Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Pénteken csütörtököt tartott a BKV

Ezeket a szombati munkanapokat sosem értettem. Teljesen felesleges. Az emberek fele otthonmaradt, szabadságot vett ki, az iskolák szinte üresek voltak a lógós diákok miatt, és a tömegközlekedési eszközök is kongottak az ürességtől. Arról nem is beszélve, hogy az emberek összezavarodtak. Nagyobb hülyeség ez, mint a téli – nyári időszámítás. Egy hasznuk azonban van. Járatcsökkentéskor el lehet hitetni az utassal, hogy ő a hülye.

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Egy tegnapi (október 17., péntek) tapasztalatomat szeretném megosztani Önökkel. Péntek délután 13.20 körül érkeztem a földalatti Mexikói úti végállomására, és innen a 225-ös busszal szándékoztam tovább menni. A végállomáson 2 db 225-ös is parkolt, ennek ellenére a menetrend szerint 13.30-kor induló járat nem indult el. Ezt követően megkérdeztem egy BKV-s egyenruhában a közelben álló urat, aki azt mondta, ő semmit sem tud ezekről a buszokról. Ezek után egy buszsofőrnél kérdezősdödtem, aki éppen egy 25-össel érkezett meg a végállomásra. Ő legalább annyit megtett, hogy odament a 225-ös megállójához és megnézte ő is a menetrendet, ( http://www.bkv.hu/busz/225.html ) majd közölte, hogy rossz adatot néztem, hiszen csütörtök van. Ezzel az állásponttal nem vitatkoztam (azt hiszem elég fölösleges lett volna), és kikövetkeztettem, azért mondja, hiszen szombaton munkanap lesz. Ennek ellenére én úgy gondolom, hogy egy szombati munkanap miatt nem a csütörtökök duplázódnak meg egy héten, hanem a péntekek. Kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy turistának hogyan magyarázták volna el, hogy egy pénteki napon nem az aznapi menetrend szerint járnak a BKV-járatok, továbbá arra is, hogy a tegnapi napot a BKV-n kívül ki gondolta csütörtöknek.
 
Tisztelettel: H. Ágoston

43 Tovább

Eszik, és kioktat a Volán érdi pénztárosa

Vasárnap délelőtt a MÁV helyett kénytelen voltam a hasonlóan kiemelkedő színvonalú szolgáltatást nyújtó Volánbusz szolgáltatásait igénybe venni. Bár a blog BKV-val foglalkozik, muszáj bemutatni, hogy nem csak a BKV, a Volán pénztárban is érheti meglepetés az embert:

Tisztelt Volánbusz Ügyfsz!

2008. október 12-én 8.39-kor Érden lévő jegypénztárukban próbáltam jegyet venni az utazásomhoz, mert az állomáson lévő három jegyautomata közül egyik sem működött. A váróteremben, a mosdónál lévő első ablakoz mentem a jegypénztárhoz. Az ablak másik oldalán egy nő ült, kezében és szájában egy Fornetti süteménnyel, asztalon morzsák, kajamaradék és tömérdek fémpénz.

Hosszú perceket álltam az ablak előtt, mire jelzést adott, hogy mondhatom, mit szeretnék. Jó reggelt kívántam neki, és jó étvágyat, amire a reakciója egy „Monnyad!” volt, amit a süteménnyel megtömött száján ejtett ki. Fiatal vagyok, a hölgy sem volt annyira idős. Én magáztam, köszöntem, ő letegezett, és még csak vissza sem köszönt. Nem probléma.

Kértem a jegyet, mondtam neki mettől meddig kérem, és jeleztem, hogy van egyesített bérletem. Száját ezután egy „kéccáz” szó hagyta el. Ekkor eszembe jutott, hogy a kedvezmények felsorolásakor elfelejtettem említeni, hogy diákigazolványom van, ezért az 50%-os kedvezményt az egyesített bérlet mellé, még szeretném igénybe venni.

Pénztárosunk ezen nagyon kiakadt, és kioktató szövegbe kezdett. Elnézést kértem, hivatkoztam arra, hogy korán van még nekem, és arra is, hogy bíztam benne, hogy fiatalos kinézetem miatt ezt észreveszi. „Mikor kell mondani? Mér most mondod?” „És ha kinyomtatom a jegyet?”. Harmadszorra kértem elnézést,  mire mondta, hogy egy százas lesz. Ekkor már süteménnyel csak félig tömött száján még mindig kioktató szöveget mondott, amivel már nem foglalkoztam.

Az ablak alatt lévő nyíláson beadtam neki az útközbe kiszámolt 100 forintot apróban, három darab 20-ast, három 10-est és két 5-öst. Az ablak alatt bedugott pénzt a többi közé húzta, majd kiszámolt belőle 75 forintot, és jelezte, hogy ez kevés. „Ez csak 85”, mondta, majd: „Ja nem, csak 75”. Egyre jobb, mondtam magamban, majd a vitát elkerülendő adtam neki még egy ötvenest. Vissza természetesen egy 10-essel kevesebbet adott, így 35 forinttal sikerült lehúznia, amiért csak azért nem reklamáltam, mert így is elvett az időmből rengeteget, és perceken belül indult a buszom.

Ha lett volna időm, valószínű a helyszínen panaszt tettem volna a lenyúlás és az asztalon lévő kupi miatt, és bár a táplálkozása nem zavart, teli szájjal szerintem ügyféllel nem beszélünk, főleg nem ilyen hangnemben.

Ugyan ezen az állomáson van egy bérletpénztáros hölgy, aki minden bérletvásárlásomkor különbözű címletekkel próbál megrövidíteni. Az elején apróban kezdte, az elmúlt hónapban már egy 500-ast felejtett el visszaadni. Mindig jelzem neki, hogy kevés a pénz, mindig elnézést kér, és szó nélkül visszaadja.

 

Várom visszajelzésüket!

15 Tovább

Ezért lopják el a menetrendet

Mindenhol azt hallani, hogy a rongálók és a firkálók évi több milliárd forint kárt okoznak a BKV-nak. Hetente telefonálok be, hogy XY megállókból már megint eltűnt a menetrend, legyenek szívesek pótolni. A vonal másik végéről mindig az önsajnálat jön. Minket meglopnak, minket megrongálnak, nekünk ez rossz. Talán a menetrendek sem tűnnének el állandóan, ha rögzítenék valahogy. Az ilyen helyzetekre születetett a mondás: Aki utcalánynak megy, ne csodálkozzon, ha...


Kedves BKV, ezért lopják el a menetrendeket:


44 Tovább

A BKV sem tudja, mikor járnak a trolijai

Szombaton délelőtt 15 percet vártam a 7-es buszra, ami összességében nem sok idő, csak mások hülyesége miatt ennyit sem szeretek várni. Nem értem kinek jó, hogy 4 busz tolong egymás után a megállóban, majd egyszerre kiállnak, és 15 percig nem jön semmi. Paraméterkönyv ide, paraméterkönyv oda, erre miért nem lehet megoldást találni?

Kedves BKV-figyelő!

 

A BKV megújulását követő pár nap tapasztalata a 70,78, 74-es trolikat illetően: ez valami teragédia!

 

A 74-es már régebben is rettenetesen összevissza járt, a kiírástól teljesen függetlenül. Most a következő van: reggelre 5-6 perc, napközben 6-8 perc, más időpontra 3-10 (sic!) van kiírva. Ez úgy működik, hogy minden időszakban a a maximum követési távolságnak minimum a dupláját kell számolni, de akkor viszont KETTŐ (esetleg) HÁROM troli is jön egyszerre! Tehát vársz mondjuk 15 percet, de akkor választhatsz, hogy melyikre szállsz föl – már ha az elsőt (amin milliónyian vannak) követő második-harmadik megáll egyáltalán.

 

A 70-es, 78-as trolival mindig az volt a baj, hogy a Nefelejcs utcai megállótól (ahonnan a Kossuth-tér felé egy az útvonaluk) szinte mindig 1-2 perc eltéréssel, vagy akár rögtön egymás után jött a két járat, így előtte szintén sokat kellett várni. Ezt volt hivatva „megújítani” az új közlekedési rend: „A 70-es és 78-as trolik összehangoltan fognak közlekedni”. Ez annyira sikerült, hogy nemrégen, a Nagymező utcánál várakozva a Liget felé közlekedő valamelyik trolira, a következő mulatságban volt részünk: először jött egy 70-es, szinte összeragadva a mögötte lévő 78-assal. Ezeket kb. 1 perc múlva követte ugyanez a páros, tehát NÉGY trolibusz jött egyszerre!! Többet nem vártam, de gondolom, ezek után „büntiből” legalább 20 percig nem jött semmi.

 

Legalább írnák ki a megállókba, hogy mikorra várható a járműdömping, és az utasok, jó barmok módjára odagyűlhetnének a megadott időpontra!

 

Üdvözlettel: Pagonyi Judit

 

Piros 7-es és kavarodás a 103-ason:

Hello!

 

Valaki nemrég felvetette, hogy mi lesz a piros orrúra festett egykori "7-173 gyors" buszokkal. Na ma láttam egy különlegeset. A "7-173" át volt festve pirosra ezáltal a "kék" busz most kék és piros színű. A járművet rátették a 103-as vonalára, DE ugyebár a "jó kis" Fok-Gyem kijelzőkön a számokat képező pontok pirosra vannak festve. Így a járatot nem ismerő utazó (lásd: turista, vidéki stb... a Népligetnél és a Kelenföldi pu-nál is igen nagy eséllyel vannak ilyenek) nem mer felszállni a buszra, hiszen az számára "piros 103-as", az meg ugye "nem jó" szerencsétlennek, mert ő a feketét várja, ráadásul azt sem tudja hova megy a piros, mert nincs kint a megállóban a menetrend.

 

Na most aztán van kavarodás. Gratula BKV.

72 Tovább

Így spórol a BKV

A BKV több járatot is azért akart megszüntetni, mert párhuzamosan közlekedik egy másik járattal. Olvasónk arra lett figyelmes, hogy az átszervezések után a 257-es és a 64-es busz, melyeknek több közös megállójuk is van, ugyan akkor indulnak. Én a forgalomszervezéshez nem nagyon értek, aki tudja mi értelme van egyszerre elindítani két, szinte azonos járatot, az írja meg.


Kedves BKV-figyelő!

 

Tegnap (2008.08.22.) volt szerencsém Pesthidegkúton járni, a hűvösvölgyi buszvégállomáson készítettem a mellékelt képet.

 

Aki gyakran utazik a 64-es illetve 257-es viszonylaton, az tudhatja, hogy e két buszjáratnak van egy közös szakasza, nem is rövid, egészen pontosan 8 megálló a végállomástól a solymári elágazásig. Ennek tudtában nem értem, miért kell a két buszt egyszerre indítani. Az új menetrendből (64-es busz, 257-es busz) kiderül, hogy nem csupán "szerencsém" volt, hogy ezt a képet le tudtam kapni: a buszok hétköznap délután 2 és 6 óra között mindig egyszerre indulnak. Miért van az, hogy aki lekési a buszt, annak 12 percet kell várnia (ráadásul hétköznap)? Nem lenne egyszerűbb, ha felváltva indítanák a buszokat, és akkor legrosszabb esetben is csak 6 percet kellene várni? Miért nem tudják a BKV-nál a buszok indulását ily módon összehangolni? Rejtély. Gondolom erre a BKV-nál se tudnának ésszerű magyarázatot adni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy amikor visszafele jöttem, a gyors 56-os busz minden egyes megálláskor lefulladt. Persze elképzelhető, hogy mivel az 56-os villamost csuklós buszokkal pótolják, járműhiány miatt a régebbi, rosszabb állapotú buszokat állították itt hadirendbe (egy régi csuklós Ikarusról van szó).

 

Üdv: Fizikazseni

29 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek