Már az idén kiépítik a térfigyelő kamerarendszert négy budapesti aluljáróban, a Deák téren, a Nyugati téren, a Ferenc körútnál és a Nagyvárad téren. A cél a rongálások és a bűncselekmények megelőzése. A hároméves aluljáró program keretében több létesítmény teljesen megújul, máshol részleges felújítást végeznek. A rekonstrukció során környezetvédelmi szempontokat is figyelembe vesznek.
A három éves, az FKF Zrt.-vel közös aluljáróprogram során a főváros felújítja a legforgalmasabb aluljárókat, a közbiztonság javítása érdekében több helyszínen térfigyelő-rendszer épül ki. Az aluljárókat a tervek szerint gyakrabban takarítják majd, erre a főváros többletforrást biztosít.
Budapest Underground - megújulnak a legforgalmasabb aluljárók
A sofőr nem is tudta, hogy létezik ilyen megálló
Olvasónk a minap a 293-as buszon utazott, amiről a Vaskút utcánál szeretett volna leszállni. Leszállási szándékát idejében jelezte, a busz mégis lassítás nélkül hajtott el a megálló mellett. Az utas előre ment szólni a buszvezetőnek, hogy le szeretne szállni, aki erre azt válaszolta, hogy "ez nem Taxi". Az utas ezután már utasította a vezetőt, hogy álljon meg, de ezután sem lassított, mert szerinte ott nincs megálló. Az utas még az iránytáblát is odavitte a buszvezetőnek, hogy megmutassa, van ott megálló. Részletek a levélben:
Kedves BKV-figyelő!
Egy mindössze pár utast érintő, ám annál bosszantóbb - és a mai BKV-t jól jellemző - esetre szeretném felhívni figyelmedet:
Ma (06.09) a XVIII. kerületben a 293-as jelzésű busszal utaztam (Pestszentimre, kp. i. 13:00, frsz. BPI-554) és le akartam szállni a Vaskút utcánál. A megálló szerepel mind az internetes menetrendben, mind a kihelyezett menetrendi lapokon és rajta van a busz iránytábláján is. A valóságban azonban csak egy "Autóbusz megállóhely" KRESZ-tábla jelzi a megállót, nincsen kint sem menetrend, sem fehér megállónév-tábla. Nyilván emiatt a buszvezetőnek esze ágában sem volt megállni, pedig már jó előre jeleztem leszállási szándékomat. Látva a túl nagy tempót, a nyitott fülkeajtón át megkértem, hogy álljon meg, hiszen le szeretnék szállni. Erre azt a frappáns választ adta, hogy "ez nem Taxi". Na ezután már inkább utasítottam a megállásra, mintsem kértem, de hasztalan - közben persze egyre távolodtunk a megállótól.
Hogyan jutott le a hajléktalan a Deák téri állomásra?
A biztonsági őrökkel végzett bemeneti ellenőrzésnek az lenne a célja, hogy kiszűrje a hajléktalanokat, a részegeket, és a bliccelőket, tehát azokat, akik nem jogosultak az utazásra. A rendszer nem tökéletes, mert a bliccelők és a hajléktalanok is simán lejutnak az állomásokra, például a minden irányból "védett" Deák térre is. Ha a metróvonalakon egy olyan állomás is van, ahol nincs ellenőrzés (2-es metró esetén a Kossuth tér) akkor a bérlettel (jeggyel) nem rendelkező utasok bármikor utazhatnak.
Kerekesszékkel felszállóra csukta rá az ajtót
Úgy néz ki a járművezetők nem csak a kismamákra és az idősekre, a kerekesszékkel utazókra is szeretik rázárni az ajtót. Olvasónk a körúton látta, ahogy egy tolószékes lányés középkorú kísérője próbált meg felszállni a villamosra, de ez nem sikerült nekik, mert a villamosvezető annyira türelmetlen volt, hogy rájuk zárta az ajtót. Lehet, hogy sűrűn jár a villamos, de ha valaki ott áll (ráadásul mozgássérült) akkor meg lehetne várni, míg felszáll. De nem csak a mozgássérült utasra csukta rá az ajtót. A következő megállóban egy iskolás csoportnak pár tagja maradt a villamosmegállóban, őket sem várta meg, míg felszállnak. Olvasónk levele alant:
Tisztelt BKV Figyelő!
Nem vagyok egy gyakorlott BKV utazó (havonta egyszer-kétszer közlekedem BKV-val), de 2009. 06. 12-én olyan dolognak voltam szemtanúja, amely mellett nem lehet szó nélkül elmenni.
Az eset a 4-6-os villamoson történt 2009. 06. 12-én péntek délután 12 óra 15 perckor (+/- 2 perc), a jármű Budáról Pestre közlekedett. A villamos megállt a Margit-híd budai hídfőjénél (mi már a villamoson tartózkodtunk), az emberek elkezdtek felszállni a villamosra, utolsóként próbált feljutni a villamosra egy középkorú hölgy, egy kerekesszékben ülő lánnyal. Még kb. 5-6 ember tartózkodott lenn, amikor a villamosvezető már elkezdte a felszállásjelző szirénáját beindítani (nyilvánvalóan ennyi idő alatt nem lehetett felszállni a villamosra). Mikor utolsóként a hölgy próbálta feltolni a lányt, a villamosvezető becsukta az ajtót és csak azért nem vágta rájuk az ajtót, mert a hölgy még idejében visszarántotta a széket. (Csak ők ketten maradtak le a villamosról, amelyen még elég sok hely volt).
Az NKH nem tud arról, hogy a BKV felmentést kapott
Biztos emlékeztek még arra a bejegyzésemre, amiben egy levelemet olvashattátok, amit a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH), a BKV-nak és a közlekedési minisztériumnak küldtem. (Ha nem, kattints ide). A levélben azt kérdeztem a hatóságoktól, hogy a BKV buszaiba miért nincs elsősegély nyújtó felszerelés. Az írásomra a minisztérium és az NKH is válaszolt. Előbbi azt írta, hogy a BKV-nak felmentése van, mert a BKV buszaihoz hamarabb kiér a mentő, utóbbi nem tudott a felmentésről. Azóta a média is foglalkozott a témával. Ezt írta az egyik napilap:
Budapest - Akár el is vérezhet az utas a BKV 1300 autóbuszának bármelyikén, mert nemhogy elsősegélydoboz, de még egy ragtapasz sincs rajtuk. Ugyanezért az autósokat súlyos tízezrekre bünteti a rendőr.
- Minden, közúton közlekedő járműnek lennie kell elsősegélydoboznak. Ez alól a BKV sem kivétel. Ha nincs ilyen csomag, akkor az üzemben tartó szabálysértést követ el - jelezte Polcz Kornélia, a Nemzeti Közlekedési Hatóság szóvivője.
Utolsó kommentek