Tiszteletem!
Talán nem pont ez a megfelelő blog, de sajnos nem találtam meg a megfelelőt megfelelően rövid idő alatt.
A buszmegállóban parkoló, megkülönböztető jelzés nélküli rendőrautóról a kép 2008. május 9-én reggel készült a Thököly út metróépítés miatt forgalom elől lezárt részén (a buszok azonban járhatnak), a Dózsa György út sarkától kb. 100 méterre. Egy éjjel-nappali és egy hamburgeres van a közelben.
Üdv: Z
A KRESZ vajon mi?
Offtopic: Életveszélyes aluljáró
Sokak előtt ismert, hogy Érden, 2006. elején a MÁV EU-s forrásokra támaszkodva elkezdte építeni a vasúti aluljárót Érd alsó és Érd felső között. A város összes polgára örült ennek, kivétel az ott lévő boltosok a forgalomkiesés miatt. Az aluljáró eleinte gyorsan épült, éjszakai is dolgoztak rajta, majd az idő előrehaladtával egyre kevesebb munkást és munkagépet láttunk. Az aluljáró közel két év alatt épült fel, melyet akkor még nem vehettek birtokba az érdiek.
A polgármester több pontos hiányosság listát nyújtott be a kivitelezőknek, majd elmondta, addig amíg a hiányosságokat nem pótolják, nem lehet megnyitni az aluljárót. (Többek között a hiányzó vészkijárat miatt is panaszkodott).
Egy idő után meggondolta magát, és úgy döntött, hogy a Volánbusz járművei használhatják az aluljárót (vészkijárat nincs, ha baleset van, haljanak meg minél többen). Elvileg ez idő alatt kijavították a hibákat.
A vészkijárat a képen látható létra lett, melyet sikeresen le is lakatoltak, így hát a polgármester a kivitelezőkkel együtt adott egy nagy pofont a szarnak.
Antal Zsolt cégének szerződése volt az Alfa Busszal
Két, az Antal-családhoz köthető cég is szerződéses viszonyban állt az Alfa Busz Kft.-vel, állapította meg a munkaügyi felügyelőség vizsgálata. Antal Zsolt a Pot Bt.-n keresztül dolgozott az Alfának, 2006 végétől mint alvállalkozó. Az Alfa Busz Kft. még mindig azt cáfolja, amit senki nem állított.
Az Utax Bt.-n, majd jogutódján, a Pot Bt.-t keresztül végzett munkát az Alfa Busz Kft.-nek Antal Zsolt, a vasárnap lemondott BKV vezérigazgató fia, állapította meg az Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelősége (OMMF), miután vizsgálatot tartott az Alfa Busznál.
Az ügy előzménye az volt, hogy a Heti Válasz kiderítette, a BKV használtbusztenderén a Volvo Hungáriával együtt, egyedüli ajánlattevőként versenyző Alfa Busz Kft.-nek dolgozik Antal Zsolt, a BKV-vezér fia. A tendert a BKV 2007 decemberében írta ki.
A kapcsolatot a BKV tagadta, majd napokkal később Antal Attila beismerte, hogy fia raktárosi minőségben havi fizetésért alvállalkozóként dolgozott be Mogyorossy Tibor cégének.
A lap az OMMF-hez azért fordult, hogy kiderüljön, Antal Zsolt cége és az Alfa Busz Kft között szerződéses viszony állt fent, a Pot Bt. tevékenységei között ugyanis nincs raktározás feladat megjelölve (szállítás, adateldolgozás, egyéb gazdasági szolgáltatás és közvélemény-kutatás viszont van).
Lemondott Antal Attila
Antal Attila sajtóközleménye:
Köszönöm annak az 56 fővárosi képviselőnek, akik annak idején megszavazták vezérigazgatói kinevezésemet. Köszönettel tartozom elsősorban a fővárosiaknak, valamint a szakembereknek, a Zrt. dolgozóinak és azoknak a tulajdonosi jogokat gyakorló fővárosi képviselőknek is, akik az elmúlt hetek politikai támadásai ellenére sem felejtették el az elmúlt, több mint egy év eredményeit. Azoknak, akik látták, értékelték munkámat és észrevették azt is, hogy a BKV Zrt. és a budapestiek érdekében szakítottam az eddigi struccpolitikával.
A tizennyolc éve minden esztendőben milliárdokkal alulfinanszírozott és átpolitizált közszolgálati cégnél, munkámmal, vezetői elképzeléseimmel az utolsó utáni pillanatban elkezdődött a rendszerváltás.
