Egyre többeket tölt el rémülettel a közbiztonság mind jobban tapasztalható hiánya. Különösen megdöbbentő az olyan eset, amely teljesen értelmetlennek tűnik. A 166-os buszjáraton nem először fordul elő, hogy egy ámokfutó ötletszerűen leüt egy utast, majd, mint aki jól végezte dolgát, távozik. A rendőrség egyelőre tehetetlen.
Szeptember elején egy 14 hónapos kisfiával utazó nőt ért támadás, aki miután hiába fordult esetével a rendőrséghez, Dámsa József képviselőt kereste meg az ügyben.
- Szeptember 2-án reggel 8.0 és 8.0 között a 166-os jelű buszon - miután az Ady Endre megállónál felszálltam 14 hónapos kisfiammal - egy ismeretlen, erős testalkatú férfi minden előzmény nélkül, teljes erőből fejbe vágott. A férfi a mögöttem lévő ülésen ült. Nagydarab, kicsit elhízott, bandzsa. Kisebb agyrázkódást kaptam, ami 8 napon belüli sérülésnek minősül. A buszon többen tanúi voltak az eseménynek. Sajnos, mivel egy rövid időre elvesztettem az eszméletemet, abban a pillanatban nem voltam abban az állapotban, hogy helyesen reagáljak. Kiabáltam, ám ezt a sofőr nem hallotta. Pedig be kellett volna záratni a busz ajtaját. Így az illető leszállt az alacskai megálló előtt.
A 166-os buszon ámokfutó veri az utasokat
Zenét hallgatott a buszos, ezért nem hallotta a kiabáló utast
Olvasónk a 112-es buszon akart egy buszvezetőtől segítséget kérni. Kopogtatott a fülke ablakán, kiabált, de a buszvezető nem reagált, mint később kiderült azért, mert mindkét füle be volt dugva, zenét hallgatott. Az ilyen buszvezető a vészjelzőt és a szirénázó autókat hogy hallja meg?
Tisztelt BKV-figyelő!
A mai napon 12 óra körül utaztam a Rákóczi úton a 112-es buszon. Mivel nem vagyok ismerős a környéken és a buszvezető nem mondta be a megállók neveit előre sétáltam az Astoria megállónál, hogy míg áll a busz és felszállnak az utasok.
Kopogtatok a vezetőfülke ajtaján, szólítgatom a vezetőt "elnézést, elnézést" szavakkal, de nem figyelt. Kopogtattam tovább, de csak akkor vett észre, amikor a tükörbe belenézett és indult a busz. Kinyitotta az ajtaját, akkor vettem észre, hogy mindkét fülébe fülhallgató volt, zenét hallgatott, ezért nem hallotta, amikor szabályosan kiabáltam.
Hülyegyerek és a villamosajtó
Elindult a Loctite-PowerTape Filmfesztivál. Bár az Isten se tudja mi az, többen linkeltetek már egy videót, amivel egy hülyegyerek nagyon népszerű lett. Úgy reklámoz egy pillanatragasztót, hogy egy Tátra villamos ajtaját beragasztja vele, ami a következő megállókban nem nyílt ki, még a rángatástól sem. (Persze azért, mert a villamos ajtajai egyébként a másik oldalon nyílnak). Íme a nagysikerű 3. helyezett:
Legjobbak talán az eredeti oldalon lévő kommentek:
„Jobban tetszett volna ha a szádba és az orrlyukadba nyomtad volna a ragasztót. bár az sem eredeti már, de legalább vicces lett volna :]”; „Szerintem, egyszerre bosszantó is és vicces is,mert tegyük fel,ha az ott leszállni kívánkozónak hasmenése lenne,hiába látná pár méterről a wc-t,mégsem tudna odaérni,időben!Ellenben ez az alkotás művészi értékén,semmit sem ront,az én szerény véleményem szerint.”; „Nincs elég gyökér, még adjátok a tippeket. Hajrá magyarok!”
Poggyász-e az összehajtott bicikli?
Elméletileg igen, ahogy a kiszedett első kerékkel szállított kerékpár is. Olvasónkat egy túlbuzgó biztonsági őr mégsem akarta leengedni a metróba, mert szerinte így nem lehet biciklit szállítani.
Véleményem szerint Budapesten úgy lehet a leggyorsabban közlekedni, ha a kerékpárt és a BKV-t együtt használjuk. Ugye a BKV járművein nem lehet normálisan kerékpárt szállítani (kivétel a HÉV és a Fogas), legalább az ilyenekbe nem kellene belekötni, hanem hagyni kellene őket utazni, ezt a két közlekedési formát mégjobban össze kellene kapcsolni. Olvasónk levele hajtás után olvasható:
Még mindig használhatatlan az utastájékoztató rendszer
Joggal mondják a HÉV-en utazók, hogy a régi kijelzők amik a megállókban voltak, sokkal használhatóbbak voltak mint ezek az újak, amik már több, mint két éve tesztüzemben mennek (már amikor mennek):
Kedves BKV-figyelő!
Az alábbi képeket a héten készítettem a szentendrei HÉV vonalon az Árpád hídnál. Szerintetek ki és mikor fogja megnyomni a végső ENTER-t erre az elődjénél rosszabbra sikerült, már két éve "tesztüzemben" vergődő "modernizálásra"?
Érdemes lenne megszellőztetni, hogy az előző, kiváló nappali láthatósággal is rendelkező és nagyon jó rendelkezésre állással működő utastájékoztató rendszer erre történő lecserélésére mennyit pazaroltak a BKV vezetői, továbbá hogy melyik volt az a kivitelező cég, aki mindössze ilyen minőségű rendszert volt képes szállítani. Szégyenfalra vele!
Üdv, Zoli
Utolsó kommentek