Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Repedeznek az öreg Ikarusok

Nemrég kaptam egy e-mailt képekkel, és rövid magyarázatokkal egy buszvezetőtől. Be szeretné mutatni, hogyan törnek szét a régi Ikarusok.

Első kép: BPI-340





Második ajtó mögött, jól láthatóan már hegesztett törés újratörése. Tipikusan már agydaganatos betegnek fájdalomcsillapítót adnak.

Második kép: BPI-354

56 Tovább

Boráros téri „parkolóház”

A blogon a BKV-s események mellett sűrűn jelennek meg budapesti képek, beszámolók fontosabb csomópontokról, aluljárókról. Mivel Budapest főpolgármester-helyettese is olvas minket, bízunk benne, hogy nem csak a BKV-val, hanem a Budapesttel foglalkozó problémákat is orvosolják.

 

Már jó ideje üzemel a Boráros téren egy díjmenetes parkolóház, amely eddig aluljáró néven üzemelt, s melyet napközben nagyon sokan használnak. A napokban az egyik éppen beálló autós majdnem elcsapott, amikor nem álltam félre elég gyorsan. Amikor rámdudált, tudattam vele, hogy ez egy aluljáró. Válasz: „Ott parkolok, ahol akarok!”

 

 

Az új parkolóház előnye: Nem kell parkolási díjat fizetni. A közelben, védett helyen parkol. Sem a rendőrség, sem a közterület-felügyelet nem foglalkozik vele, hol parkol,  a  BRFK munkatársai mosolyogva sétálnak el autója mellett. A parkolóház elsősorban az aluljáróban lévő kis kocsma vendégeinek befogadására szolgál.  A vendégek italozás után könnyebben megtalálják autójukat. A zéró tolerancia meg többszörösen le van szarva!

 

Jó lenne, ha a BRFK munkatársai két oszlatás között kicsit szétnéznének arra, és felelősségre vonnák a rendszeresen ott parkoló autósokat.

46 Tovább

Köszönési igény

Ibigoo nevű olvasónk ezt a képet lőtte nemrégiben az Örsön, az egyik bérletárusító „kutyaól” elejéről. Elképzelem, ahogy a pénztáros megtervezte, hogy megcsinálja ezt. Fejben kigondolta a kinézetét, és gyermeteg örömmel nekiállt megszerkeszteni. Sok szabadideje lehet.

35 Tovább

Éjszakai járatokat is ritkítanak?

Olvasónk éjszaka szeretett volna BKV-val közlekedni, de nem sikerült neki. Egy a megállóban ácsorgó türelmes embertől megtudta, hogy az a busz amire vár, egy ideje nem jár, majd jön a 30 perc múlva következő. Olvasónk ebbe nem törődött bele, és utánajárt. A BKV szervezettségétől kapta az első, majd az utolsó pofont is. Aki tud még ilyenről, az írja meg! Hol vezették már be a titkos paraméterkönyvet?

Tisztelt BKV Zrt!

Ma, azaz június 28-án szombat hajnalban kb 1:14kor értem Rákoskeresztúr városközpontba a 921-es éjszakai járattal. Mivel a busz pont abban a megállóban áll meg, mint a 998-as járat (amivel tovább szerettem volna menni), ezért vártam. Vártam egészen 1:25ig arra a buszra, aminek 1:17kor kellett volna indulnia. Mivel eddigre elment vagy 2 busz (egyik az Elág felé keletre, másik vissza Buda felé), ezért átmentem a másik megállóhoz (a Ferihegyi útihoz), ahol egy másik utas azt a tájékoztatást adta, h az 1:17es busz nem jár, már télen sem járt (mondjuk azt nem értem, hogy miért nem tett panaszt) , és így most sem fog, gyaloglok vagy várok kb. 30 percet.

Nem hagytam annyiban, ezért bementem a Rkeresztúr vk-ban lévő forgalmi irodába, ahol a bent lévő 1 szem úr azt a tájékoztatást adta, h őt 2 napra helyezték át ide, egyébként Óbudán vezet és nem tud semmit. Mondom oké, akkor keresek egy másik buszvezetőt, hátha megmondja, hol a buszom. Találtam is egyet, aki szerint a busz 1:06kor van Cinkota garázsnál, és csak 1:47re ér a vk-ba (tehát 1 járat kimarad). Mondom oké, akkor felhívnám a bkv diszpécserközpontot a söfőr tájékoztatása alapján (0680203734), de ezt ugye nem lehet mobilról hívni (akkor mi értelme van? erre a söfőr is csak a vállát vonogatta). Mondom jó, semmi baj, akkor a garázst (06205885000), de itt meg nemes egyszerűséggel kinyomták a telefont.

Bár nekem nem okozott problémát, hogy felsétáljak 25 percet, de azért megkérdezném, hogy hol voltaz 1:17-es 998-as járat, miért nem várt meg, vagy miért nem járt egyáltalán??? Felháborítónak tartom, hogy a külső kerületeket ilyen formán elhanyagolják, amikor eddig mindig vettem érvényes bérletet (lehet hogy ezentúl nem kéne?).

Ha nagyon szigorúan nézném, akkor ez szerződésszegésnek számítana (hibás teljesítés - 1959. évi IV trv. 305.§), és követelhetném a törvény szerinti jogkövetkezményeket. De ehelyett csak a következőkre szeretnék választ kapni: - hol volt az 1:17es 998-as busz, miért nem várt/járt? - fog járni a jövőben? - egy szimpla bocsánatkérést szeretnék kapni, hogy a jövőben nem fog többet előfordulni ez az eset

Várom szíves, mielőbbi válaszukat: Kocsis Domokos

28 Tovább

Fű alatt ritkít a BKV?

Nem minden BKV utas hülye, még akkor sem, ha a BKV azt hiszi. Balázs sem hülye, mert egyből rájött, hogy az általa használt járattal valami nincs rendben. A drasztikus járatritkítást fű alatt végzi a BKV?

Szia BKV-figyelő!
 
A drasztikus tervezett járatritkítást ugyan sikerült megakadályoznia a civileknek és az utasoknak, de azért a BKV önhatalmúlag mindent elkövet, hogy valahogy sutyiban csökkentse a szolgáltatás mértékét.

2008 június 30.-án szombaton délután fél három és három óra között érkeztem az Örs vezér térre, hogy hazautazzam a 85-ös buszjárattal. Naponta utazom ezen a járaton, így a menetrenddel is tisztában vagyok, de akinek kétsége támad, itt megnézheti : http://www.bkv.hu/busz/85vissza.html

Jól látható, hogy szombati napon 10 percenkénti követés van, és az is látható, hogy milyen leosztásban indulnak PAPÍRON a buszok. A fent említett napon a cég azonban úgy gondolta, hogy elégséges, ha 12 percenként indul a busz, az óránkénti 6 indulásból csak 5 lett.


Első hallásra nem tűnik soknak. Ezzel a cselekedettel sikeresen elérte a CÉG, hogy szombat délután, amikor amúgy is kevesebben utaznak, olyan zsúfoltságot teremtett, mintha egy hétköznap reggeli csúcsban lennénk. Sajnálattal tapasztaltam, hogy hétköznap reggeli 8-9 perc helyett is inkább 10-12 percezés van. :(


Most pedig jöjjenek az egyebek.

1. Sajnos a BKV-nak a rendszerváltás óta eltelt 19 év alatt sem sikerült az új forgalmi igényeket figyelembe vennie a csúcsidei közlekedés kialakításakor. Már megszűntek a gyárak és a reggel 8-ra jár dolgozni mindenki idők. Ma, amikor a kereskedelmi egységek általában 10 órakor nyitnak, és már nagyon sokan dolgoznak ezen szektorban, még mindig ott tartunk, hogy a csúcsidő a BKV-nál reggel fél 9-körül véget ér. Ugyanez a helyzet délután is, ha a fent említett szektor nyitvatartási idejét megnézzük, látható, hogy általánosságban 18 óráig tartanak nyitva az üzletek. A délutáni csúcsidő a BKV-nál 18:30-kor ér véget.

2. Szintén egy kis Örs vezér tere, avagy az indulási időt kijelző a jó játéka a hülyegyerekeknek. Alapból tudjuk, hogy nem igazán szokás a BKV-nak ezen eszköz megfelelő és folyamatos működtetése. De amikor működik akkor is játszanak vele a kedves alkalmazottak, és itt megint tetten érhető egy kisebbfajta járatritkítás. A visszaszámláló, ahogy eléri az 59 másodpercet, hirtelen visszaáll 1 percre, majd elkezd visszaszámolni 59 másodpercről ez még rendben is van, de az 50 mp-t még el sem éri, amikor visszavált 2 percre!, ilyenkor ritkább esetben fél perc múlva már 59 mp-től számol vissza, de nagyobbrészt nem ez történik. Arról nem is beszélve, amikor a kezelők kiírnak rá valamit, majd 3 perc múlva még mindig ugyanaz a szám van ott, és onnan számol vissza.

3. Nem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de a 85-ös valami büntetőjárat lehet, ahová a leglassabb legbénább jvezeket teszik, tisztelet a kivételeknek! Már régebben észrevettem, hogy ezen járat sofőrei egy igen érdekes játékot játszanak (vagy esetleg színvakok, csak akkor hogyan alkalmazhatják őket?) még pedig az, hogy ha zöld közlekedési lámpát látnak, már jó 100-200 méterrel előbb lassítanak, hogy még véletlenül se menjenek át azon a zöldön. (semmilyen akadálya nem lenne, csak nem kellene 35-40km/h-ról 10-re lassítani ideje korán, amúgy sem szokásuk 40-nél többel menni sehol sem :( )

4. Edzettebbek tudják, hogy a már említett ominózus 85-ös járat Örs vezér téri végállomási megállójába nem a megálló elejét jelző táblához kell állni, mert a járművezetők, 3-5 méterrel hátrébb állnak meg, ami érthető, de akkor tessék a táblát is hátrébb tenni. Erre sem képes a CÉG.

5. Ezt sem tudom, hogy más járatokon hogyan működik, de pl . a 85-ös járaton a következő jármű az indulási idő előtt 10-20 másodperccel, vagy indulási idő után áll be a felszállóhelyre, mert a tárolón fontosabb a beszélgetés a kollegákkal. :(

üdvözlettel:
Balázs (bérletszám : 293607)

126 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek