Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Majdnem kisiklasztották a metrót

Tegnap és ma is, eddig ismeretlenek különféle vastárgyakat dobáltak a 3-as metró felszíni pályájára, ami miatt a közlekedés hosszabb ideig állt, és két vonat is megsérült. Egy olvasónk a következőt írta:

Az Észak-Déli metróvonalon (3-as) június 19-én pénteken ismeretlenek egy vasrácsot dobtak a felszíni pályára, a bal vágányra. A rács szétvágta a fékvezeték flexijét. A forgalom hosszabb ideig állt. Ma, június 20-án ugyan ezen a vonalon szintén állt a forgalom egy újabb rács miatt. Egy vonat megsérült, ki kellett állítani.

A BKV-figyelő az esettel kapcsolatban megkereste a BKV-t is, akik eddig semmilyen tájékoztatást nem adtak. Egy metróvezető viszont annyit elmondott, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj, hogy a metró nem siklott ki.

49 Tovább

Miért kerültek vissza a jegykezelők a Deákra?

Olvasónk szerint azért, mert a BKV így akar plusz bevételre szert tenni, ugyanis sokan nem tudják, hogy metróról metróra való átszálláskor nem kell új jegyet kezelni, és ha látják a jegykezelőt egyből kezelnek egy másik jegyet.

Előzmény: A Deák Ferenc téren a 2-es és a 3-as metró állomásait összekötő átjáróban még januárban leszerelték a jegykezelőket, a jegyérvényesítésre felszólító táblákat is letakarták. A napokban rengetegen jelezték, hogy a jegykezelő gépek visszakerültek, a tájékoztató tábláról lekerült a takarás, ezért sokan inkább lyukasztanak, mert nem tudják, hogy nem kell.

Kedves BKV-Figyelő!

Decemberben tájékozódtam a jegyárak változásai felől, és láttam, hogy a jegyek ezentúl a metróvonalon belül átszállásra is jogosítanak. Ez egy nagyon fontos fejlesztés, hiszen irreálisnak tartottam, hogy 420 forintért jussak el a Déliből a Nyugatiba. Január másodikán volt szerencsém(?) metróval menni, és láttam, hogy a Deákon a hármas metrótól lefelé vezető lépcsőnél, az "Érvényesítse átszállójegyét" (vagy valami hasonló) felirat le volt ragasztva, jelezve ezzel, hogy nem kell. A folyosó közepéről eltávolították a lyukasztókat is.

121 Tovább

Többször megnyomták a vészjelzőt, de a sofőr kikapcsolta

Olvasónk tegnap a turisták által kedvelt reptér busszal (200E) utazott. A buszra az egyik megállóban egy félmeztelen részeg utas szállt fel, aki utastársait zaklatta és ütögette. Az utasok jelezték a buszvezetőnek a problémát a vészjelző megnyomásával, de akárhányszor megnyomták, azt a buszvezető kikapcsolta. Megértem, hogy sokan nyomják meg véletlenül (vagy viccből) a vészjelzőt, de a 3. jelzés után azért illene hátranézni, nincs-e probléma. Az utasok megunták a vészjelző nyomkodását ezért egyikük előre ment, és szólt a buszosnak, aki végül letette a részeg utast.

Kedves BKV figyelő!

Mai napon (06. 18.) egy igen érdekes esetnek voltam a szem és fültanúja a 200E jelzésű buszon (reptérbusz. )Barátommal tartottam hazafelé a repülőtérről. A busz televolt főleg külföldiekkel és azok csomagjaival.

A Csévéző utcai megállóban egy idősebb úriember szállt fel a buszra akit egy részeg félig meztelen úr követtett és az előtte haladó úrnak "magyarázott". Az ajtók csukódtak, majd szóltam a barátomnak, hogy menjünk előrébb, mert a csukló környékén nincs levegő és büdös alkoholszag van. El is indultunk majd a részeg ember az idős urat sértegetni és fenyegetni kezdte, idézem: "Két megálló azt úgymegverlek..." a buszon csönd lett és mindenki rájuk figyelt. Először azt hittem, hogy csak viccel az ember mert ismeri de nem így történt. Az idős úr válaszolt valamit, de nem hallottam.

74 Tovább

Sikeres a 2 hete bevezetett első ajtós felszállás

A BKV vizsgálja a rendszer további járatokra történő kiterjesztését

A BKV június elejétől vezette be az első ajtós felszállást a kisebb utasforgalmú 87-87A, a 187-es illetve a 141-141A járatokon. A kéthete bevezetett intézkedés célja a jegyellenőrzés hatékonyságának fokozása, a jegyekért és bérletekért nem fizetők kiszűrése, ezáltal a bliccelésből eredő károk csökkentése. A tapasztalataink továbbra is bizakodásra adnak okot, ugyanis az intézkedés hatására jelentősen nőtt járatainkon az utasbiztonság, valamint a járművezetők által értékesített jegyek száma is. A Társaság vizsgálja a hatékony intézkedés kiterjesztésének további lehetőségeit.

88 Tovább

Kifeszítették a villamos ajtaját

„Lassíts már, te ribanc!” kiabált két utas a villamosvezetőnek a 14-es villamoson. A jármű lassított is (egy lámpa miatt), majd a két kiabáló utas puszta kézzel felfeszítette a villamos ajtaját, majd leszálltak. Itt már tényleg bárki bármit megcsinálhat felelősségre vonás nélkül.

Kedves BKV-Figyelő!

Ma (06.17.) délután lehettem tanúja egy érdekes és (számomra) új villamosbántalmazási módszernek, amit magamban csak rángatásos megállónak neveztem el. Az eset röviden a következő:

A 14-es villamosra szálltam fel a Frangepán utcánál, de nem csak én, hanem két fiatalember is. A közelemben álltak, és csak az tűnt fel, hogy miközben közeledtünk a Fiastyúk utca megállóhoz, egyikük folyton azt ismételgette: "Lassíts már, te ribanc!" A villamos lassított is, persze nem a kérésre (kérés...), hanem azért, mert a kereszteződésnél lámpa van. Amikor már kb. gyalogossebességre lassult a villamos, a két fiatalember izmos barna kezével megragadta a mozgó villamos bal oldali, zárt ajtaján a kapaszkodókat, megrántotta, amitől az ajtó kinyílt, ők leugrottak, az ajtó visszazárult.

A villamos megállt a lámpánál, majd váltás után begurult a megállóba, az izmos fiatalemberek nyertek 30 métert.

Attila

31 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek