Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Miért hülyék hozzák a fontos döntéseket?

Tíz évig senkit nem érdekelt, hogy az M0-ás körgyűrű hiánya mekkora torlódást okoz Budapest útjain. Most, hogy elkészült a körgyűrű, és megszűnt a dugó buszsávot, buszsávokat építenek. Az illetékeseket eddig nem érdekelte, hogy a BKV járatai sokszor 30-40 percet álltak a dugóba. Akkor nem kellett buszsáv. Most igen:

Tisztelt Figyelő!

Levelem megírásának oka az index cikke, amely szerint mega-giga-szuper buszsáv készül Rákoskeresztúr és az Örs vezér tere között. Sokan úgy gondolják, hogy épp itt volt az ideje, pedig...

Tény, hogy az elmúlt tíz évben az egyik legrosszabb dolog volt Rákoskeresztúron lakni és a belvárosban dolgozni. A reggeli csúcsban mind a Pesti út-Jászberényi út, mind a Keresztúri út beállt a forgalom miatt, sokszor olyannyira, hogy a Rákoskeresztúr városközpont - Örs vezér tere útvonal több, mint egy óráig tartott, miközben dugó nélkül ez 17 perces út.

Még rosszabb volt, hogy nem lehetett mindig megjósolni, mikor lesz dugó, ezért két választása volt a keresztúriaknak: vagy felkelnek jó korán, elindulnak 45-60 perccel korábban és ha nincs dugó, beérnek korábban; vagy pedig normál időben kelnek fel, és dugó esetén elkésnek. Személy szerint én próbáltam a középúton lavírozni, a BEB bérlet bevezetése után pedig vonattal jártam.

Ebben az időszakban tényleg sokat segített volna egy betontömbökkel elválasztott buszsáv, hiszen akkor a tömegközlekedőket nem tartotta volna fel az egyszemélyesen használt autók tömege.

Viszont amióta átadták az M0-ás új szakaszát, csoda történt, nincs dugó. Megszűnt. Finito. Egy-két nap volt egy kis torlódás a Keresztúri út egyik 200-300 méter hosszú szakaszán, de az átadás óta minden egyes nap 20 perc alatt értem be az Örs vezér terére, ami idillikus állapot; sokat segített a helyzeten a BKV új menetrendje is. A Pesti út-Jászberényi út útvonalon is normalizálódott a helyzet.

Szükség van most a buszsávra? Nem. Megkapjuk a dugók megszűnését követően? Igen. És mit fog okozni az építkezés legalább 2010-ig? Átmeneti forgalmi korlátozásokat, ideiglenesen félig lezárt sávokat, azaz dugót!

Tisztelettel: chabba

69 Tovább

Arccal zuhant a járdára

A BKV alkalmaz még valódi barmokat. Olvasónk saját két szemével látta, ahogy egy 3 gyermekes anyukát csuk oda a busz hátsó ajtaja. Az anyuka üvöltött, majd az ajtó visszanyílt, ekkora arccal a megállóba esett. Megkérdezném a sofőrtől, megérte-e annyira sietni, hogy a leszálló utasokat sem várta meg? 
Tisztelt BKV-figyelő!
 
Tegnap (2008. 09.24-én) 17:15-kor egy 139A  jelzésű autóbusz vezetője a Regős utcai megállóban nem várta meg, amíg mindenki leszáll, hanem hirtelen zárta az ajtókat és indult volna felfelé, a gazdagréti végállomás felé.
 
Nagyon sürgős lehetett a sofőrnek! Egy asszonyka három gyereke már leszállt, és a járdán állt, amikor a sofőr az asszonykára zárta az ajtót (a busz leghátsó ajtajánál történt, magam láttam, ahogy az asszony az ajtók közé szorult!) majd a hatalmas sikításra (és többek felordítására) azonnal ki is nyitotta, aminek következtében az asszonyka arccal (!) a járdára zuhant, miközben hátitáskája leröpült a hátáról. A sofőr - szemrevételezve a visszapillantó tükörben a történteket - még állt ott egy másodpercig, talán addig, amíg én annyit ordítottam előre: "Nem szégyelli magát, hogy így rácsukja az ajtót az utasra?" Kb. ennyit mondhattam, amikor a sofőr nyugodtan elhajtott! Annyit sem tett meg, hogy legalább kiszálljon és megnézze, nem történt-e nagyobb baja az asszonykának, aki a földön feküdt!
 
Sajnos, olyan gyorsan történt mindez (és ment el a busz), hogy még a rendszámot sem tudtam leolvasni.
 
De most - nem tudván, kihez forduljak, mivel Gazdagréten nincs autóbusz irányító - megkérdeztem a BKV-tól: Hogyan merészel ilyen ember autóbuszt vezetni? Hogyan engedheti a BKV az ilyen embernek, hogy tömegközlekedési eszközt vezessen? Hogy mindnyájan ki legyünk téve az ő kénye-kedvének? Ha akarja, ránk zárja az ajtót, vagy akár meg se áll a megállóban? Kíváncsian várom válaszukat. A Regős utcai megállóban én szálltam le elsőnek. Nehezen, mert nem alacsony padlójú volt a busz és a térdeimmel súlyos problémáim vannak. Már akkor éreztem, hogy baj lesz, mert már akkor csöngetett a sofőr, sürgetve engem, aki - betegségem miatt - sokszor alig tudok lekászálódni. De mögöttem még ott volt a három gyerek és végül az anyuka! És a középső ajtónál is volt még felszálló!!
 
Elérkezettnek látom az időt, hogy végre statuáljanak példát, és büntessék szigorúan az ilyen magatartású autóbuszvezetőket, mert amióta beteg a lábam, rengeteg esetben tapasztalom, hogy a sofőr nem várja meg, amíg az ember nehezen le vagy felmászik a lépcsőkön. A csengetéssel már sürgetik az embert, holott addig csengetnie sem volna szabad, míg be nem fejeződött a le és felszállás. Azzal pedig, hogy sürgetnek ilyen beteg vagy idős embereket, kismamákat vagy bárkit, legfeljebb csak balesetet idézhetnek elő, de azt nem, hogy gyorsabban szálljon le vagy fel az, akinek nem megy gyorsabban.
 
A három gyerekes édesanya nevében (aki a nagy ijedtségében és fájdalmában biztosan nem gondol arra, hogy valakinek szóvá tegye a történteket) aki egy sofőr hányaveti magatartása miatt zuhant a járdára.
 
K. Emese
(Teljes név, cím, elérhetőség a szerkesztőnél)
87 Tovább

Ki akarta lökni a metróból

A BKV-nál még mindig vannak olyan kiskirályok, akik azt hiszik, hogy a kis problémákat mindig verekedéssel, az utas felpofozásával kell elintézni. Utasunk nagyot hibázott, mert a metró ajtaját megfogta, mert a társai még nem szálltak be, az pedig már záródott volna. A metró vezetőfülkéjéből kiszálló férfi, minden figyelmeztetés nélkül támad rá:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Sajnos szemtanúja voltam egy borzasztó esetnek. 09.24.-én az utolsó előtti metrón (23:10) utaztam Újpest irányból Kőbánya felé. Az első kocsiban utaztam és ott történt meg: ( Vagy a Forgách utcánál vagy az Árpád hídnál (nem figyeltem)), hogy pár fiatal felszállt de még várták az ismerőseiket és az egyikük nekidőlt az ajtónak (persze nem szabályos ez), erre a vezetőfülkéből kijött (egy idősebb féri ) civilben, üvöltözött és kiakarta lökni a fiatal embert a metróból, de ellenkezett így a metró kocsiban esett el és majdnem beverte a fejét az ülő rész szélén lévő kapaszkodó rúdba. Erre a férfi kiabált még valamit és visszament a fülkébe mint aki jól végezte dolgát.

 

Milyen jogon kezd el majdnem megverni egy utast? Persze, hogy nem volt joga tartani az ajtót de akkor sem ez a megoldás, szerintem. Hozzáteszem a kocsiban ült egy fekete kabátos fiatal ember, vállánál metró felirat, de nem tett semmit.

 

Teljesen felháborít ez az esett, hogy így kell, így lehet ezt csinálni büntetlenül?? Ez egyszerűen elfogadhatatlan, ilyen országban kell élnünk. Bízom benne, hogy ez nem mindennapi, de ezt nem tudhatom.

 

Üdvözlettel: jack

49 Tovább

Az olaszok hátsóját nem töri a műanyag ülés

Európa más részeiben már rájöttek, hogy a tömegközlekedési eszközök üléseire szövetborítást tenni nem praktikus. Az olasz IVECO-buszokon éppen ezért ergonomikus műanyag ülések vannak. Olvasónk tisztaságról ír, és azt mondja, jóval kulturáltabb körülmények között és olcsóbban utazott, mint mi itt Pesten.

51 Tovább

Turistabarát ellenőrök

Örömmel olvasom, hogy nem csak turistákat lehúzó, hanem turistáknak segítő ellenőrök is vannak a BKV-nál. Olvasónk az első látszatra visszataszító ellenőröket egyből megszerette, amikor látta, mennyire együttműködőek, és segítőkészek:

Kedves BKV-figyelő!

Történetem csütörtökön (2008. 09. 18.) reggel játszódik (f10 körül) a Ferenciek terén. A lefelé menő mozgólépcsőnél egy fiatalabb, nem különösebben szimpatikus fiatalember zenét hallgatva, rágózva, illetve egy idősebb, kimondottan antipatikus úriember végzi ellenőri munkáját. Előkaparom bérletem, mutogatom, persze nem érdekli őket. Mielőtt rálépnék a lépcsőre (mögöttem senki), látom, hogy a felfele jövő lépcsőről leszállva két idősebb, kínai úr megszólítja a fiatalembert, szemmel láthatóan segítséget kérve. A blogon olvasott rémtörténetek hatására gondoltam, megkérdezem, hogy segíthetek-e, mivel a srác jelezte, h nem nagyon tud angolul, de azért mondják. Mikor odamentem felajánlani, hogy fordítok, mindhárman nagyon megörültek, a srác külön meg is köszönte (ezen már meglepődtem). A két úr pénzt szeretett volna váltani, elmondtam, hogy hol találnak váltót, illetve szerettek volna Budapest Kártyát is.

Én nem tudtam, hogy lehet olyat kapni, ezért megkérdeztem a srácot, aki mondta, hogy a fehér kioszknál, ami BKV-jegyeket árul és ott van 3 méterre, de azért odamegy, és megkérdezi, hogy biztos van-e (itt már nem hogy meglepődtem, de már-már csodálkoztam). Visszajött, mondta, hogy valóban lehet venni kártyát, de nem mennék-e oda a két úrral, hogy biztos ne verjék át őket. Mondtam, hogy sajnos nem tudok, mert vonathoz megyek és az ugye időben indul, meg amúgy is pénzt váltanak előtte, azt meg nem tudom megvárni. Erre a legmeglepőbb fordulat állt elő: megkért a srác, hogy mondjam egy a két úrnak, hogy váltsanak pénzt, és ha megvan, menjenek vissza hozzá, ő elkíséri őket Budapest Kártyát venni, akkor nem lesz semmi gond, nem verik át őket.

A két kínai úr igen örült, hogy ilyen kedves az ellenőr (azt nem fordítottam le, hogy azért megy velük, h ne verjék át őket, csak annyit, h segít a vásárlásnál), ők ketten biztos úgy mennek haza, hogy itt nagyon kedves és segítőkész emberek vannak. Az ellenőr srácnak nem került nagy megerőltetésébe, hogy jó képet alakítson ki a BKV-ról, mindannyiunknak kb. 4 percet vett el az életéből a történet (najó, az ellenőrnek a vásárlással lehet, hogy még plusz 5-öt, de összesen akkor is kevesebb, mint 10 perc).

Ilyen egyszerűen lehetne jó színben feltüntetni a tömegközlekedést, ahelyett, hogy direkt szívatnák a turistákat. Az meg, hogy az ellenőr a saját kollegájáról tételezi fel, hogy átverné a külföldit, sokat elmond a BKV-ról, de nem az ellenőrt minősíti.

D. N.

23 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek