Nem titok, a BKV-figyelő Budapesttől egy kicsit távolabb lakik, és a fővárost minden nap vonattal közelíti meg. Annyira szerencsés embernek mondhatja magát, hogy az ország két szuper közlekedési vállalatával is utazhat, legalább napi 45-60 percet. Amikor nem a Gaskó sz*patja az utasokat, akkor épp a MÁV:
Vasárnap a 13.07-es dunaújvárosi vonattal szerettem volna a Délibe menni, Érd-felsőről. Ebben az időben 1 egység Flirt motorvonat szokott járni, mióta a MÁV átcsoportosította az Érdieknek ígért új vonatokat Komárom felé, illetve külföldre (magyar embernek a szar is jó jeligére).
A MÁV fejesei még nem jöttek rá, hogy egy Flirt nem elég. Egy átlagos vasárnap délután sincs rajta ülőhely, általában állni kell, és nem mindenki bír ki 40 percet állva. A MÁV ma is nagyon jól szervezkedett. Ma is egy egység vonatot küldött, amikor számíthattak rá, hogy az EFOTT-ról hazatévedő emberek a dunaújvárosi vonattal fognak menni.
Eredmény: Ajtóban ülő, csüngő emberek. Felszállás lehetetlen. Meg kellett várni a következő 1 óra 30 perc múlva érkező vonatot. Köszönhető ez a fasza szervezésnek.
Offtopic: Kezet foghatna a MÁV és a BKV menedzsmentje
Megnevelte a 7-es busz utasait
Mit csinál a BKV-figyelőn nevelkedett BKV utas, ha a klímás Volvo busz összes ablaka nyitva van? Felhívja az utasok figyelmét, hogy megy a klíma, majd feltűnően becsukja az összes ablakot. Az utasok tanulnak, és nem merik többé kinyitna az ablakokat. Le a kalappal.
Szia BKV-figyelő!
Tegnap utaztam a 7-es busszal Albertfalva és az Astoria között. A buszra Albertfalván szálltam fel. A busz összes ablak nyitva volt 1-2 kivétellel, és annak ellenére, hogy ment a klíma, meleg volt. Becsukhattam volna az összes ablakot,de vártam, míg többen lesznek a buszon, gondoltam megnevelem őket egy kicsit:)
Illusztráció
A Bornemissza térnél elkezdtek gyűlni az utasok, majd megindultam a nyitott ablakok felé. Megpróbáltam a legfeltűnőbben bezárni őket, hogy mindenki figyeljen oda, és lássák, hogy az ablakoknak zárva kell lenniük, ha megy a klíma. (Sajnos egyszer sem mondta az automata, hogy ne nyissák ki az ablakokat).
A fogadtatás vegyes volt. Volt aki megköszönte, volt aki hőzöngött. Az Astoriáig azonban a busz belseje is lehűlt, és az egyetlen hőzöngő utastól megkérdeztem. „Így már jobb, nem?”. Bocsánatot is kért. Én érdekem is volt, hogy hűvösen utazzak:)
Este visszafelé ugyan ezzel a busszal utaztam (igen jellegzetes feje van a sofőrnek, megismertem:)) és örömmel láttam, hogy az összes ablak zárva van, úgy, ahogy én azt órákkal ezelőtt hagytam. Még azaz egy ablak is, ami rejtélyes módon kinyílt*
Így nevelem én a 7-es busz utasait…
H.T.
* A buszon az összes ablakot bezártam, a Bornemissza térnél még senki nem volt a busz hátsó felében, a motortérnél lévő nagy ülések mellett lévő ablak mégis kinyílt magától. Mitől lehet ez?
Tiszta járművekkel is lehetne arculatot váltani
Többen felháborodva kerestetek meg, hogy az RTL híradóban láttátok, hogy a BKV arculatot vált 50-100 millió forintért. A BKV-nál a marketing-tanácsadástól a szatyrokon át az asztali kiszászlók készítéséig mindenre lehet pályázni. Szavazz a cikk végén, hogyan változtatnál a BKV arculatán.
Arculatváltásra szükség is lesz, ha a cég be akarja mesélni az utasoknak, hogy minden a legnagyobb rendben van, ugyanis a 11 milliárd forint, melyet Antal Attila megspórolt, úgy taccsra vágta a céget, hogy a rendbetétele 20 milliárd forintjába is kerülhet az adófizetőknek. Az, hogy a cég miért nem az utasaival foglalkozik végre, még rejtély.
Arra, hogy a cég miért nem tiszta járművekkel, megállókkal normális utazási körülményekkel vált arculatot, nem kaptunk választ. Jelenleg azt sem tudjuk, melyik korosztályt célozta meg a BKV a szatyrokkal, és az ajándéktárgyakkal.
Szavazás:
Elkapták a Häagen-Dazs matricázóját (Videó)
Már a Homáron is nagy port kavart a fagylaltcég gerillareklámja, melynek lényege, hogy Budapest közterületein táblákat ragasztgatnak össze. Nem az első eset, hogy a BKV tábláin az "a" betűk fölé ékezetet ragasztanak (umlaut), így reklámozzák a cég magyarországi térhódítását.
Az egyik matricázó a délutáni csúcsban próbálta umlautossá alakítani Batthyány nevét, melyet olvasónk le is videózott. Szerencsére a BKV egyik biztonsági embere időben érkezett és közbeavatkozott. Sajnos a fiatal megszökött. A BKV a matricát péntekre eltávolította. Sajnos a videón kevés ideig látható az átalakított tábla, így pillanatfelvételt készítettem, hogy meg tudjátok csodálni.
A kép és a videó után a cég eddigi reklámjaiból mutatunk be párat. (Rendkívül érdekes, hogy a biztonsági őrök hátratett kézzel nézik, ahogy kergeti a BKV-s a fiatal srácot, és nem lépnek semmit. Valószínűleg ez a biztonsági cég feladata.) Jó tanács: Aki teheti jó minőségű, magyar jégkrémet vásároljon:)
Kedves BKV-figyelő!
A Batthyány téren tegnap (július 17.) du. 3 körül érkeztem be a metróval amikor láttam, hogy egy kapucnis fazon firkál valamit a falra. Utálom ezeket a parasztokat, akik összerondítják a járműveket is, szemét kis k*csögök, gyorsan amikor szálltam le,már kezdtem is kamerázni, hogy hátha elkapom az arcát is, mondjuk elég szar lett a felvétel :( de azért látszik, a közepe felé, hogy nyúlkál fel. Persze jellemző módon, senki nem szólt hozzá, csak nézték.
Ha nem indul el a videó, kattints ide!
Aztán még mielőtt odaértem, odament hozzá egy BKV-s (végre nem a normális embereket basztatják.) és elkezdte lökdösni, meg tolni kifelé, az meg próbálta kiráncigálni magát. Néztem, hogy mit írt fel, két pontot az a-betűre, mint a német á-n. Mondjuk elég hamar elkapták.
Aztán kicsit még próbáltam utánamenni, hogy mi lesz a vége, rendőrt hívnak vagy simán megrugdossák :) De a kisk*csög meglépett a végén.
Na szia ,csak így tovább :)
Geri
Lezsidózta a külföldi utast
Tisztelt BKV Zrt!
A mai nap (2008. 07. 07) egy megdöbbentő esetnek voltam fültanúja a 47-49-es villamospótló autóbuszon. Az egyik jegyellenőrük egy magyarul nem beszélő fiatal hölgytől próbálta elkérni jegyét vagy bérletét, aki ezt a kérést nem értette, legalábbis úgy tett, mint aki nem érti. Kollégájuk úgy vélte a hölgy magyar, csak tetteti, hogy külföldi, ezért magyarul kezdett hozzá beszélni, a hölgy persze erre sem reagált, mire kollégájuk szájából a következő mondat hangzott el: „Tán ezt tanítják a Lauderben? A Budakeszi úton nem tudják magyarul mi az, hogy jegy?” (A Lauder a budapesti zsidó gimnázium neve, mely a Budakeszi úton van) Erre én közbeszóltam, megkértem, hogy ne zsidózzon, ő azt válaszolta, hogy nem zsidózik, majd kikérte magának, hogy ő azt hitte, hogy ebben az országban szabad véleménynyilvánítás van. Tovább nem folytatom a beszélgetést, két további utassal közösen magyaráztuk el neki aztán, hogy miért nem szabad kisebbséget sértő megjegyzést tenni, pláne egy – többek között – adófizetők pénzéből eltartott cég alkalmazottjaként.
Kollégájuk sorszáma 935. volt, az eset ma, azaz 2008. július 17-én 15:55 és 16:00 között történt a 47-49-es villamospótlón az Astoria és a Deák tér között egy Nógrád Volános Volvo típusú csuklósbuszon.
Tisztelettel várom, milyen intézkedést tesznek annak érdekében, hogy ehhez hasonló eset soha többé ne történhessen meg a BKV hálózatán.
Válaszukat előre is köszönöm,
Üdvözlettel: Földiák János
Utolsó kommentek