Múlthét csütörtökön a BKV-nál jártam azért, hogy a beérkezett fontosabb kérdéseket átbeszéljem a szóvivővel. A főbb téma az elsőajtós felszállás, az utastájékoztatás és a bliccelés volt. Az elsőről részletesen majd jövő héten olvashattok, szavazással együtt. Az utóbbi kettőről pedig most. A többi kérdés is megvan, tehát nem írtatok hiába. Azok is sorra kerülnek, és ígérem, hogy a leírt problémákra keresünk valami megoldást.
Az elsőajtós témánál előkerült, hogy a BKV nem mindenhol árul jegyet, így az új felszállási rendszer emiatt sem bevezethető, hacsak a járművezetők nem kezdenek el jegyet árulni. Sajnos a rossz tájékoztatás miatt kevesen tudják, hogy lakóhelyükhöz közel -ha a BKV nem is- újságosoknál, trafikokban egyéb helyeken lehet jegyet kapni. Sajnos az ilyen üzletek listáját sehol nem lehet megtalálni, ezért sok utas nem tudja, hogy a pénztárakon kívül hol vehet még jegyet.
A BKV-figyelő javaslatára fejleszthet a BKV
Kérdezz a BKV-tól!
Miért nincs beléptető kapu a metróban? Mennyi pénzt költenek egy évben felújításokra? Miért van szükség több alvállalkozóra? Miért nincsenek rendesen takarítva a buszok? Ilyen, vagy ehhez hasonló kérded van? Tedd fel nekünk bátran a hozzászólások között, vagy küldd el e-mailben a BKV-figyelőnek a bkvfigyelo@gmail.com címre, hogy a BKV megválaszolhassa. A blog és a BKV közötti együttműködésnek köszönhetően tisztább képet adhatunk a BKV-ról az olvasóink számára, és fontos kérdésekre is megadhatjuk a választ. A beérkezett kérdéseket nyomtatott formában az Akácfa utcai BKV-székház előtt adom át a cég szóvivőjének, Szilágyi Károlynak. Még mindig hiszek abban, hogy az utasészrevételeket összegyűjtve, publikálva együttes erővel javíthatunk a BKV-n!
BKV-figyelő – Utasok a tömegközlekedésért!
Miért zárják le az álló lépcsőt?
Tavaly a metróállomások álló lépcsőit a BKV szalagokkal zárta el, hivatalos indoklás szerint azért, mert a bliccelők itt kerülték ki a lépcső tetején álló őröket. Persze ez hülyeség, hisz az őröknek bármit fel lehet mutatni, beengednek a metró területére, nem foglalkoznak vele. Épp a metró az a hely, ahol a legjobban lehet bliccelni. Azon kívül, hogy igénytelen, mégis mire jó? A vakok, kutyások, mozgólépcsőtől félők szívatására? Vagy csak valamelyik vezető cimborája "jóárasította" a kordonokat?
Valami bűzlik az új metró körül
Szép lassan érkeznek a 2-es metró vonalára az új metrószerelvények, melyeket az Alstom gyárt a BKV-nak. Demszky Gábor 2006. júniusában egy sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a leendő utasok választhatják majd ki, milyen legyen az új szerelvény homlokfala, és belső terek színösszeállítása. Idézet egy akkori cikkből:
"A polgármester a kiállított látványterveken érzékeltette, hogy milyen formatervezési finomságokról dönthetnek az interneten szavazók: a szerelvények homlokfalának kialakítása és a belső terek színösszeállítása dől el a következő időszakban. Demszky megosztotta a hallgatósággal azt is, hogy a francia szakemberek nagyon komolyan vették feladatukat, háromszor is jártak Budapesten, hogy konzultáljanak a látványtervek kialakításáról."
Az akkori szavazók hiába látogattak a főváros weblapjára, mert ott csak a metró homlokfaláról, a belső színekre nem lehetett szavazni. A szavazáson végül a lenti képen is látható 3-as számú versenyző nyert. Ha a képet összehasonlítjuk a megérkezett szerelvénnyel tisztán látható, hogy jelentős eltérések vannak a megszavazott, és a megérkezett szerelvények között. Elég ha az ablak alakját, az ablaktörlők elhelyezkedését, és a visszapillantókat megnézzük. De az a piros csík is hiányzik az oldaláról, ami elvileg megkülönböztetné a vonatot a 4-es metróra tervezett szerelvényektől.
Hiába nyomtam a vészjelzőt, nem állt meg a busz
Úgy hiszem elhamarkodottan döntöttem, amikor kijelentettem egy bejegyzés címében, hogy a Volánbusz jobb a BKV-nál. Tegnap este a Volánbusz kiemelten magas színvonalú szolgáltatását vettem igénybe Érd – Diósd útvonalon. Odafelé a buszvezető az utasok szívatásában lelte örömét. Nem nyitotta ki az ajtókat és a vészjelzőre sem reagált. Hazafelé a Volán alkalmazottja zsebre dolgozott, az utasoknak nem adott jegyet, ezzel meglopta a munkáltatóját, és megszívatta az Érdieket is, akiknek majd nem lesz mivel utazniuk, ha a Volán megszünteti a járatokat a nagy hiány, kevés bevétel miatt. A cégnek küldött panaszomat itt publikálom:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
Ma, azaz 2009. január 22-én este utaztam a 19:20-kor Érdről induló, Diósdon át, az Etele térig közlekedő autóbuszukkal, melynek rendszáma: JGC-149. Járművezetőjük az utazás során több utast is megszívatott, valószínűleg véletlenül, mert annyira figyelmetlen volt, hogy több megállóban is elfelejtette kinyitni az ajtókat (az utasok a buszon maradtak) és sem a kiabálásra, sem a vészjelző többszöri megnyomására sem reagált.
Az utasok hangosan kiabáltak, a vészjelző hangja is elhallatszott a busz közepéig, a buszvezető mégsem reagált semmit. Önök szerint ennyire figyelmes ember tényleg alkalmas a buszvezetői munkára? Ilyen ember hogyan felelhet 50-100 ember életéért?
Én a Csapágygyárnál szerettem volna leszállni, de hiába jeleztem, mivel nem volt felszálló, buszvezetőjük a megállón áthajtott, majd amikor kiabálni kezdtem vele, akkor nyitotta ki az ajtót, valahol a két megálló között, a sárban.
A történetnek nincs vége, ugyanis hazafelé úton (Diósd községháza – Érd között) az FLJ-386 rendszámú autóbusz vezetője több utasnak nem adott jegyet, zsebre dolgozott. Buszvezetőjüknek mondtam, hogy Érdig kérnék egy diákjegyet (direkt kiemeltem, hogy jegyet kérek!), majd az átadott 70 forintból 20-at visszaadott, és mondta, hogy üljek le. Nekem 20 forint spórolás nem ér meg annyit, hogy társaságukat meglopjam, és izgulva üljem végig a néhány kilométeres utat, hogy lesz-e ellenőr, ezért elkértem a jegyet, amit a vezetőjük nagy nehezen oda is adott. Előttem felszálló két utasnak sem adott jegyet, így egy megállónál kb. 2-300 forintot keresett.
Jó lenne, ha létrehoznának egy zöld számot, melyen hasonló panaszokat gyorsan be lehet jelenteni. Ezt a számot a buszon is reklámozhatnák, hogy az utasok tudják, hogy panasszal élhetnek, ha nem kaptak jegyet. Önöknek is fontos, hogy az utazás ellenértékét minden utas fizesse ki Önöknek, és ne a buszvezetőnek. Kevesebb pénz, kevesebb járat. Közös érdekünk…G. M.
Utolsó kommentek