Van aki semmiből nem tanul. Ilyen W. Nándor is, alias Snik. Mint azt tudjuk, 2008. március 20-án a Fehérvári úton, akkor még ismeretlen okokból kisiklott egy villamos. A BKV-figyelőn publikált képek, és videók alapján, olvasóink segítségével hamar kiderítettük, hogy a villamos nem magától, hanem az sínre helyezett újságkötegtől siklott ki. Hamar megtaláltuk a tetteseket, akik voltak annyira hülyék, hogy a villamos oldalán hagyták "aláírásukat" is, hisz a villamost a kisiklatás után összefirkálták. A firkálók, és kisiklatók között is ott volt Nándor barátunk, akit átadtunk a rendőrségnek. Barátainkat az iskolából rángatták el kihallgatásra. Természetesen akkor országos visszhangja lett az ügynek, a történet és a blog is bekerült az országos médiába.
Úgy tűnik a vér nem válik vízzé. Nándor ismét megjelent a neten, ahol egy friss munkáját mutatta meg az ismerőseinek. Nincs nagy szerencséje, mert egy barátja ismét megosztotta velünk is a képeket, amiket alul ti is megnézhettek.
Ennyit ér a büntetőjog
Szakemberek készítik a menetrendet
Kedves BKV-figyelő!
Napi rendszerességgel közlekedem a 182 és/vagy a 282e jelzésű buszokkal. Eddig nem igazán figyeltem a menetrendjére, de nemrég megragadta valami a figyelmemet. A két busz a Nefelejcs utcáig ugyanazon útvonalon közlekedik, csakhogy a 282e menetideje valamiért 8 perccel tovább tart, mint a 182-é, holott ugye az útvonaluk eddig a pontig ugyanaz. Csak arra lennék kíváncsi, hogy mit csinál a 282e ezalatt a 8 perc alatt?
Minden második busz kimarad?
Olvasónk rendszeresen utazik a 25-ös busszal, melyre minden alkalommal 20 percet vár. Nem lenne ezzel különösebb probléma, ha a menetrend szerint nem 8-10 percenként járnának a buszok. Hová tűnt minden második busz?
Tisztelt BKV-figyelő!
Felháborodva tapasztalom nap mint nap, a tömegközlekedéssel kapcsolatos problémákat, melyeknek kénytelen-kelletlen az áldozata vagyok.
A bérletet minden hónap elején becsülettel megveszem, még mindig bízva abban, hogy az előre kifizettett szolgáltatásért, megkapom, amit a menetrenek ígérnek.
Nem elég hogy hajléktalanok tömegével kell együtt utaznom (akik a mellettem lévő ülésre "ürítenek") az elviselhetetlen kosz, bűz és szemét mellett, ráadásként némely járatot rendszeresen kihagynak. Szeptember óta utazom a Mexikói úttól induló 25-ös busszal, amely indulási időpontjait képtelenek betartani. A munkahelyemről emiatt, többször is elkéstem, s már nem igazán tudom, hány órával előbb kéne elindulnom, hogy időben beérjek. Amúgy is, de most, hogy tél van, a több mint húszperces várakozás - a kiírt 8-10 perc helyett - meglehetősen felháborító. Nem tudom mit lehetne tenni, vagy kihez lehetne fordulni a rendszeres járatkimaradások problémájával, de gusztustalannak tartom hogy míg az embereket megbüntetik a szabályok megszegése, be nem tartása miatt, addig egyes cégeget, mint például a BKV-t senki nem vonja felelősségre, senki nem bünteti, ha nem teljesíti a kötelezettségeit, amiért, a fizettséget előre elkéri!
Kérem, adjanak tanácsot, hogy kihez fordulhatnék, ezzel a rendszeresen felmerülő problémával.
Üdvözlettel: P. Marianna
Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz
Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.
Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?
Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.
A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.
Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…G. M.
A BKV már szarik a menetrendre (is)
A BKV végre bevallotta, hogy az interneten és a megállókban található menetrend semmit sem ér, mert a buszvezetők egy teljesen másik beosztás szerint közlekednek. Olvasónk a 23:30-kor induló busszal szeretett volna utazni, amivel épp elérte volna az utolsó HÉV-et, de az utolsó busz 12 perccel hamarabb elment a buszvezető menetrendje szerint, így utastársaival együtt hiába várt a megállóban, hiába várták a "menetrend szerint" közlekedő buszt. A teljes történet alant:
Tisztelt BKV!
Egy tegnapi meglehetősen kellemetlen élményemet szeretném megosztani Önökkel. Történt ugyanis, hogy egy baráti összejövetelről indultam volna haza a 11. kerületből Aquincumra. Indulás előtt megnéztem a menetrendet interneten, és megállapítottam, hogy a 2009. január 05-től érvényes indulási rend szerint a Gellért-térről 23:30kor indul az utolsó 19-41V villamospótló busz a Batthyányi térre, amivel elérhetem az utolsó, 23:48-kor induló Szentendrei HÉVet, amivel így legkésőbb is negyed 1-re otthon lehetek. Időben elindultam, már 23:25kor ott álltam a Gellért téri villamosmegállóban, ahol úgyszintén megnéztem a menetrendet, ami úgyszintén azt mutatta, hogy 23:30kor indul az utolsó villamospótló. Így hát vártam, és vártam, és vártam, de a busz 35kor sem volt még sehol, ekkor már kezdtem kicsit nyugtalan lenni, ugyanis ha nem érem el az utolsó HÉV-et, akkor mehetek éjszakaival, ami a Gellért térről az Aquincumig nem is annyira vicces, mint ahogy első hallásra tűnhet.
De mivel úgy nézett ki a dolog, hogy nem lesz más választásom, lassan átsétáltam a buszmegállóba, miközben a BKV infóvonalát felhívtam, hogy mégis milyen okból kifolyólag késtem le az utolsó HÉVemet és kerül így minimum egy órával többe a hazajutásom? Hamar tudtam is beszélni egy hölggyel (a nevét sajnos nem tudom, de végig segítőkész és kedves volt), aki azt mondta, hogy érdeklődik a diszpécsernél, és megpróbálja elérni a buszvezetőt, és hogy visszahívna.
Utolsó kommentek