Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért drágább a biztonsági őrtől vásárolt jegy?

Olvasónk elkövetett egy hatalmas hibát: jegyet szeretett volna venni az utazáshoz, de a Kisföldalatti általa használt állomásain nem kapott, csak 400 forintért. Az utasban felmerült a kérdés: Azért drágább a jegy, mert a BKV előbb bezárja a pénztárait, és rossz az automata? Miért az utas fizet többet, ha a BKV nem teljesít?

Tisztelt BKV-figyelő!

2009.08.23-án vasárnap történt velem az alábbi eset, ami szerintem érdekes kérdéseket vet fel:

Nap közben szándékoztam utazni a BKV M1 kisföldalatti vonalán a Bajza utcától a Deák Ferenc tér felé. Leérkezvén az állomásra szerettem volna jegyet vásárolni, de a jegyárusító bódé zárva volt. Az állomáson dolgozó ellenőr/biztonsági őrtől (nem néztem meg pontosan a titulusát) megérdeklődtem, hogy tudok-e jegyet vásárolni tőle. Pozitív választ kaptam, miszerint tőle tudok vásárolni NÉGYSZÁZ forinttért, illetve ha ez nem megfelelő (és már miért is lenne) átmehetek a szemben levő állomásra és ott megpróbálkozhatok az automatával, de csak akkor, ha fémpénzben tudok fizetni, mert az automata nem fogad el papír pénzt. 270 Ft-nyi aprópénz volt nálam, plusz késésben voltam és még az M3-as metróra is szerettem volna jegyet vásárolni.

55 Tovább

Órákkal előbb menj ki a buszhoz, ha utazni szeretnél

Olvasónk a Vár busszal szeretett volna utazni, de a nagy tömeg miatt, ami a megállóban fogadta nem igazán fért fel a járműre, ugyanis a BKV egyik hétvégi rendezvény alkalmával sem sűrítette a járatokat. A lenti és az ehhez hasonló történetek írói -az utasok- jogosan teszik fel a kérdést: A BKV miért nem arra költi a pénzt, amire kellene? Miért nem karbantartásra, új járművek beszerzésére, a járatok sűrítésére fordítják azt az évi 1-2 milliárdot, ami tanácsadásokra elmegy?

Kedves BKV-figyelő!

Gondoltam inkább BKV-figyelőre írok, mert ha a BKV-nak panaszkodom, az a harminc nap válaszadási határidő lejárta után úgyis elhajt melegebb éghajlatra, valami légből kapott, semmitmondó indokokat felsorakoztató sablonlevéllel. A dolog lényege: mi kell ahhoz, hogy a BKV-nál rájöjjenek arra, hogy a Budai Vár egy frekventált utazási cél, főleg akkor, ha valami rendezvény is van? Most hétvégén van a borfesztivál - de legyen az Mesterségek ünnepe, Hídünnep, augusztus 20, vagy bármilyen olyan esemény, ami a várban van - ilyenkor a várbusz katasztrófa.

165 Tovább

Panaszkönyvet kért, fenyegetést kapott

Olvasónk az Örs vezér terén egy viszonteladótól elkérte a vásárlók könyvét, de ezt a közelben álló biztonsági őr nem nézte jó szemmel, elkezdte lökdösni. Panaszt tett a két alvállalkozónál és a BKV-nál, de bocsánatkérő levél helyett fenyegető levelet kapott, ugyanis a cég vezetője szerint csak a cégüket akarja lejáratni:

Kedves BKV-figyelő!

Ismertetek egy esetet, ami az Örs Vezér téri metróállomás jobboldali bejáratánál lévő, az ITON Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. által üzemeltetett viszonteladói pultnál történt 2009. 06. 26-án délelőtt 11 óra körül. Kérem, tegyék közzé a BKV-Figyelő blogján.

Egy korábbi, a Vásárlók könyvébe beírt bejegyzésem másolati példányát nem kaptam meg, ezért amikor legközelebb arra jártam, azt követően, hogy vásároltam magamnak jegyet, kértem a bejegyzésem másolati példányát. Erre egy biztonsági őr odajött és lökdösni kezdett engem, és egy idő után sikeresen el is taszigált a pulttól. Az ITON Kft. alkalmazottja ekkor levette a vásárlók könyvét a kocsiról, eltette, és a továbbiakban azt állította, hogy odaadta nekem a bejegyzésem másolati példányát. (Az esetet megírtam a BKV honlapján az "Utasészrevétel" címére.) Nem voltam egyedül, így van tanúm, aki mindent látott és hallott.

65 Tovább

Megszűnő járatok, több várakozás, több átszállás

Olvasónk nem érti, hogy a BKV milyen logika alapján szünteti meg és ritkítja járatait. Az idei paraméterkönyv bevezetésekor is olyan buszjáratot szüntettek meg, ami kihasznált volt, és amit az utasok szerettek. Mióta nincs 256-os busz, sok utas csak három átszállással éri el az orvosi rendelőt is:

Kedves BKV-figyelő!

Vajon milyen utasszámmérés alapján találják ki az újabb és újabb paraméternek nevezett járatmegszüntetéseket és ritkításokat? Pl. az 256-os busz egy gyors, népszerű járat volt. jól kiegészítette a lassú, a lámpák és sűrű megállók miatt felgyorsulni se tudó villamost. Megszüntették. Most, aki a Nyéki útról el akar jutni a körzeti kapás u.-i rendelőbe, háromszor szállhat át.

79 Tovább

A BKV milliárdos tanulmánylistája

Aba Botond, Antal Attila és Kocsis István vezérigazgató idején összességében százával dolgoztak ki tanulmányokat, végeztek vizsgálatokat közpénzből a BKV-nál. A Magyar Nemzethez eljutott legfrissebb összesítés szerint a ma már csőd szélén álló közlekedési társaságnál nem sajnálták az összességében milliárdnyi közpénzt az újságokban róluk megjelent negatív hírek összegyűjtésére, a tavaly megbukott járatritkítási terv népszerűsítésére, különféle vagyonvédelmi vizsgálatokra, akárcsak a már ismertté vált tanácsadói szerződésekre.

A fővárosban az utóbbi idők legnagyobb politikai botrányában a várost vezető MSZP-SZDSZ-es koalíció vitái után ugyan rendteremtést ígér, a következő választások esélyese, a Fidesz szerint csak a nyomozó hatóságok deríthetik ki, mi történt a BKV-nál az elmúlt években.

67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek