Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A BKV mindent lát, de hiába

Hiába figyel mindent kamera a 2-es metró állomásain, Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt, azok nem rögzíthetnek képet, pedig szükség lenne rá. A Videokamerás megfigyelő rendszerrel megelőzhetőek lennének a rongálások, a rablások, és egy rendbontás esetén a tettesek kézre kerítése is jóval egyszerűbb lenne:

Budapest — Könnyűszerrel megfoghatnák a metróban randalírozó huligánokat, a graffitiseket, zsebtolvajokat a BKV-sok. De nem teszik. Nem tehetik.

Hiába látja Marczenkievitz László (41) diszpécser a Szabó Ervin téri központ hipermodern szobájából, hogy mi történik épp a 2-es metró valamennyi állomásán. Asztala előtt monitorok sorakoznak a paravánon, a képernyők a peronokat és a mozgólépcsős kijáratokat mutatják. Az is látszana, ha valaki törne-zúzna a metróban, esetleg megverne valakit, de az utasok és jegyellenőrök közti állítólagos összetűzésekre is rálátnak a kamerák.

- Nem rögzíthetjük a felvételeket Szabó Máté ombudsman kifogásai miatt – sajnálkozott Marczenkievitz László.

Pedig a felvételek bizonyítékul szolgálhatnának a vitás esetekben. Kiderülne, valóban otromba fráterek tömegét foglalkoztatja-e a BKV jegyellenőrként, vagy az utasok vezetik le a feszültséget a karszalagosokon.

 

(Szinte az összes állomás belátható - BKV-figyelő)



A kamerák képének rögzítését megtiltó ombudsman korábban élesen kritizálta a jegyellenőrök viselkedését. Szabó Máté jelentése arra hívta fel a figyelmet, hogy a hozzá „benyújtott panaszok közül több is kifogásolta az ellenőrök otromba stílusát, s az utasok emberi méltóságát sértő inzultusokat.” Ennek ellenére felvételek készítését nem támogatja.

A kamerákat egyébként nem ezért telepítették a 2-es metróba. Marczenkievitz László „csak” a biztonságos utazást ellenőrzi. Pedig ez a technika már azt is lehetővé tenné, hogy – ha engedélyük volna rá – a rendőrség munkáját is segítsék a közlekedésiek.

V. J. Z. (Blikk)

 

Kapcsolódó postok:

Szabó Máté ombudsman levele a BKV-figyelőnek

28 Tovább

Ez a magyar logika

Arról, hogy a BKV bérletellenőrzési rendszere kijátszható, már tegnap is írtam. Az utasok lesétálnak 1-2 megállót a 4-es 6-os vonalon, és máris ellenőrzés nélkül szállhatnak fel a villamosokra.

A metrónál sincs ez másképp. A Stadionok állomáson a biztonsági embereket pont olyan helyre rakták, hogy a lifttel ki lehet őket kerülni, ugyanis a pont a két ajtó között, egy köztes szinten ellenőriznek. A lift bejáratánál és kijáratánál nem. Azt tudjuk, hogy ezt az ellenőrzést is tanácsadó javasolta, de vajon ezért mennyit fizetett a BKV?:)

89 Tovább

Lassan gyertyával világítanak az utasok

Mindenszentek után mindenkinél maradt otthon 1-2 mécses, ami még jól jöhet. Ugyanis lassan már tényleg ott tartunk, hogy a világításról is nekünk kell gondoskodni.

Néhány napja utaztam egy villamospótló buszon (BKV-s Volvo), aminek a hátsó részében csak egy kis neoncső pislákolt. Nem tudtam eldönteni, hogy takarékoskodnak-e, vagy elfogyott a garázsban a neon, ezért előremenetem a vezetőhöz, aki tájékoztatott arról, hogy elromlott. Idézem: "Nem ilyen utakra való ez a busz". Kiállni nem tudott a forgalomból, mert nincs elég busz, így hát, akinek nem volt elég a hangulatvilágítás, az vagy meggyújtott egy mécsest, vagy előrement.

Olvasónk ennél rosszabb Volvo buszon utazott. Olyannal, aminek egészében nem volt világítás. Takarékosság? /kopik a neoncső:)/ Nincs készleten? Elromlott? Mai napig nem tudni…

Tisztelt BKV-figyelő!

A tegnapi nap (2008.11.16 péntek) utaztam egy barátommal a 200E jelzésű Reptér-buszon Kőbánya-Kispestre. A Felsőcsatári úti megállóban vártunk a buszra, ami kb. 15 perc múlva jött is, pedig nem az utolsó járattal mentünk. Úgy 17:00 lehetett, a következő képeket (csatoltam őket) pedig 17:17-19-kor készítettem a buszon a két megálló között (Telefonnal, úgyhogy ha van valami gond a minőséggel, ez az oka.):

55 Tovább

Megvesztegette a biztonsági őrt

Mióta biztonságiak vannak a körúti villamosok végállomásain, jóval kevesebb hajléktalannal találkozom délután és reggel. Nincs olyan büdös, több hely van. Nekem ezért megéri felmutatni a bérletem, egyáltalán nem macerás. Csak az öröm nem mindig felhőtlen. A rendszert a hajléktalanok két hét alatt kitapasztalták, és már az első megállóban visszaszállnak a villamosra. És ez még nem minden: Olvasónk saját szemével látta, ahogy egy szakadt férfi lefizette a biztonságit, hogy felszállhasson a villamosra.

