Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nem lesz BKV-sztrájk

Megállapodott a BKV menedzsmentjével a sztrájkot hirdető tizenegy szakszervezet a 2009-es bérfejlesztésről hétfőn.

A Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke elmondta, a sztrájkbizottság elfogadta a cégvezetés által kínált 5 százalékos bérfejlesztést és megállapodtak abban, hogy az év végi juttatásokat 45 ezer forintra emelik.

19 Tovább

Valami bűzlik az új metró körül

Szép lassan érkeznek a 2-es metró vonalára az új metrószerelvények, melyeket az Alstom gyárt a BKV-nak. Demszky Gábor 2006. júniusában egy sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a leendő utasok választhatják majd ki, milyen legyen az új szerelvény homlokfala, és belső terek színösszeállítása. Idézet egy akkori cikkből:

"A polgármester a kiállított látványterveken érzékeltette, hogy milyen formatervezési finomságokról dönthetnek az interneten szavazók: a szerelvények homlokfalának kialakítása és a belső terek színösszeállítása dől el a következő időszakban. Demszky megosztotta a hallgatósággal azt is, hogy a francia szakemberek nagyon komolyan vették feladatukat, háromszor is jártak Budapesten, hogy konzultáljanak a látványtervek kialakításáról."

Az akkori szavazók hiába látogattak a főváros weblapjára, mert ott csak a metró homlokfaláról, a belső színekre nem lehetett szavazni. A szavazáson végül a lenti képen is látható 3-as számú versenyző nyert. Ha a képet összehasonlítjuk a megérkezett szerelvénnyel tisztán látható, hogy jelentős eltérések vannak a megszavazott, és a megérkezett szerelvények között. Elég ha az ablak alakját, az ablaktörlők elhelyezkedését, és a visszapillantókat megnézzük. De az a piros csík is hiányzik az oldaláról, ami elvileg megkülönböztetné a vonatot a 4-es metróra tervezett szerelvényektől.

211 Tovább

Ha jegyet árulnak, bérletet miért nem?

Vajon miért nem lepődöm meg azon, hogy a BKV egyes pénztáraiban csak jegyeket árulnak, bérletet nem? A földalatti turisták által is igen látott Hősök terei állomásán sem árulnak bérletet, csak jegyet a pénztárban. Ha valakit beültetnek egy ablak mögé mennyivel kerülne többe, ha egy köteg jegy mellé egy köteg bérletet is adnának neki, ha már úgyis ott ül. Hol van ebben a logika?

Tisztelt BKV!

A mai napon (2009. 03. 11.) egy Nyíregyházáról érkező menetrendszerinti távolsági járatról szálltam le a Hősök terén.

A földalattival terveztem a Deák Ferenc térig utazni, amikor eszembe jutott, hogy lejárt a bérletem. Az állomás bejáratánál álló ellenőrtől/biztonsági őröktől megkérdeztem, hogy van-e itt pénztár. Készségesen útbaigazítotottak, és megmutatták a bejárattól zárt kordonnal elérhető pénztárat, ahol szerettem volna megvenni a rendszeresen vásárolt 30 napos tanulóbérletemet. Ekkor meglepetésként és hidegzuhanyként ért az a tény, hogy ott nem lehet kapni egyáltalán bérletet, mert az csak jegypénztár, legközelebb az Oktogonon van ún. "bérletpénztár". Két lehetőségem maradt: vásárolni egy vonaljegyet 290 Ft-ért, amivel eljuthatok az Oktogonig, hogy ott bérletet vegyek, vagy egyéb módon megoldani az eljutást az Oktogonig. Mivel tudtommal nem vonják le az aznap felhasznált - bérletárusító helyig eljutást biztosító - jegy árát a bérletvásárláskor, ezért úgy döntöttem, hogy a sétát választom.

59 Tovább

Elgázosítják az Ikarus utasterét

Sokszor utaztam már olyan csuklós Ikaruson, aminek az utasterébe olyan mennyiségű kipufogógáz áramlott vissza, hogy szédelegni kezdtem. Sajnos a régebbi buszok karbantartására -mint azt már ezerszer leírtam- nem igazán költ pénzt a BKV, és az elrepedt, eltört kipufogókból kiáramló gáz az elszakadt csuklón keresztül visszaáramlik az utastérbe. Ez a gáz rendkívül káros az egészségre, és nagy adagban, mint már írtam, szédülni is lehet tőle, ezért a lent olvasható panaszt egyből továbbítottam az ÁNTSZ-nek, bízva abban, hogy lépnek végre valamit. Ha ti is hasonlót tapasztaltok, írjatok bátran:

Kedves Figyelő!

Gyakran olvasom a BKV-Figyelőt, de eddig még nem szántam rá magam, hogy billentyűzetet ragadjak. (Mint gyakorló BKV-zó csatlakozhatnék akár a bunkó / rosszindulatú / vicces / segítőkész / profi sofőrökről vagy ellenőrökről - időnként utasokról - szóló történeteket mesélők táborához, de ezekről már sokan írtak.)

Sokan, sokszor írtak már a buszok áldatlan műszaki állapotáról is. Ez gyakran indirekt módon veszélyezteti az utasokat. Az itt leírt eset azonban nem csak indirekt, hanem elég közvetlen módon árt az utasoknak.

62 Tovább

Negyedmilliárdba került a takarékos BKV

Rossz számítások alapján állapították meg a BKV új paraméterkönyvének gazdasági hatásait, így a tervezett egymilliárdos spórolás helyett több mint negyedmilliárdos többletköltséget okozott a módosítás. A tervezés során nagyvonalúan bántak a naptárral, a lezárások okozta pótlásokkal, de úgy tűnik, hogy még a járművek fogyasztása is meglepte a BKV-t.

Az eredetileg tervezett 946 millió forintos megtakarítás helyett 254 milliós többletköltséget okozott a BKV új paraméterkönyve 2008-ban - derült ki a cég csütörtöki felügyelőbizottsági ülésén.

A gazdaságossági számítások során például egy olyan korábbi évet vettek alapul, amikor az ünnepnapok többsége hétköznapra esett, így jóval kevesebb munkanap volt, mint 2008-ban. (Mint ismert, munkanapokon a BKV jóval nagyobb teljesítménnyel dolgozik, mint a munkaszüneti napokon, s ennek jelentős költségei vannak.)

50 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek