Az Index birtokába került a BKV nemrég kidolgozott pandémiás tervének tervezete.
Ha elrendelik a 6-os fokozatot, azaz a járvány hivatalosan is globális méretűvé nő, akkor a BKV esetében még további hat alfázis érvényes, aminek a legsúlyosabb változataként leállítják a teljes tömegközlekedést. A negyedik alfázisnál a BKV-dolgozóknak megszervezik a bejárást gépkocsival (esetleg biciklizhetnek vagy gyalogolhatnak még). Védőoltást először a vezérigazgató, utoljára a vulkanizáló kap a cégnél.
Elkészült a BKV pandémiás tervének tervezete, amit az járvány hazai terjedésekor léptetnének életbe. A tervezetet egyelőre különböző szinteken véleményezik a cégnél. A Nemzeti Influenza Pandémiás Tervre épülő speciális terv a járvány terjedésének 3., 4., 5., és 6. fázisára fogalmaz meg utasításokat (jelenleg az 5. fokozat van érvényben, a WHO még nem rendelte el a 6. fokozatot).
Ha ideér a járvány, leáll a BKV
Biciklire váltanak az elkeseredett utasok?
A BKV évek óta alig tesz azért valamit, hogy több utasa legyen, és a már meglévő utasok elégedettek legyenek a szolgáltatással. Járatcsökketések, nagyobb kosz, rendszeres műszaki hiba, drágább szolgáltatás. Így tudnám jellemezni a BKV elmúlt 1-2 évét. Olvasónk szerint épp ez lehet az oka annak, hogy többen alternatívát keresnek:
Hali!
A sok verekedős történet között pihenésképpen ajánlanék figyelmedbe egy lappangó témát :)
A társadalmilag is aktív (főleg városi) biciklis közösségnek ugyan nem az a célja, hogy a BKV-tól szipkázzon el utasokat, hanem inkább az, hogy autósokat "ültessen" biciklire (pontosabban arra biztassa az embereket, hogy tudatosan válasszanak a közlekedési alternatívák közül), mégis egyre több olyan beszámolót hallok/olvasok mint az alábbi:
Kb. egy hónapja kattantam rá a nyélre. A bringázz-a-munkába kampány vett rá, hogy leporoljam a régi rozsdafoltos cangát és BKV helyett bringázzak a gyárba. Azóta letekertem 600 km-t és most már nem vagyok hajlandó visszaülni a BKV-re. Felkészültem az esőre, vettem lámpát (bár ez még elég light-os), sisak az alap volt már az első napon is. Igyekszem minél hamarabb levetni a kocabőrt, ezért kerülöm a járdát és vagy bringaúton vagy az utakon rakom. A pirosokon nem megyek át, csak ha tényleg nincs semmi a láthatáron.
Néha még sikerül extrém bénázásba keveredni, ha ezzel valakit veszélyeztetek vagy akadályozok, szorri, előbb-utóbb ez is elmúlik :)
CM 2009. 04. 29
Rendőrök a buszon? Fehérváron megcsinálták!
Amióta a blogot csinálom azt hangoztatom, hogy a BKV ellenőrök mellé rendőröket kellene állítani, akik a 21-es, 24-es, 28-as villamosokon és a hasonló járatokon rendet tartanának, megszorongatnák a bliccelők tökét. Székesfehérváron megcsinálták:
Üdv,
igaz a sztori nem BKV vonatkozású, de azért megér egy misét ez is. Ugye gyakran lehet olvasni a blogon a kommentelők megjegyzéseit, hogy ne adjunk ki iratot a kezünkből, csak rendőrnek, az ellenőröknek nincs jogosultsága igazoltatni és társai. A székesfehérvári helyi járatokon elébe mentek ennek a kérdésnek. Néhány napja munkába indultam, és arra lettem figyelmes, hogy a buszt ellepik az egyenruhások! 2 ellenőr és 3 rendőr szállt fel és kezdett bőszen jegyeket- bérleteket ellenőrizni (mármint az ellenőrök nézték a bérleteket, a rendőrök csak néztek szigorú tekintettel). Erre úgy látszik, van erőforrás, ha másra nem is jut.
habba
Mégis marad a Bamco
Megegyezett a színfalak mögött a metróalagutat építő Bamco és a BKV, így már a jövő héten folytatódhat a munka - értesült a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy a BKV metróprojekt igazgatósága végül nem engedett a Bamco 35 milliárd forintos követelésének, bár az újságnak egyelőre egyik oldalról sem nyilatkoztak hivatalosan.
Közben állítólag feszültség támadt a közlekedési vállalat és a főváros vezetői között. A lap szerint a BKV menedzsmentje hajlandó lett volna néhány milliárd forintot kifizetni az építő cégnek, erről múlt hétfőn tárgyaltak is volna, ám a tervezett egyeztetésről a Városházán nem tudtak. A fővárosban azt sem értik, hogy a tárgyalásokat miért Felsmann Balázs vezette volna. Felsmann az egykori Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban volt szakállamtitkár, és korábban az érdekeltségébe tartozó kft. a fővárosi közlekedési vállalattal tanácsadói tevékenységre, illetve tőkebevonási képességre és nemzetközi tapasztalatok elemzésére szerződött 7 millió forint értékben.
(Index/FH)
A csuklónál szétszakadt a busz teteje
Rendszeres olvasóink már meg sem lepődnek a lenti képen, és utasunk sorain. Olvasónk a 7E vonalon olyan busszal utazott, aminek teteje a csukló gumirészénél kettészakadt:
Szia BKV-figyelő!
A mai napon (2009.04.27) tapasztaltam azt, amit a képen is láthatsz. A busz a piros 7-esen volt, ami a Városközponttól, a Keleti felé haladt.
Konkrétan elkezdett széthasadni a busz teteje az illesztésnél nagyon durva, és amíg utaztam vele egyre nagyobbá vált a rés…
A busz rendszáma: BPO-466 volt.
Üdv.: dromedár
Utolsó kommentek