Tisztelt BKV Zrt!

Tegnap, azaz 2008. november 19-én délután utaztam a Móricz Zsigmond körtér és a Mester utca között a 6-os villamoson. A körtéren a villamos ajtajainál a híradásokból már jól ismert, láthatósági mellényes, biztonsági szolgálat beléptető ellenőrzést végzett. Levelemben pontos személyleírás, időpontot nem adok, mert nem célom a dolgozójuk bemószerolása, csupán a médiában egekig magasztalt beléptetési rendszerükkel szeretném szembesíteni önöket.

Más európai városban ilyen ellenőrzési rendszert még nem láttam, pedig voltam már néhány nagyvárosban. Ezzel nem bántani szeretném az ellenőröket, és a rendszert, hisz önök a jelenlegi rendszerből a legjobbat hozták ki, véleményem szerint. (Biztonsági őrök telepítése olcsóbb, mint a beléptető kapu). Örülök az őröknek, annak ellenére is, hogy év elején, és évközben több utasukat bántalmazták, zúzódásoktól a csonttörésig volt itt minden. Azóta megemberelték magukat.

Most mégsem emiatt írok. Tegnap a Móriczon miután felszálltam a villamosra, egy érdekes eset szemtanúja voltam. Biztonsági őrüket egy szakadtabb, koszos ember szólította le (nem hajléktalan, csak ápolatlan), és megkérte, hogy engedje fel. Emberük beállt az ajtóba és ellenállt, mindaddig, amíg egy fémpénz (színe alapján 100-as) dobott az dolgozójuk kabátjának zsebébe. Emberük belenyúlt a zsebébe, kivette a pénzt, majd elállt az ajtóból, ezzel szabad utat adott az ápolatlan embernek.

Ezt látva odamentem munkatársukhoz, akinek elmondása szerint „belepofáztam a munkájába”. Nem húztam fel magam rajta, hisz igaza van. Ő nem szól bele az én munkámba, nekem sincs jogom az övébe, csupán érdeklődni szerettem volna, hogy ez a 100 forintos jegy, milyen kedvezménynek minősül, és hány megállóra érvényes. Erre nem adott választ, és odébb ment.

Véleményem szerint az ellenőrzésük akkor ér valamit, ha kiszűrik azokat az embereket, akik társaságuknak nem fizetnek (ez a célja az egésznek). Ha a beléptetést végző személyzet megvesztegethető, akkor mit ér a rendszer?

A Budafoki útnál felszállt a villamosra 5 roma férfi, akik feltűnően hangosan beszéltek arról, hogy semmit nem ér ez a rendszer. 3 perc alatt lesétálják ezt a néhány megállót, és két hét alatt eddig sosem találkoztak ellenőrrel. Véleményük szerint a pénzt költhetnék másra is. Ők a Borároson szálltak le.

Remélem tegnapi élményeimmel bemutathattam önöknek cégük új, „hatásos” ellenőrzési rendszerét.

H.

55 Tovább

Negyven percet várt a trolira

Olvasónk hoki meccsre igyekezett, amit a BKV miatt majdnem lekésett. 40 perc megállóban való várakozás után megpróbálta felhívni a BKV-t, de a tudakozótól kapott telefonszámokon nem tudta elérni a BKV-t. A trolik egyébként nagyon rossz állapotban vannak. Október 20. környékén utaztam a 78-as trolival, aminek útvonalán (oda-vissza) 3 lerobbant buszt láttam…

Hello Figyelő!

Kicsit korábban már megírtam, hogy miért nem járunk munkába Feleséggel és pocaklakóval a helyes kis közösségi közlekedést használva, de most már lassan odáig jutok/jutunk, hogy egyéb esetekben is más eszközökre szorulunk.

Történt, hogy egy egészen egyszerű útvonalat követve szerettünk volna eljutni a magyar-horvát hoki meccsre szombaton, úgy negyed öt körül.

77-es troli, Vezér út és Egressy út sarka. Troli éppen elmegy, szóval van idő beszaladni a boltba, hogy vegyünk a meccsre valami rágcsálnivalót, vagy akármit. Úgy kb. nyolc percig tarthatott a dolog, irány a megálló, telefon a haveroknak, hogy kb. tíz perc és ott vagyunk a Stefánia és az Egressy sarkán - öt megálló, mondjuk, vagy hat, nem lehet vészes a dolog.

A következő telefont fél órával később eresztettem meg, még mindig ugyanott, a troli ugyanis csak nem akart jönni. Miközben az ellenkező irányba elment három, s miközben a menetrend szerint jönnie kellett volna háromnak.

Jó, gondoltam csak rákérdezek, hátha valaki a BKV-nál tudja, hogy mi a gond. 198, mondjanak egy számot. Az első szám nyolcvanas, azt mobilról nem lehet hívni. A második helyi, budapesti, szuper - azt nem veszik fel, persze.

Itt aztán abbahagytam, inkább telefonáltam még egy havernak, hogy vegyen föl a meccsre menet a megállóban. Megjegyzem, mire odaértünk, leparkoltunk, akkor jött az első troli, tehát gyakorlatilag négy-öt járat kimaradhatott...

Megjegyzés 2.: ezt nem először játssza velem a 77-es troli, többször jártam úgy reggel hét-nyolc között, hogy nem volt kedve jönni húsz-harminc percig, pedig akkor hat-nyolc percenként jár, legalábbis a menetrend szerint...

69 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek