Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bedőlt a BKV busztendere

Visszavonta a 84 db használt genfi buszokról szóló ajánlatát az Alfa Busz Kft., miután bebizonyosodott, Antal Attila BKV-vezér fia a cégnél dolgozott.

Kútba esett a BKV mintegy 4 milliárd forintos használtbusz-beszerzési projektje. A tenderen egyedül induló székesfehérvári Alfa Busz Kft. ugyanis politikai támadásra hivatkozva visszavonta pályázatát, írja a Figyelőnet.

A BKV hétfőn ígért tájékoztatást a kialakult helyzetről, de úgy tudjuk, az ajánlat visszavonásának különösebb anyagi és jogi következménye nincsen az Alfa Buszra nézve.

A lefújt tenderrel kapcsolatban Regőczi Miklós, a BKV vezérigazgató-helyettese azt nyilatkozta, "busz kell", a fővárosi közgyűlés február 28-án dönt az ehhez szükséges összegről.

A cikk folytatása az Indexen megtalálható! Erre tovább >>>
31 Tovább

Antal: A fiam raktáros volt az Alfa Busznál

Egy hónappal később döntenek arról, megvásárolja-e a drágának tűnő genfi Volvókat az Alfa Busztól. Az ok nem a buszbotrány: még fedezete sincs a kb. 4 milliárdos közbeszerzésnek. Közben a BKV azt is vitatja, mi hangzott el korábban vezérigazgató-helyettesétől a buszok árára vonatkozóan.

Egy hónappal elhalasztották a döntést a BKV használt buszok vásárlására kiírt tenderéről, így legkésőbb március 30-án derülhet ki, az Alfa Busz Kft. hozhatja-e be a Genfben lecserélés alatt álló 84 darab Volvót.

A döntés mögött nem az áll, hogy kiderült, Antal Attila fia a tenderen egyedül versengő Alfa Busznál dolgozik vagy dolgozott, sokkal prózaibb magyarázatot adott Hagyó Miklós szóvivője, Horváth Éva: a használt buszokra szánt kb. 3,5-5 milliárd forint nem áll a BKV rendelkezésre.

Mint azt megírtuk, hogy a főváros vezetése számára is meglepetés volt a BKV decemberi tendere, Demszky Gábor januárban levélben érdeklődött Antal Attilánál, honnan van erre a BKV-nak pénze. Miután a BKV tulajdonosa a fővárosi önkormányzat, ilyen tételek átcsoportosításáról közgyűlési döntés kell. Január 31-én a közgyűlés csupán 906 millió forint átcsoportosításáról döntött (a 2007-es metrószerelvényekre eltett keretből, amit nem használtak fel), a többiről (ami a 2008-as keretet, a BKV-költségvetést érinti) február 28-án fog.

A szavazás várhatóan nem lesz könnyű menet a koalíciónak, hiszen a január 31-ei előterjesztés is kavart vitákat, pedig akkor még botrány sem volt, és csak azért volt többségben az MSZP-SZDSZ koalíció, mert a Fidesz-KDNP frakció nem volt jelent teljes létszámban, Bőhm András (SZDSZ) pedig tiltakozásul a fedezetnélküli tender miatt nemmel szavazott.


2006 és 2007 között dolgozott ott

80 Tovább

Drágább közlekedés

Azt már tudjuk, hogy hamarosan őrök lesznek az éjszakai járatokon, de azt még nem, hogy miért kell drágább éjszakai jegyet vennünk, hogy koszban és hányásban utazzunk?

37 Tovább

Metró-Rendőrség



Utána néztem a neten, de sehol nem találtam róla pontos információt. Van még? Ha nincs, miért szűnt meg? Jó volt? Jobb volt mint a jelenlegi ellenőrzős rendszer? Működött? Ezekre a kérdésekre keressük a választ!
24 Tovább

Füvesített villamospálya

Tisztel BKVF!

Lenne egy kérdésem. Miért nem divat Magyarországon a sínpálya füvesítése. Most újították fel kb. végig a Szilágyi Erzsébet fasoron a villamospályát, miből állt volna, hogy megtöltik földel és beszórják fűmaggal??? Persze, drágább lett volna de én szerintem a város képét nagyban javítaná egy ilyen pálya.

Üdv: cameraman
 
123 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek