Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Beázik az öreg Ikarus

Sosem felejtem el, mikor néhány éve évnyitóra igyekeztem a 103-as busszal, aminek utasterében eláztam. Nem volt olyan hely a buszon, ahol ne csöpögött volna víz vagy annak a sáros, olajos keveréke. Ideje lenne végre korszerűsíteni, vagy lecserélni a régi Ikarusokat. Olvasónk is valami hasonlót tapasztalt:
Tisztelt BKV Zrt!
 
Mai esős napon (2008. szeptember 8., hétfő) volt „szerencsém” igénybe venni az Önök szolgáltatását a 202E jelzésű útvonalon. A 19-21-es számú járműre – ha jól emlékszem – fél tizenegy után nem sokkal a középső ajtón szálltam fel a kőbánya-kispesti végállomáson, és a vezető mögötti (tehát bal) oldalon a hatodik üléssorban, az ablak mellett foglaltam helyet. Az Új köztemető megálló után arra lettem figyelmes, hogy valami rácsöppent az alkaromra. Mikor odapillantottam a mellékelt fotó látványával szembesültem. A karomra egy meglehetősen méretes, undorító, fekete csepp hullott. Felnéztem, és azt láttam, hogy a tetőelemek közötti illesztésen már ott fityeg a következő fekete csepp, így menekülőre fogtam. Ekkor jöttem rá, hogy a folyadékból csöppent a nadrágomra is két csepp (ebből a kisebbik a mellékelt fotón is látható), illetve egy csepp esett a pólómra. Mivel egyelőre még nem mostam ki őket, nem tudom, hogy a foltok eltávolíthatóak-e, mindenesetre megalázónak érzem, hogy a járműveik karbantartása hiányában sikerült összemocskolnom magam, és piszkosan kellett utaznom. Szerencsére nem a legjobb ruhadarabjaim voltak rajtam (bár lehettek volna!), így megnyugtathatom Önöket, ha foltok nem lesznek kivehetők, akkor sem fogok azzal foglalkozni, hogy a káromat megtérítsék. De – véleményem szerint – minősíthetetlen az, ami történt, főképpen az, hogy nekem kellett szégyenkeznem a ruházatom miatt, az Önök hibájából.
 
 
Remélem a panelek mögött található elektronika megfelelően szigetelt, különben annak, aki hozzáér ehhez az említett részhez, nem csak esztétikailag lesz megrázó élményben része.
 
Hozzá tartozik a történethez az is, hogy a jármű belülről mocskos és elhanyagolt volt. A graffitiról az Önök vállalata természetesen nem tehet, de az ablakok közti fém elemek rohadásáról annál inkább. Illetve említhetném azt a problémát is, hogy egy tömegközlekedési eszközön az utasok óhatatlanul is hozzáérnek az üveg elemekhez, amely így idővel zsírosodik, ám ezt Önök nyilvánvalóan nem érzik feladatuknak eltávolítani.
 
Összefoglalva tehát: Sokan panaszkodnak arra, hogy a BKV járatain koszos ruházatú emberek is utaznak, ám némi túlzással és cinizmussal azt is mondhatnánk, hogy talán ezeket az embereket pont a buszok koszolják össze.
Tájékoztatásul közlöm, hogy jelen e-mailt a bkvfigyelo.blog.hu portálnak is elküldöm.
 
Előre is köszönöm az ügyfélszolgálati munkatárs figyelmét.
 
Tisztelettel: L. Tamás
31 Tovább

Egy buszvezető véleménye a változásokról

A paraméterkönyv hatásairól megkérdeztünk már mindenkit, kivétel a változásokat jobban látó, BKV dolgozókat. Nem lenne teljes a kép, és nem lenne hiteles a blog, ha a BKV-s nem szólalhatna meg, ezért felkerestünk egy buszvezetőt, aki elsőként mesél nektek tapasztalatairól. A változások mellett megkérdeztük, mi a véleménye az elszabadult buszokról és az új vezérigazgatóról is.
- Kezdjük talán a legfontosabb kérdéssel: Mostanában sokat hallani az "Elszabadult egy BKV-busz" mondatot. Mi ennek az oka? Ennyi a műszaki hibás jármű?
A vezető nélküli "elszabadulás" és a vezetővel való "elszabadulás" két külön dolog lehet.
Vezető nélkül is lehet személyi mulasztás, de lehet, hogy műszaki hiba volt. Vannak olyan műszaki hibák, mint például a minap a Móricz Zsigmondon történt, amik hirtelen keletkeznek, sem vizsgálattal, sem jövendőmondással nem lehet kikövetkeztetni. Abban a balesetben csak a szabálytalan autósokon múlt, hogy nem történt haláleset. Ha például nincsenek ott az autók, a busz akár a körtéren is átmehetett volna. De ha a villamosról éppen akkor szállnak le az utasok, akkor is kétjegyű a halálos áldozatok száma.
Nem kívánok a kolléga felett pálcát törni, de annak ellenére, hogy az előzetes műszaki vizsgálat kimutatta, hogy valószínűleg műszaki hiba törént, igen nehéz dolga lehet. Az a helyzet, hogy a BKV áll szemben a buszvezetővel, hiszen a BKV azt mondja, jó a busz, a vezető szerint nem.
Ezért a buszt elszállították, az igazságügyi szakértő vizsgálatáig...a BKV telephelyére, az első sorba. Csak az nem nyúlhat hozzá, aki nem akar.
De mindezek ellenére kijelenthetem, hogy a buszvezető is ember, emberként viselkedik, és hibázhat is. Most, hogy a buszvezető megpróbálta üresbe tenni a sebváltót, de nem sikerült a motor erülküdése miatt, vagy inkább két kézzel fogta a kormányt, az az ő ügye. A műszaki hiba attól még műszaki hiba.
Az, hogy nem történt műszaki hiba, nálam fel sem merül. Ismerem a levegőgázos buszok tulajdonságait, és gyengeségeit (a szelepek viszonylagos koszolódása miatt a motor képes felpörögni, mivel a szelep beragad, mintha tövig nyomnám a gázt), és a kollégánkat is, hiszen én az ő szakszervezeti bizalmija is vagyok.
A BKV védi magát, buszvezetőjét sodorja veszélybe, csak hogy ő tiszta maradjon. Keményen kell dolgozni, hogy megvédjük az igazunkat. Mennyire kritikusak a busz műszaki paraméterei? Pótalkatrész nélkül...
- Sokak szerint a paraméterkönyv bevezetése elsietett volt, és szervezetlen. Neked erről mi a véleményed?
Paraméterkönyv változás minden évben van, csak nincs bejelentve. A paraméterkönyvet általában 1 évre adják. A változások elméletileg jók lennének, hiszen a járatok összehangolását, és az alacsonypadlós buszok szétszórását jelentené. Nem mellékes, hogy spórolni akarnak vele, de hogy hogyan... Ezt nem tudom elképzelni, pedig nagy képzelőerővel áldott meg a Jóisten.
Viszont, mivel ez elméleti paraméterkönyv, jó pár dolgot nem vettek számításba. Budapest túlzsúfolt, mindenhol dugók vannak. Nincs annyi működőképes (hibátlan) busz, amennyit járatnának, a különböző típusú buszoknak az eltérő menettulajdonságuk miatt más menetidővel bírnak, stb. Ez arra enged következtetni, hogy a paraméterkönyv összeállítók vagy nem értenek a gyakorlathoz, vagy nem járnak BKV-val. Vagy mindkettő. Esetleg ez nem is érdekli őket, ők megtették a magukét.
- A buszgarázsban ahol dolgozol milyen változások voltak? Selejteztek buszokat tőletek? A vonalakon, ahol dolgozol mi változott?
A Kelenföldi telephelyet sokban érintette a paraméterkönyv változás. Sok vonalat elvettek (5, 105, stb), sokat visszakaptunk (pl. 88) és továbbra is sokat adunk alvállalkozóval közösen (47-49V, a Budaörsi buszok, stb). Kaptunk buszokat más telephelyekről, hogy a kocsikiadást teljesíteni tudjuk. Selejtezésről nem tudok, mivel hoztak kocsikat. A donorok kevesebben vannak, de jó pár még ott szomorkodik.
A 8-ason és a 153-ason szoktam járni. A 8-as buszra alacsonypadlós buszok (3 db IK 412) kerültek, valamint a Március 15-e tér helyett a Kálvin térig járnak. A 153-as minden megállóban megáll, és nem minden busz alacsonypadlós. Ehhez az is hozzátarozik, hogy a változások miatt a 153-as +5 megállóban megáll, és nem kaptunk hozzá elég menetidőt. A 8-as dettó. Bedobtak minket a belvárosba, és kaptunk rá +2 percet a +3 megállóra. Szerencsére, amikor monitorozták (ellenőrizték, hogy milyen az új vonal kihasználtsága, menetideje, stb) ezt kiküszöbölték. Ám, mivel hogy a Kiskörút fel van túrva, a Hegyalja és a Törökbálinti út szintén, a késések állandóak. Amúgy a menetidőt tartani is lehetne.
- Mégis, egy pécsi, egy debreceni hogyan képzelje el most a BKV-t? Nagyobb lett a tömeg? Sűrűbben jártok? Több a pihenőd?
62 Tovább

Backdoor tájékoztatás

Nem kedves olvasó! A backdoor nem csak arról szól, hogy egy sértődött ember idegességében minden hülyeséget felír valahova, ami éppen eszébe jut, és amin más jókat nevet. A backdoor tájékoztatásra is tökéletes. A BKV-nál nagyot szorítottak a nadrágszíjon. Annyira nagyot, hogy az kleptomániás utasok által ellopott matricákat sem pótolják. A karbantartók kaptak egy alkoholos filcet, amivel szépen felírják a busz ajtaja fölé a tájékoztató szöveget. Takarékos, praktikus, és közvetlen!
 
45 Tovább

Külföldön ez miért működik?

Nem egyértelmű tájékoztatás miatt megbüntették olvasónk feleségét Londonban. A férj panaszt tett a helyi BKV ügyfélszolgálatán, ahol visszafizették a büntetést, amiből csak a kezelési költséget vonták le. Nekünk meg maradnak a turistákra vadászó ellenőrök…

Tisztelt BKV-figyelő!

 

A "JÚ MÁSZT PÉJ SZIX TÓZEND!" című cikkhez kiegészítés az alábbi történet: Angliában dolgoztam, feleségem meglátogatott a gyerekekkel. Mivel a London Transport weboldala, ha kicsit zavarosan is, de némi kitartással megkereshetően kimerítő részletességgel tartalmaz minden szükséges információt, nem mondhatom, hogy a szükséges tudás nélkül küldtem be őket Londonba. Napi jegyük volt (Oyster), amivel felszálltak a DLR-re, az automata kisvonatra a Towernél. Sajnos, nem arra a vonalra, amire szerettek volna, így Greenwhich helyett valahol nagyon messze kötöttek ki. Ki sem szálltak, egy menetben jöttek vissza vele. A kijáratnál két ellenőr dolgozott, az egyik leolvasója zöldet, a másiké pirosat mutatott (???). A dolog végeredménye egy 20 fontos büntetés lett, amit csak hitelkártyával lehetett kifizetni (hiszen mindenkinek van hitelkártyája, mondotta volt az ellenőr hölgy!), és napijeggyel utazóként természetesen azonnal megreklamáltam a nevükben. Végülis visszatérítettek 18 fontot (2 font adminisztrációs költség levonása után), de nem azért, mert érvényes jegyük volt, hanem "méltányosságból", mint külföldinek.

 

Mint kiderült, ott követtek el hibát, hogy a végállomáson nem szálltak ki a vonatból, és nem érintették a leolvasóhoz a kártyát. Ez egyébként sehol nincs leírva, hogy oda-vissza kiszállás nélkül tilos lenne utazni. Az igen, hogy ha kiszáll , akkor olvastassa le a kártyáját, különben... De hát ők nem szálltak ki. Ebbéli kifogásaimat egyébként válasz nélkül hagyták - amúgy pedig szeretném én a BKV-tól azt látni, hogy pl. a vonatkozó átszállójegyes hölgy panasza alapján, mivel egyébként kifizette a menetdíjat, csak a megfelelő információk hiányában nem kezelte a jegyét, méltányosságból elengedik a büntetését és visszafizetik neki...

 

Ahogy a művelt angol mondja: no comment.

 

Üdv: Andy

40 Tovább

A hétvége bunkó parkolásai

Mint biciklis, és mint BKV utas mutatnám meg az olvasóknak az alábbi két képet. Az egyik szombaton, 17:30 körül készült a Boráros téren, a 23-as busz buszmegállójában (leszálló utasok számára). A Taxi4 dolgozói úgy gondolták, ők a környék királyai, ezért egymás mellé beállva elfoglalhatják a buszmegállót és a gyalogosátkelőt, mely sajnos a képen nem látszik. A 23-as busz természetesen nem tudott beállni a megállóba, ezért kénytelen volt az 54-es busz megállójába állni, ezzel feltartva a beálló 54-es buszt.

 


Aki BKV-zik valószínű próbált már biciklizni is a városban. A blogon mindig olvasom, hogy leszúrják az úton bicikliző embereket. Sajnos sokan nem gondolnak bele abba, hogy a bicikliseknek sem könnyű a bunkó autósok miatt. A 6-os villamos Budafoki úti megállója mellett van egy Szír élelmiszerbolt, melynek tulajdonosa, és vásárlói mindig a bicikliúton parkolnak. Egyszer nagyon felhúztam magam, és szóltam neki, hogy álljon odébb. Kiabált, majd lefényképeztem. Ketten idegeskedtünk utána, ugyanis autóval utánam jött, és a Petőfi hídnál elkezdett fenyegetni.

 

47 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek