Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mire költik a BKV tízmilliárdos támogatását?

A fővárosi kabinet hétfői ülésén tárgyalt a költségvetés tervezetében szereplő 10 milliárd forintos közösségi közlekedési támogatásról, amelyet az önkormányzat a BKV-nak nyújt. Az előterjesztés az úgynevezett pénzeszközátadás-átvételi megállapodás tervezetét mutatja be és tartalmazza a támogatásból megvalósuló beruházások jegyzékét. A tervezet szerint 4,6 miliárd forintot járműfelújításra és korszerűsítésre fordít a BKV, 1 milliárdot metrószerelvények felújítására, további 2 milliárdot pedig infrastruktúra-fejlesztésre (pl. a budavári sikló rekonstrukciójára, kocsiszín-felújításra) fordítanak. Az előterjesztés szerint 500 millió forint jut mozgólépcső-felújításra, mintegy 600 millió pedig európai uniós projektek önrészére. A tervezet 1,2 milliárd forintot javasol villamos pálya-rekonstrukcióra, amelyből egyebek mellett a 17-es, 21-es, 37-es villamos pályáját újítják fel idén.

(Index)

21 Tovább

30 percet fagyoskodtak a megállóban

Bosszantó, mikor egy egyébként sűrűn járó busz megállójában fél órát kell várakozni a reggeli hidegben csak azért, mert a BKV garázsaiban egyre kevesebb működőképes busz van, egyre több jármű robban le a forgalomban. Olvasónk is erre panaszkodik:

Tisztelt BKV-figyelő!

Alábbiakban küldöm a szinte naponta ismétlődő bosszúságainkat - Csillaghegyről.

2009. április14., kedd, hajnali 5 óra 35 perc. Csillaghegy, Czetz János u., Huba utcai buszmegálló. Hőmérséklet: +4 fok, ennek megfelelő öltözet. Madárcsicsergés, tavaszi illatok, a kertekben virítanak a tulipánok és a virágba borult gyümölcsfák. Húsvét utáni kipihent, stresszmentes hangulatban irány a munkahely. A hét első munkanapja.

A 134-es busz 2009. április 1-től érvényes menetrend szerinti járata késik. Ezt ugye, már megszoktuk. Hála a tavasznak és a kora reggeli szürkületnek, már olvasással csaphatjuk agyon a várakozás unalmas perceit. Az újság 3 teljes oldalát betűről betűre kiolvastam. A 134-es busz sehol. Immár 5 óra 45 perc. A remény hal meg utoljára, olvasok tehát tovább. Bár kissé hűvösebbnek érzem az aszfaltot lábaim alatt, a megfelelő öltözék is mintha lassan lengének tűnne, de sebaj! Fel-alá sétálgatva olvasok tovább.

65 Tovább

Augusztus 22-én jöhet az új paraméterkönyv

Egy olvasó hívta fel a figyelmem a VEKE weblapján található írásra, ami a 2009-es paraméterkönyv tervezetét tartalmazza. Az írásból kiderül, hogy augusztus 22-től több járat ritkul, több pedig sűrűbben fog járni, amennyiben elfogadják a tervezetet.

1-es és 1A villamos: az 1-es munkanap napközben sűrűbben közlekedik. Az 1A pénteken délután egy órával korábban indul be, és egy órával korábban leáll. Mindkét változás augusztus 22-től lép életbe.

3-as és 62A villamos: a 62A szombaton egyáltalán nem, valamint munkanap 21:30 után nem közlekedik a paraméterkönyv-tervezet szerint. Szombaton délelőtt a 3-as villamos viszont 10 helyett 7-8 percenként indul, és reggel 4:36-kor is többletmenet kerül beiktatásra a Mexikói úttól. A változások bevezetési időpontja: a reggeli üzemidő bővítése tekintetében 2009. június 6., a hétvégi közlekedési rend módosítása tekintetében 2009. augusztus 22.

5-ös autóbusz: mindennap este 23.23-kor többletindulás lesz a Pasaréti térről, így csökken az utolsó nappali és az első éjszakai járatok közötti hézag június 6-tól.

11-es autóbusz: a Nagybányai úti végállomás átépítésének köszönhetően alacsonypadlós járművek is közlekednek a vonalon, részleges Localo-üzem várható június 6-tól.

16-os autóbusz: a régi, hosszú 16-os egyesületünk javaslatára történt visszaállításának helyességét visszaigazolták az önálló szakasz növekvő utasszámai: ennek megfelelően a 16-os munkanapokon napközben és délután, valamint hétvégén sűrűbben, 6 percenként közlekedik majd kezdeményezésünkre, egyidejűleg a 16A és a 116-os közös követése 6 percre ritkul. A változás június 6-tól lép életbe

16A autóbusz:
hajnalban és késő este is többlet meneteket teljesít, meghosszabbodik a Budai Vár elérhetőségének időtartama

21-es villamos: munkanap a két csúcsidő között 12 helyett csak 15 percenként indul augusztus 22-től.

114 Tovább

Miért nincsenek összehangolva a járatok?

Elég, ha egy busz néhány percet késik, és az utasok lekéshetik a csatlakozást egy másik megállóban. Olvasónk is erre panaszkodik, mert szerinte a 88-as busz össze-vissza jár, hol késik, hol pedig előbb megy el. De ha a buszok együtt állnak be a megállókba akkor sem várják meg az átszálló utasokat, pedig csak fél percet kellene várni. Az utasok lekésik a buszt, és 15 (más járatok esetén 30-60) percet várnak a következőre. Tisztában vagyok vele, hogy nem várhatja be minden busz a másikat, de vannak helyek, ahol erre nagy szükség lenne.

Kedves BKV figyelő!

Lehet, hogy már elcsépelt téma, de a mi mindennapjainkban annál zavaróbb problémára szeretném felhívni a figyelmedet és rajtad keresztül talán a BKV figyelmét is. Kénytelen vagyok rajtad keresztül, mert a BKV-tól úgy is csak egy sablon válaszra futná.

Ez a probléma nem más, mint a járatok összehangolatlansága. Egy hónapja párommal kiköltöztünk Budaörsre, annak is a kinti részére, ahol már csak a 88-as busz jár. Amióta ezen a járaton a VOLÁN járművei közlekednek rendszeresek az 5-10 perces késések. Sőt ami legdurvább, hogy ennek az ellenkezője is rendszeresen előfordul, hogy a busz 5-10 perccel hamarabb jön. Mivel ez a busz csak fél óránként jár, ezért ez elég nagy problémákat tud jelenteni.

32 Tovább

Becsukta a kerekesszékes előtt az ajtót

Sajnos Budapesten a kerekesszékkel való közlekedés még mindig problémát jelent. Bár a BKV megpróbálta a paraméterkönyv bevezetésénél "szétszórni" az alacsonypadlós buszokat, még mindig sok olyan vonal van, ahová egyáltalán nem jut ilyen busz. Olvasónk látta, ahogy egy kerekesszékes lányt próbálnak éppen utastársai feltenni egy Ikarusra, ám ez első próbálkozásra nem sikerült. A másodikat az szakította félbe, hogy a buszvezető bezárta az ajtót. Részletek alant:

Sziasztok!

Az eset 2009. ápr. 3-án este 8 óra 10 perckor történt az Örs vezér terén, az Árkád oldalában lévő buszmegállónál.

A 45-ös busz (BPO 005-ös rendszámmal, csuklós Ikarus, a hátsó ajtón van lehetőség babakocsival felszállni ) beállt, hogy felvegye utasait, az utolsó ajtónál egy kerekesszékes leányzót próbáltak meg társai felrakni. Az első kísérlet nem sikerült, másodszori próbálkozásukat pedig az a kellemetlen tény szakította félbe, hogy a buszsofőr megunta és bezárta az ajtókat.

67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek