Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

12 villamosvonalon kezdődik felújítás a nyáron

Tizenkét villamosvonalon kezd felújításokat a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a nyáron; a fedezet a BKV-nak minden évben átutalt beruházási támogatás, amelyet az idén egymilliárddal forinttal növeltek, azaz összesen tizenegy milliárdra emeltek, -adta hírül az MTI.

A BKK közleménye szerint, amellett, hogy megnövelték a csak felújításra költhető támogatás összegét, a prioritásokat is megváltoztatták: jelentősen több pénz jut a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztésére, így pályafelújításra, járműbeszerzésre és -felújításra is.

A felújítások a 2-es, a 18-as, a 19-es, a 28-as, a 37-es, a 41-es, az 50-es, az 51-es, az 52-es, az 59-es, a 62-es és a 69-es villamosvonalat érintik. A 2-es villamos vonalán a Boráros téri ívek, a 18-as, 19-es és 41-es villamos közös szakaszán a Szent Gellért rakparti vágányok, valamint a Farkasrétre közlekedő 59-es villamos rossz állapotú, Kiss János altábornagy utca - Márton Áron tér közötti szakaszának felújítása történik meg.

17 Tovább

Folytatódik a BKV roncsderbije

A kormány várhatóan rábólint majd arra a tervezetre, amely szerint 254 buszt újítanának fel 2010-ben, miközben az új járművek beszerzését megint csak elnapolják. Holott a járgányok jó része inkább való a roncstelepre - 1100 új buszra lenne szükség azonnal -, mintsem hogy a foltozgatásukra költsenek el vagyonokat - egy busz korszerűsítése ugyanis 30-35 millió forintot kóstál.

- Ebből a pénzből a jármű teljesen új karosszériát és motort kap, és felszerelik légkondicionálóval is - tudtuk meg a városháza sajtóosztályától.

- Ez a fajta felújítás annyit használ a fővárosi buszparknak, mint halottnak a csók! - fakadt ki Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője.

72 Tovább

Ésszerűtlen pályafelújítás a 21-es villamos vonalán

„Miért nem ott újítják fel a villamospályát ahol nagyobb szükség lenne rá?” –Teszi fel a kérdést olvasónk a 21-es villamoson utazva. A villamos a Gubacsi úton 15 kilométer/órával döcög a BKV mégis a Haller és a Vágóhíd utca között újítja fel a pályát, pedig ott jobb állapotban vannak a sínek.


A kép illusztráció

Tisztelt BKV-figyelő!

Most újítják fel a 21-es villamos pályáját, aminek nagyon örülök, de annak már nem, hogy egy kevésbé indokolt szakaszon.

Ugyanis a Vágóhíd utca és Haller utca között zajlik a felújítás, igen itt is ráfért mert 30 km/h a korlátozás, de kevésbé mint a Gubacsi úton ahol még mindig van két szakasz ahol 15 illetve 20 km/h a korlátozás, és ezek a szakaszok véleményem szerint a villamosban is kárt tesznek. A Vágóhíd és Haller utca közötti szakasz még nem volt olyan állapotban, hogy azok kárt tegyenek a villamosban.

Továbbá azt sem értem, hogy miért kellett a modernebb, utastájékoztatós KCSV7-es villamost erre a vonalra rakni, ezt sem a környék, sem az utasforgalom nem indokolja, ráadásul a rossz sín ezeket korszerűsített ICS villamosokat is tönkreteszi. És sajnos ezt típust a 2-es vonalról vonják el, ahova kell az utastájékoztatás, mivel ez sokkal frekventáltabb vonal, és sok a külföldi utas is.

Üdvözlettel: Kozma Csaba

96 Tovább

3-as metró - A mostohagyerek

Annak ellenére, hogy a 3 budapesti metróvonal közül a legújabb, ez van a legrosszabb állapotban. Nem csodálkozom, ha az embereknek kedve sincs felszállni rá, elnézve a szerelvényeket és az állomásokat. Jó lehetett, amikor még nem volt, helyette lehetett a Váci úton és az Üllőin villamosozni (3,12,14, 55, 42, 52) - habár a mai utasmennyiséggel ez sem biztos, hogy megoldás lenne. Inkább fel kellene újítani, dehát másra kell a pénz. A 4-es metró és holdudvara, meg a nyaralók és autók bizony tényleg drága mulatság - derülne ki, ha valaki egyszer tényleg összeadná, mire is ment el a pénz a 4-es kapcsán. Egyébként szinte ugyanaz lesz az útvonala, mint a mai 7-es buszcsaládnak, úgyhogy nem teljesen értem a miértjét (a BULIN kívül), sőt, szoktam látni 7-es buszt használó egyéneket, és még élnek, tehát nem haltak bele, hogy nincs 4-es metró. Persze a közlekedésmérnökök évekig tanulják a szakmájukat, és valószínűleg a kérdés nem ennyire egyszerű, tehát tartózkodnék a szakmai állásfoglalástól.

113 Tovább

Pénzhiány miatt döcögnek a villamosok

Nincs Pesten olyan villamosvonal, amelyik ne szorulna rá egy nagyobb karbantartásra, síncserére. A lassújelek száma napról-napra nő, egyre több helyen, egyre lassabban mennek a villamosok. Olvasónk levelet írt a BKV-nak, melyre azt a választ kapta, hogy kevés a pénz. Ez ugye az elmúlt hetek hírei miatt is vicces:

Kedves BKV-figyelő!

Napi rendszerességgel járok az 1-es és 21-es villamossal, és szerintem borzalmas állapotúak a sínek. Még két-három éve írtam a BKV-nak egy levelet hogy a 21-es villamos(akkor még 30-as) majdnem végig 10-15 km/h sebességgel közlekedik a Gubacsi úton. Akkor azt a választ adták, hogy pénzhiány miatt csak a fő vonalak tudják felújítani, és a kevesebb utast szállító járatokra csak ritkán jut pénz. Azóta a 21-es villamoson több felújítást végeztek, aminek örülhetünk mert a Gubacsi úton Könyves Kálmán körút és FÉG megálló között elfogadható sebességgel tudnak közlekedni a villamosok, kivéve a Koppány utca és Földváry utca közötti 1 megálló, ahol 20km/h a korlátozás.

66 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek