Kedves BKV figyelő!
Mint rendszeres olvasód, IX. kerületi budapesti lakos kerestelek meg, egy városi problémával. Azért épp téged, mert tudom, hogy a Pestiek közül sokan ismernek már titeket és tudom, hogy hamar eljut az üzenetem az illetékeseknek.
Bár a téma csak annyira köthető a BKV-hoz, egy fontosabb csomópont, a Boráros tér szerepel benne. Itt lehet felszállni a Csepeli HÉV-re, a 2-es, a 4-es és a 6-os villamosra és többek között a 15-ös, 12-es és a 23-as buszra is, egyszóval a szélrózsa minden irányába el lehet menni. Mióta dolgozom, minden hétköznap erre járok, így tudom a legegyszerűbben megközelíteni a belvárost.A kép illusztráció!
Ami a lényeg (és most egy kicsit vulgáris leszek), szinte minden hónapban a 4-es 6-os villamos megállójában a fánkossal szemben a csatornából előtör a szar. A csatorna fedelén a Fővárosi Csatornázási Művek Rt. felirat olvasható, kör formájú Öntöttvas fedél, két is nyílással a tetején. Fényképet sajnos nem tudok készíteni róla, mert a kamerát nem cipelem magammal, telefonommal pedig nem lehet fényképezni, de bárki megcsodálhatja a kb. 5-6 méter átmérőjű tócsát, mely a közel egy hét alatt gyűlt most össze. A víz egyébként most igen átlátszó, ürülékdarabkák is csak a csatorna közelében láthatók, turisztikai látványosságnak sem utolsó.
Persze jól el lehet ezzel viccelődni, de komoly téma. Elég, ha csak a higiéniai részét nézzük a dolognak. Valaki megy, bambul, nem figyel. Belelép, majd az emberei ürüléket a járdán szétkeni a maradékot pedig felviszi a buszra, villamosra vagy a HÉV-re. Valaki meg tudja nekem mondani, hogy milyen fajta baktériumokat vannak az emberei ürülékben és ezek milyen betegségekhez vezetnek?
Remélem az illetékesekhez ez is olyan hamar eljut, mint a Móriczon szerencsétlenül járt galamb, és megszüntetik a problémát.
Minden jót kíván Péter, egy budapesti lakos.
Emberi ürülékben úszik a Boráros tér
"Aki muzsikáltat, az fizessen is"
A fővárosi költségvetésben nincs pénz arra, hogy finanszírozzák a BKV hatmilliárd forintos hiányát - mondta az InfoRádiónak Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes. Budapest a többi mellett az agglomerációs településektől szeretne pénzt kapni, mert a politikus szerint, "aki muzsikáltat, az fizessen is".
Nagyjából 6 milliárd forintos hiánnyal küzd a BKV. A Fővárosi Önkormányzat évente mintegy 10 milliárd forintos tőkepótló támogatást ad a közlekedési vállalatnak, emellett hozzájárul a vállalat amortizációs költségeihez és a fejlesztési beruházásaihoz - mondta az InfoRádióban Ikvai-Szabó Imre.
Ennél többet azonban Budapest nem tud adni az éves szinten 110 milliárd forintból gazdálkodó cégnek - hangsúlyozta a főpolgármester-helyettes.
Rámutatott azonban arra, hogy a BKV a szolgáltatásai egy jelentős részét a városhatáron kívül nyújtja, ennek ellenére az agglomerációs települések nem járulnak hozzá a működéséhez.
Szerinte tarthatatlan, hogy ezen települések úgy részesülnek a BKV működésének előnyeiből, hogy ehhez nem járulnak hozzá. Mint mondta, a kérdést mihamarabb rendezni kell, hiszen "aki muzsikáltat, az fizessen is".Forrás: Inforádió
Fővárosi komédia: mégsem lesz járatritkítás
Felfüggesztette a BKV járatritkításokat tartalmazó paraméterkönyvének tárgyalásait a fővárosi önkormányzat közlekedéspolitikai tanácsosa.
Dancs Gábor az InfoRádiónak elmondta, hogy a hétfő délelőtti válságtanácskozáson Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes rábízta az ügyet, majd a helyzetet átvizsgálva úgy döntött, hogy határozatlan ideig felfüggeszti a módosítások egyeztetését.
Hozzátette: ilyen horderejű ügyben nem lehet a kerületek ellenében, és sztrájkfenyegetés árnyékában dönteni, úgy, hogy a döntés pénzügyi hatásai is csak vázlatosan ismertek.
Forrás: InfoRádió
Jelentős járatritkításokra készül a BKV
Hat-hét milliárd forintos megtakarítást jelentő, mintegy 8-9 százalékos teljesítménycsökkentést tartalmaz az a BKV-s munkaközi anyag, amelyről csütörtökön tárgyal a főváros vezetése.
A BKV felügyelő bizottsága szerdai ülésén tárgyalta a BKV idei menetrendi változtatásairól szóló munkaközi anyagot - tudta meg az InfoRádió. A testület ülésén értesüléseink szerint elhangzott, hogy az úgynevezett paraméterkönyv módosítása 6-7 milliárd forintos megtakarítást hozhat a BKV-nak.
Korábban Demszky Gábor főpolgármester és helyettese, Hagyó Miklós is ekkora hiány eltüntetésének a szükségességéről beszélt.
A nem végleges munkaanyag, amelyet csütörtöki ülésén tárgyal meg a fővárosi kabinet, tájékoztatás szerint a BKV járatok teljes teljesítményének 8-9 százalékos csökkentéséről szól. Ez alátámasztja azokat a korábban elhangzott aggályokat, hogy jelentős járatritkításokra kell felkészülni, ami főként a buszvonalakat érinti.
Az InfoRádió úgy tudja: a BKV felügyelő bizottsága belső vizsgálatot kezdeményezett, hogy kiderüljön: a cég éves bérleteiért cserébe kapott fővárosi fürdőbérleteket valóban csak a BKV vezetői kapták meg, vagy a dolgozók is részesültek belőle.
Forrás: Inforádió
A 12-es busz csodái
Hello BKV Figyelő, kedves kommentelők!
Két dolog miatt írok, ezek a 12-es busz apró csodái.
1) Világvárost építünk, szeretem Budapestet blablabla. Építjük a 4-es metrót, mert hogy az értékes munkaperceket hoz be, mivel a metró által rövidebb lesz az utazás. Nos, nem itt kell elkezdeni az utazási idő redukálását, hanem ott, hogy logikusan szervezzük a menetrendet. Én napi jelleggel használom a 8-as buszt, és a dél felől BAH-nál a legegyszerűbb átszállni, 12-es buszról. Igen ám, de van egy kis bökkenő. A 12-es busznak kb. azért ez a száma, mert 12 percenként jár. Viszont egyszer se sikerült elérnem. HÉV-ről mindig láttam elmenni, aztán meg áll a piros lámpánál. 8-asról 12-esre, 12-esről 8-asra se sikerült átszállni rögtön, mindig az ember orra előtt megy el. És persze nem ez az egyetlen ilyen kapcsolat, mindenki tud mondani legalább egyet. Ezt kell racionalizálni, hogy az ember ne bosszankodva várjon 10 perceket. És az ilyen csatlakozási bevárásokkal sokkal többet lehet javítani a cég megítélésén, ezzel sokkal könnyebb csökkenteni a menetidőt, nem kell ehhez metrót építeni. Pusztán kicsit jobban kell megszervezni a menetrendet, illetve kötelezni azokat a sofőröket erre a bevárásra, akik eddig még nem tették meg ezt.
2) A másik dolog. Mindenki kérdezi, miért kerül ennyibe a bérlet. Gondolom még mindenki még jól emlékszik a BKV videójára, amin ez hangzik el: "Az utasok nélkül közlekedő buszok minden megtett kilométere elpazarolt pénz". Nos, kb. 1 éve megcserélték a 12-es és a 54/55-ös busz megállóját. Ez nem tűnik olyan nagy dolognak, viszont nézzük meg, h mit is jelent a gyakorlatban.
Ez a régi útvonal:
Utolsó kommentek