállóban, de ez ilyenkor normális. Ami kevésbé, hogy busz viszont sehol. A visszaszámlálást jelző tábla meg szépen lassan lenullázódik.. majd újra beáll 9 percre ahogy kell. Várunk-várunk, a megállóban álló embertömeg egyre terjeszkedik, zsúfolódik s a számláló MEGINT eléri a zérót, buszt pedig még mindíg nem látni. Ekkor kikanyarodik hátulról egy teljesen üres darab, mindenki arcára kiül a megkönnyebbülés, észrevettek minket és végre kiparancsoltak egyet.
Utolsó kommentek