Visszavonta a 84 db használt genfi buszokról szóló ajánlatát az Alfa Busz Kft., miután bebizonyosodott, Antal Attila BKV-vezér fia a cégnél dolgozott.
Kútba esett a BKV mintegy 4 milliárd forintos használtbusz-beszerzési projektje. A tenderen egyedül induló székesfehérvári Alfa Busz Kft. ugyanis politikai támadásra hivatkozva visszavonta pályázatát, írja a Figyelőnet.
A BKV hétfőn ígért tájékoztatást a kialakult helyzetről, de úgy tudjuk, az ajánlat visszavonásának különösebb anyagi és jogi következménye nincsen az Alfa Buszra nézve.
A lefújt tenderrel kapcsolatban Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese azt nyilatkozta, "busz kell", a fővárosi közgyűlés február 28-án dönt az ehhez szükséges összegről.A cikk folytatása az Indexen megtalálható! Erre tovább >>>
2008. február 10. 20:24
Bedőlt a BKV busztendere
2008. február 08. 23:26
Antal: A fiam raktáros volt az Alfa Busznál
Egy hónappal később döntenek arról, megvásárolja-e a drágának tűnő genfi Volvókat az Alfa Busztól. Az ok nem a buszbotrány: még fedezete sincs a kb. 4 milliárdos közbeszerzésnek. Közben a BKV azt is vitatja, mi hangzott el korábban vezérigazgató-helyettesétől a buszok árára vonatkozóan.
Egy hónappal elhalasztották a döntést a BKV használt buszok vásárlására kiírt tenderéről, így legkésőbb március 30-án derülhet ki, az Alfa Busz Kft. hozhatja-e be a Genfben lecserélés alatt álló 84 darab Volvót.
A döntés mögött nem az áll, hogy kiderült, Antal Attila fia a tenderen egyedül versengő Alfa Busznál dolgozik vagy dolgozott, sokkal prózaibb magyarázatot adott Hagyó Miklós szóvivője, Horváth Éva: a használt buszokra szánt kb. 3,5-5 milliárd forint nem áll a BKV rendelkezésre.
Mint azt megírtuk, hogy a főváros vezetése számára is meglepetés volt a BKV decemberi tendere, Demszky Gábor januárban levélben érdeklődött Antal Attilánál, honnan van erre a BKV-nak pénze. Miután a BKV tulajdonosa a fővárosi önkormányzat, ilyen tételek átcsoportosításáról közgyűlési döntés kell. Január 31-én a közgyűlés csupán 906 millió forint átcsoportosításáról döntött (a 2007-es metrószerelvényekre eltett keretből, amit nem használtak fel), a többiről (ami a 2008-as keretet, a BKV-költségvetést érinti) február 28-án fog.
A szavazás várhatóan nem lesz könnyű menet a koalíciónak, hiszen a január 31-ei előterjesztés is kavart vitákat, pedig akkor még botrány sem volt, és csak azért volt többségben az MSZP-SZDSZ koalíció, mert a Fidesz-KDNP frakció nem volt jelent teljes létszámban, Bőhm András (SZDSZ) pedig tiltakozásul a fedezetnélküli tender miatt nemmel szavazott.
2006 és 2007 között dolgozott ott
2008. január 08. 06:39
Drágább közlekedés
Azt már tudjuk, hogy hamarosan őrök lesznek az éjszakai járatokon, de azt még nem, hogy miért kell drágább éjszakai jegyet vennünk, hogy koszban és hányásban utazzunk?
2007. december 05. 14:49
Metró-Rendőrség
Utána néztem a neten, de sehol nem találtam róla pontos információt. Van még? Ha nincs, miért szűnt meg? Jó volt? Jobb volt mint a jelenlegi ellenőrzős rendszer? Működött? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!
2007. november 27. 13:08
Füvesített villamospálya
Tisztel BKVF!
Lenne egy kérdésem. Miért nem divat Magyarországon a sínpálya füvesítése. Most újították fel kb. végig a Szilágyi Erzsébet fasoron a villamospályát, miből állt volna, hogy megtöltik földel és beszórják fűmaggal??? Persze, drágább lett volna de én szerintem a város képét nagyban javítaná egy ilyen pálya.
Üdv: cameraman
Utolsó kommentek