A fővárosi közgyűlésben viszont tizennyolc év után még ma sem attól hangos a ház, hogy a finanszírozási probléma egyedüli megoldását adható Zrt. tulajdonosa hogyan kompenzálja anyagilag az általa megrendelt közszolgáltatást. Köztudott tény, hogy nem az én elvárásom volt a nullszaldós BKV. Nullszaldós úgy, hogy a tulajdonos hosszú évek óta még az inflációt követve sem emelte a támogatást, és idén már hitelt sem vehet fel a vállalat.
Nem mindenkinek érdeke egy működő BKV Zrt. Az általam irányított átvilágítása és pénzügyi konszolidációs programja a közlekedési vállalatnak rengeteg érdeket sértett. Mondhatnám úgy is sok ember "üzleti lábára" léptem. Tévedtem, a teljes tulajdonosi kör szemléletváltása nélkül egy ember nem érhet el döntő változásokat, még közérdekből sem.
Nem remélem már azt, hogy mindenki - politikai érdekén felülemelkedve - elismerje munkámat. Viszont remélem, hogy a tényeket ismerve mindenki elgondolkodik.
Átgondolják például azt, hogy tavaly a vezetésemmel - sok érdeket sértve - a BKV Zrt. nem csökkentette volna közel 11 milliárd forinttal a veszteségét, akkor azt az idei közel 9 milliárdos hiánnyal összeadva hányszor 10% -os járatritkításra lenne szükség ahhoz, hogy a BKV Zrt. közösségi közlekedési eszközeinek ne csak kijelölt útvonalai legyenek, hanem azokon közlekedni is tudjanak.
Elgondolkodnak azon, hogy hosszú évek óta vezetésem alatt lett átlátható a 4-es metró költségvetése, szerződései. A DBR Projektigazgatóságának teljes körű átvilágítását is a többi közt a mostanság sokat támadott AAM Tanácsadó cég végezte. Ragaszkodtam hozzá, hogy a metró költségvetésének folyamatos növekedése megálljon, például a Fővám tér esetében is. Vallom, hogy elveimhez képest nem hibáztam, de ismétlem: tévedtem.
Egy ideje már szakmailag próbáltak ellehetetleníteni, nem sikerült. Tizennyolc év alatt nem tapasztal lendülettel független szakértők hada vizsgálta, vizsgálja az utóbbi hetekben minden, személyemet és a BKV Zrt-t érintő politikai támadások valóságtartalmát.
Elérkezett az a pillanat, amikor szavaim a támadások ellenére nem magyarázkodásnak hatnak, így nyugodtan elmondhatom véleményemet.
Széles az Alfával kicsit, nélküle nagyot szakíthat
Széles Gábor újságja keményen ostorozta a BKV-t a botrányos busztender miatt, miközben a lap tulajdonosának egyik cége, az Ikarusból megmaradt IK Járműtechnika is keresett volna 80-100 milliót a genfi buszok beszerzésén. Ráadásul a cég az összeg többszörösét keresheti, ha az üzlet meghiúsul, és a BKV régi Ikarusait még jó ideig nem váltják le sem használt, sem új csuklósok.
A BKV genfi használtbuszos üzletét a Heti Válasz (HV) cikke torpedózta meg, de a beszerzés körüli botrányhoz a Magyar Hírlap is igyekezett hozzátenni saját információkat. A Széles Gábor milliárdos vállalkozó tulajdonában lévő újság már a HV-s cikk megjelenése előtt írt az összesen 84 használt csuklós buszra tett ajánlatról, és kétségbe vonta, hogy a svájci Volvók eleget tesznek-e a fővárosi közlekedési vállalat tenderkiírásának. Később pedig a lapból vehette át a teljes hazai sajtó a nevekről szóló találgatásokat, hogy kik fognak belebukni a korrupciós vádakba. A Széles-lap azt azonban egyetlen alkalommal sem tudatta az olvasókkal, hogy a tulajdonosnak is vannak érdekeltségei a beszerzésben. Ha megvalósul, akkor azért, ha nem, akkor akár azért.
Buszban utaznak együtt
Széles cége régi albérlőtárs az Antal Attila, BKV-vezér fia foglalkoztatása miatt a közbeszerzési pályázattól elállni kényszerült Alfa Busszal. Az Ikarus-birodalomból megmaradt IK Járműtechnika Kft. (IKJ) a buszgyár székesfehérvári telephelyén lényegében szimbiózisban él a Volvókat szerelő és forgalmazó céggel, és nemcsak a területen osztoznak, hanem folyamatos üzleti kapcsolatban is állnak egymással.A cikk folytatása megtalálható az Indexen.
Erre tovább >>>
Utolsó kommentek